Schijfrem op SS50?
Schijfrem op SS50?
Wie heeft er info over het ombouwen van een ss50 voorvork naar (voor) schijfrem? Of als je in het verleden hier iets voor hebt uitgedokterd ben ik geinteresseerd naar je ervaringen. Heeft er iemand zo'n ss50 schijfrem- voorvorkje liggen?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:57
- Locatie: bennekom
- Contacteer:
Is volgens mij destijds origineel op 5 bak SS'jes geleverd.
Er heeft een paar maanden geleden een complete vork te koop gestaan hier op het forum..
Dus het volgende is dan anders dan standaard SS/ CD:
Voorspatbord
Linker onderpoot
Naaf
As
Remhendel (is hydrolisch, dus met potje eraan en andere aansluiting)
Wel een vraagprijs van ik geloof 350 euro.. Dit is ook waar je op kunt rekenen voor een nette set. Maar dan wel in nette staat dus inclusief de plastic kap achter de klauw..
Sowiezo erg moeilijk te vinden.
Je kunt ook nog een compleet CB50 vooreind pakken en dat aanpassen.
Je 3e mogelijkheid is het gebruiken van een Yamaha FS1 voorvork en die verkrachten.. ''aanpassen'' vanuit het positieve gesproken. Net als het gebruiken van een LeLeu naaf zoals sommigen doen vind ik absoluut niet mooi..
Niet origineel Honda vind ik spuuglelijk, niet type origineel vind ik nog door de beugel kunnen maar niet geweldig..
Ik zou of met flink wat geld op tafel komen en op zoek gaan naar een originele Honda SS voorvorkset, of het idee van tafel vegen en er niet meer aan denken zoals ik heb gedaan!
Er heeft een paar maanden geleden een complete vork te koop gestaan hier op het forum..
Dus het volgende is dan anders dan standaard SS/ CD:
Voorspatbord
Linker onderpoot
Naaf
As
Remhendel (is hydrolisch, dus met potje eraan en andere aansluiting)
Wel een vraagprijs van ik geloof 350 euro.. Dit is ook waar je op kunt rekenen voor een nette set. Maar dan wel in nette staat dus inclusief de plastic kap achter de klauw..
Sowiezo erg moeilijk te vinden.
Je kunt ook nog een compleet CB50 vooreind pakken en dat aanpassen.
Je 3e mogelijkheid is het gebruiken van een Yamaha FS1 voorvork en die verkrachten.. ''aanpassen'' vanuit het positieve gesproken. Net als het gebruiken van een LeLeu naaf zoals sommigen doen vind ik absoluut niet mooi..
Niet origineel Honda vind ik spuuglelijk, niet type origineel vind ik nog door de beugel kunnen maar niet geweldig..
Ik zou of met flink wat geld op tafel komen en op zoek gaan naar een originele Honda SS voorvorkset, of het idee van tafel vegen en er niet meer aan denken zoals ik heb gedaan!
CD50H, onderdelen gezocht!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 12 okt 2007 13:47
- Locatie: Westervoort
-
- chaly addict
- Berichten: 18884
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Balhoofdpen is dikker en korter van een FS1. Ik heb ooit een FS1 vork in een SS gepropt. Kijk maar bij de plofponies. De poten zijn een stukje dikker van een FS1, dus j moet of de gaten in het T-stuk ruimen, of de boel flink open buigen. In het laatste geval moet je, omdat de poten iets dichter bij elkaar staan dan in een FS1 iets wegzagen aan de binnenkant van de poten, zodat het wiel past zonder de poten uit elkaar te buigen met een wringende boel tot gevolg. Ook moet je de stuurplaatgaten uitvijlen of ruimen omdat FS1 poten een dikker deel boven hebben. Ik heb wat extra gaatjes in een SS voorspatboard geboord, zodat ik geen FS1 spatje hoefde te gebruiken. Ik ben vergeten of ik een SS teller of een FS1 teller heb gebruikt, maar volgens mij wijst een SS-teller op een FS1 voorwiel gewoon hetzelfde aan.
Het reed super en remde ook geweldig. Dat het FS1 spul op een SS was kon mij niet boeien, ik doe het zo weer op een moto SS ofzo.
Het reed super en remde ook geweldig. Dat het FS1 spul op een SS was kon mij niet boeien, ik doe het zo weer op een moto SS ofzo.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 11 jan 2008 14:55
- Locatie: Texel & Delft
Ik heb ook een yamaha fs1 voorvork op mn honda ss gehad. Als je wilt kan ik er wel een foto van maken hoe het er ongeveer uitziet. Mischien heb ik ook nog wel een foto hoe het er uitziet onder de complete brommer maar daar ben ik niet zeker van. En ik vond het wel knap staan onder een ss alleen de voorvork was iets langer zodat de voorkant iets hoger stond.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:27
- Locatie: Ommen
http://viertakt.messageboard.nl/forum3/ ... hp?t=10710
zie hier mijn ss met hydrolische voor- en achterschijf. wat je aan moet passen aan een cb voorvork is eigenlijk alleen het T-stuk pen. die moet je uit een ss t stuk halen, en overzetten in je cb t-stuk, ik heb dit allemaal netjes gedaan in de draaibank, dus het lasje netjes afdraaien inplaats van slijpen. verder heb ik het hele remgebeuren gepakt van een derbi senda, en hier helemaal een tussenstukje voor gemaakt, zodat de klauw op de poten van een cb past. koplamp oren passen nog gewoon over de poten van een cb en ook kun je nog gewoon een ss kroonplaat gebruiken. wil je nog meer weten of is het onduidelijk, dan wil ik je wel wat foto's sturen of je kunt me vragen stellen op msn
zie hier mijn ss met hydrolische voor- en achterschijf. wat je aan moet passen aan een cb voorvork is eigenlijk alleen het T-stuk pen. die moet je uit een ss t stuk halen, en overzetten in je cb t-stuk, ik heb dit allemaal netjes gedaan in de draaibank, dus het lasje netjes afdraaien inplaats van slijpen. verder heb ik het hele remgebeuren gepakt van een derbi senda, en hier helemaal een tussenstukje voor gemaakt, zodat de klauw op de poten van een cb past. koplamp oren passen nog gewoon over de poten van een cb en ook kun je nog gewoon een ss kroonplaat gebruiken. wil je nog meer weten of is het onduidelijk, dan wil ik je wel wat foto's sturen of je kunt me vragen stellen op msn
Kijk!
Genoeg mensen die je zijn voorgegaan Burns!
Ik wist niet dat de originele SS voorschijfrem mechanisch is..! Dat is ook erg mooi! En minder onderhoud (geen vastgerotte nippels, niet ontluchten, geen lekke rempompen)! Alleen wat minder sterk/ krachtig t.o.v. hydrolisch..
Maar het komt er dus op neer bij verbouwingen dat je de teller bij de naaf moet houden. En het SS T-stuk moet behouden toch?
Genoeg mensen die je zijn voorgegaan Burns!
Ik wist niet dat de originele SS voorschijfrem mechanisch is..! Dat is ook erg mooi! En minder onderhoud (geen vastgerotte nippels, niet ontluchten, geen lekke rempompen)! Alleen wat minder sterk/ krachtig t.o.v. hydrolisch..
Maar het komt er dus op neer bij verbouwingen dat je de teller bij de naaf moet houden. En het SS T-stuk moet behouden toch?
CD50H, onderdelen gezocht!