Tunen Lifan 150(daytona lookalike)

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
techniq
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 feb 2007 10:03
Locatie: Zwolle

Tunen Lifan 150(daytona lookalike)

Bericht door techniq »

Dag allemaal,

Ben sinds gister in het bezit van een lifan 150(daytona lookalike)met een mikuni VM26 en wil dit blokje een beetje kietelen door middel van een snellere nokkenas. Welke nokkenassen zijn er allemaal passend, en met welke krijg je de vetste performance?

M.v.g.
Menno
Honda, power of dreams

arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1513
Lid geworden op: 05 feb 2007 16:00
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
Locatie: Bennekom/EDE

Bericht door arnold-d »

Ik zal hem eerst maar eens inrijden als je slim bent!
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax

koenkoenkoen
4T-MSB regular
Berichten: 256
Lid geworden op: 15 feb 2007 16:39
Locatie: amersfoort/amsterdam.

Bericht door koenkoenkoen »

ik ook, anders gaatie bloeden.

Stop gewoon een groot busje in je carb, zodat je maximaal 50/60 gaat, en je niet laat verleiden 'm open te trekken! Doe ik ook altijd, m'n eerste bami die ik niet in reed was wel heeel snel, maar zoooo onbetrouwbaar, en bloedde altijd olie:(
Harrie piel zat op 't achterwiel


ʞοο ʞı

techniq
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 feb 2007 10:03
Locatie: Zwolle

Bericht door techniq »

ben van plan hem goed in te rijden. Maar dit is niet echt een antwoord op mijn vraag!
Honda, power of dreams

irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Bericht door irmin »

[opa modus voor de driehonderste keer]
Eerst je remmen tunen
[opa modus uit]

Een vraag uit nieuwsgierigheid: heb je een motorkenteken of doe je mee aan races?
cracque frontal

B&DHC
4T-MSB addict
Berichten: 820
Lid geworden op: 15 feb 2007 22:10
Locatie: Eindhoven

Bericht door B&DHC »

koenkoenkoen schreef:ik ook, anders gaatie bloeden.

Stop gewoon een groot busje in je carb, zodat je maximaal 50/60 gaat, en je niet laat verleiden 'm open te trekken! Doe ik ook altijd, m'n eerste bami die ik niet in reed was wel heeel snel, maar zoooo onbetrouwbaar, en bloedde altijd olie:(
als je tijdens het inrijden alleen maar langzaam gaat rijden wordt ie lui, je moet verschillende snelheden afwisselen, en dus ook af en toe eventjes hard rijden.

Berry
4T-MSB addict
Berichten: 504
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:48
Locatie: Bilthoven

Bericht door Berry »

Jeeeh! De inrijdiscussie komt weer op gang :D

OT:

Kijk eens op wat websites, bv daxdodo, m4t, dax.be etc.
Verder kunnen ze je op het daxboard waarschijnlijk veel meer vertellen over dit onderwerp, daar zitten er wat meer met dit soort blokken. Succes!

techniq
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 feb 2007 10:03
Locatie: Zwolle

Bericht door techniq »

Terug komend op de remmen
Voor: Leleu 160
Achter: helemaal nieuw c50 wiel mmet nieuwe remblokken, remt zoals het hoor dus.

Blok is voor een brommer, ss50.

Hoop 130/140 te halen, ga ook de kop flowen.
Honda, power of dreams

koenkoenkoen
4T-MSB regular
Berichten: 256
Lid geworden op: 15 feb 2007 16:39
Locatie: amersfoort/amsterdam.

Bericht door koenkoenkoen »

B&DHC schreef:
koenkoenkoen schreef:ik ook, anders gaatie bloeden.

Stop gewoon een groot busje in je carb, zodat je maximaal 50/60 gaat, en je niet laat verleiden 'm open te trekken! Doe ik ook altijd, m'n eerste bami die ik niet in reed was wel heeel snel, maar zoooo onbetrouwbaar, en bloedde altijd olie:(
als je tijdens het inrijden alleen maar langzaam gaat rijden wordt ie lui, je moet verschillende snelheden afwisselen, en dus ook af en toe eventjes hard rijden.
Ja klopt.
T buisje blijf ik wel aanraden, niet top rijden want 10 van de 11 mensen heeft nog een verkeerde tandwiel verhouding, lekkere overtoeren dat is al helemaal een feest.

Je moet zeker gevarieerd inrijden, terugschakelen, weer relatief hard optrekken, en weer rustig! En de eerste paar keer snel olie verversen! Dwz Meteen die vieze bami troep die erbij zit, in een gat gooien
Harrie piel zat op 't achterwiel


ʞοο ʞı

Plaats reactie