Hoi,
Ik heb een 124 cc blok opgebouwd voor onder mijn motor C, alles steekt prachtig inelkaar, maar zodra ik het koppelingscarter dichtschroef wordt mijn koppeling al ingedrukt. Afstellen helpt niet. Ik heb wat gemeten en het gaat echt op een hele kleine millimeter dat mijn koppeling te ver nar voren steekt op deze krukas.
Dit komt omdat mijn oliepomp direct door een tandwiel aangedreven wordt en de shim die dan de scheiding vormt tussen het olietandwiel en het primaire tandwiel net te dik is.
Mijn vraag is, kan ik de shim ook vervangen door een dunnere. Als ik nu mm dunner uitkomt, ben ik klaar. Mijn koppeling heeft dan volgens mij nog genoeg ruimte tussen het huis en het grote tandwiel.
Wie heeft hier ervaring mee?
C90 NT koppeling op een dik blok en een probleem
-
- Moderator
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: SS50 KO en een Chaly
- Locatie: Amsterdam
C90 NT koppeling op een dik blok en een probleem
Je suis Chaly!
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Waarom niet? Gewoon doen, zolang het maar een echte shim is. En je kunt ook nog 2 palkkingen op elkaar lijmen met wat vloeibare pakking en zo het deksel iets naar buiten brengen. Laatste optie is om het pagertje iets dieper te laten verdijnen door zijn zitting wat dieper uit te frezen of het huis iets je vlakken zodat het deksel wat dieper valt. Keuze zat om alles ietsje meer plek te geven.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:09
- Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
- Locatie: Doorwerth
- Contacteer: