C90 NT koppeling op een dik blok en een probleem

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
plofkop
Moderator
Berichten: 777
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: SS50 KO en een Chaly
Locatie: Amsterdam

C90 NT koppeling op een dik blok en een probleem

Bericht door plofkop »

Hoi,

Ik heb een 124 cc blok opgebouwd voor onder mijn motor C, alles steekt prachtig inelkaar, maar zodra ik het koppelingscarter dichtschroef wordt mijn koppeling al ingedrukt. Afstellen helpt niet. Ik heb wat gemeten en het gaat echt op een hele kleine millimeter dat mijn koppeling te ver nar voren steekt op deze krukas.

Dit komt omdat mijn oliepomp direct door een tandwiel aangedreven wordt en de shim die dan de scheiding vormt tussen het olietandwiel en het primaire tandwiel net te dik is.

Mijn vraag is, kan ik de shim ook vervangen door een dunnere. Als ik nu mm dunner uitkomt, ben ik klaar. Mijn koppeling heeft dan volgens mij nog genoeg ruimte tussen het huis en het grote tandwiel.

Wie heeft hier ervaring mee?
Je suis Chaly!

NIX
chaly addict
Berichten: 18899
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Waarom niet? Gewoon doen, zolang het maar een echte shim is. En je kunt ook nog 2 palkkingen op elkaar lijmen met wat vloeibare pakking en zo het deksel iets naar buiten brengen. Laatste optie is om het pagertje iets dieper te laten verdijnen door zijn zitting wat dieper uit te frezen of het huis iets je vlakken zodat het deksel wat dieper valt. Keuze zat om alles ietsje meer plek te geven.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

bart beekhuizen
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1517
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:09
Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Bericht door bart beekhuizen »

zorg wel dat de koppeling nog ingedrukt kan worden, dat ie niet in ingedrukte toestand je oliepomp raakt, een keer gehad, en dan vreest ie de sleufjes waar je ring waarmee de koppeling in elkaar zit weg
Afbeelding

irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Bericht door irmin »

Zoek lekker dik pakkingpapier bij een automaterialentoko.
cracque frontal

plofkop
Moderator
Berichten: 777
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: SS50 KO en een Chaly
Locatie: Amsterdam

Bericht door plofkop »

Het is opgelost. Een Jing-Cheng semi carter blijkt iets dieper te zijn. Dat zit er nu op en alles werkt!
Je suis Chaly!

NIX
chaly addict
Berichten: 18899
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Bami speciaal 4 life...
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie