carburateur vraagje

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
roel450
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:15
Locatie: Den Bosch

carburateur vraagje

Bericht door roel450 »

Ik heb een nieuwe carburateur aangeschaft (zelfde maat als mijn vorige want die was kapot 19mm) maar nu rijdt de brommer langzamer dan met mijn oude carburateur (scheelt +/- 20 km/h).

Hij is goed afgesteld en er zit dezelfde maat sproeier in als mijn vorige. Hij stijgt trouwens wel erg snel in toeren en trekt daarom niet verder door denk ik.

Weet iemand hoe dit komt?
mvg Roel

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door Edo »

Natuurlijk gaan we er allemaal van uit dat je vertanding en koppeling niet aangeraakt is. Hoe bedoel je: hij stijgt snel in toeren. Als je rijdt, of als je ontkoppeld bent ?

Ook niet heel gek is de vraag: weet je zeker dat hij afgesteld is. Zet twee identieke brommers naast elkaar en dan nog kan de sproeier of gasnaald niet goed ingesteld staan. Sputtert ie in geen enkel toerental en trekt ie vlot op? Loopt ie ook gewoon goed stationair? Blijft ie niet hoog in de toeren hangen (valse lucht)?

roel450
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:15
Locatie: Den Bosch

Bericht door roel450 »

alles is gewoon hetzelfde maar als ik het gas opendraai dan is hij bij een snelheid van 15 km/h in z'n 1 al op maximale toeren terwijl dat bij mijn vorige carburateur pas bij circa 25 km/h was

dus als ik rij :wink:

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door Edo »

Heb je wel nog gewoon compressie, en misschien gekke vraag maar slipt je koppeling niet gewoon?

Een andere carburateur zou niks aan het toerental/rijsnelheid dat je moet overschakelen moeten kunnen veranderen.

Duw je brompert eens aan in ze eerste versnelling, slipt je achterwiel? En in de tweede versnelling slipt ie dan nog?

Ik zou voor de zekerheid je klepjes en ontsteking even stellen. Vooral je klepjes.

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

En wat was er kapot aan de eerste?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

roel450
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:15
Locatie: Den Bosch

Bericht door roel450 »

dat choke klepje was kapot getrild dus hij bleef op choke staan.

da master of honda
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 jan 2007 21:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door da master of honda »

Die choke kan je ook maken.....

Beide Carbs Zelfde merk??????????

ik heb wel eens met 19mm gehad ori dat ie goed hard ging en met immi 19 niet hard wou.....mischien heb je ook zon gevalletje....


Nico
Honda Civic Vtec

roel450
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:15
Locatie: Den Bosch

Bericht door roel450 »

Edo schreef:Heb je wel nog gewoon compressie, en misschien gekke vraag maar slipt je koppeling niet gewoon?

Een andere carburateur zou niks aan het toerental/rijsnelheid dat je moet overschakelen moeten kunnen veranderen.

Duw je brompert eens aan in ze eerste versnelling, slipt je achterwiel? En in de tweede versnelling slipt ie dan nog?

Ik zou voor de zekerheid je klepjes en ontsteking even stellen. Vooral je klepjes.
hij slipt en drijft (als ik gewicht op het achterwiel zet) de zuiger aan in beide versnellingen en ik heb CDI ontsteking op mijn ss

roel450
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:15
Locatie: Den Bosch

Bericht door roel450 »

nee 2 verschillende merken carburateurs en het filter zit goed en hij zuigt geen valse lucht aan.

dre-mannetje
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 feb 2009 22:00
Bezit: Dax 1975 Dax 1974
Locatie: vriezenveen

Bericht door dre-mannetje »

heb je al een andere bougie geprobeerd?

Plaats reactie