Ik heb een nieuwe carburateur aangeschaft (zelfde maat als mijn vorige want die was kapot 19mm) maar nu rijdt de brommer langzamer dan met mijn oude carburateur (scheelt +/- 20 km/h).
Hij is goed afgesteld en er zit dezelfde maat sproeier in als mijn vorige. Hij stijgt trouwens wel erg snel in toeren en trekt daarom niet verder door denk ik.
Weet iemand hoe dit komt?
mvg Roel
carburateur vraagje
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Natuurlijk gaan we er allemaal van uit dat je vertanding en koppeling niet aangeraakt is. Hoe bedoel je: hij stijgt snel in toeren. Als je rijdt, of als je ontkoppeld bent ?
Ook niet heel gek is de vraag: weet je zeker dat hij afgesteld is. Zet twee identieke brommers naast elkaar en dan nog kan de sproeier of gasnaald niet goed ingesteld staan. Sputtert ie in geen enkel toerental en trekt ie vlot op? Loopt ie ook gewoon goed stationair? Blijft ie niet hoog in de toeren hangen (valse lucht)?
Ook niet heel gek is de vraag: weet je zeker dat hij afgesteld is. Zet twee identieke brommers naast elkaar en dan nog kan de sproeier of gasnaald niet goed ingesteld staan. Sputtert ie in geen enkel toerental en trekt ie vlot op? Loopt ie ook gewoon goed stationair? Blijft ie niet hoog in de toeren hangen (valse lucht)?
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Heb je wel nog gewoon compressie, en misschien gekke vraag maar slipt je koppeling niet gewoon?
Een andere carburateur zou niks aan het toerental/rijsnelheid dat je moet overschakelen moeten kunnen veranderen.
Duw je brompert eens aan in ze eerste versnelling, slipt je achterwiel? En in de tweede versnelling slipt ie dan nog?
Ik zou voor de zekerheid je klepjes en ontsteking even stellen. Vooral je klepjes.
Een andere carburateur zou niks aan het toerental/rijsnelheid dat je moet overschakelen moeten kunnen veranderen.
Duw je brompert eens aan in ze eerste versnelling, slipt je achterwiel? En in de tweede versnelling slipt ie dan nog?
Ik zou voor de zekerheid je klepjes en ontsteking even stellen. Vooral je klepjes.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 26 jan 2007 21:43
- Locatie: Apeldoorn
hij slipt en drijft (als ik gewicht op het achterwiel zet) de zuiger aan in beide versnellingen en ik heb CDI ontsteking op mijn ssEdo schreef:Heb je wel nog gewoon compressie, en misschien gekke vraag maar slipt je koppeling niet gewoon?
Een andere carburateur zou niks aan het toerental/rijsnelheid dat je moet overschakelen moeten kunnen veranderen.
Duw je brompert eens aan in ze eerste versnelling, slipt je achterwiel? En in de tweede versnelling slipt ie dan nog?
Ik zou voor de zekerheid je klepjes en ontsteking even stellen. Vooral je klepjes.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 04 feb 2009 22:00
- Bezit: Dax 1975 Dax 1974
- Locatie: vriezenveen