Spanning voor c50 banden

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
maus
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 jan 2007 18:31
Locatie: Doorn

Spanning voor c50 banden

Bericht door maus »

Hoeveel bar ?
willem!

Tuinslet©
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 189
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:58

Bericht door Tuinslet© »

check de loef of leertouwer site, daar stond het volgensmij ergens
Dit account is niet meer in gebruik!!

Gebruikersavatar
Mike Mechanic
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:25
Bezit: 1 (jur) het houden of genieten ve zaak, die iemand in zijn macht heeft, alsof zij aan hem toebehoort 2 al iemands bezittingen.
Locatie: Amersfoort

Bericht door Mike Mechanic »

Afbeelding
ホンダ

ivo215
4T-MSB addict
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Locatie: Leusden

Bericht door ivo215 »

Bar ?
t'staat altijd op de stickers in PSI.

Mike gaf je net al een mooie.

Voor 26 PSI doet het bijna altijd goed.

Achter zegt Honda 28 PSI. Maar dat is gebaseerd op kleine Japannertjes.
Dus als je een veertje bent is 28 PSI achter prima.
Maar ik raad je eerder 30 PSI aan. En als je wat zwaarder bent dan 32 PSI.

Ik raad je aan om een beetje te expirimenteren om de spanning te vinden waarbij jij hem lekker vindt sturen.
Een te zachte band achter remt je af en zorgt er voor dat de brommer minder stabiel spoort.
Een te harde band achter zorgt er voor dat de band minder grip heeft en eerder weg glijdt.

Met de spanning voor kan je ook nog een beetje spelen.
Probeer voor maar eens een andere spanning om uit te proberen. Als de spanning voor te laag is dan remt de brommer af in de bochten en wil de brommer dieper de bocht in. Als de spanning te hoog is dan heeft hij de neiging om in de bochten recht door te glijden.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?

sugardaddy
4T-MSB beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 feb 2007 07:33
Locatie: Amersfoort

Bericht door sugardaddy »

wat zijn dit voor een wijsheden joh???

gaat toch nergens over....

geef gewoon aan wat het aantal bar is en je bent klaar...

14.5 psi = 1 bar

Gebruikersavatar
Mike Mechanic
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:25
Bezit: 1 (jur) het houden of genieten ve zaak, die iemand in zijn macht heeft, alsof zij aan hem toebehoort 2 al iemands bezittingen.
Locatie: Amersfoort

Bericht door Mike Mechanic »

sugardaddy schreef:wat zijn dit voor een wijsheden joh???

gaat toch nergens over....

geef gewoon aan wat het aantal bar is en je bent klaar...

14.5 psi = 1 bar
Staat in mijn eerdere bericht 1.8 bar voor en 2.0 bar achter . . . :roll:
ホンダ

roel450
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:15
Locatie: Den Bosch

Bericht door roel450 »

14,1 psi is toch 1 bar?

en in mijn ss voorband moet 2,9 bar (staat op de band)

carel
4T-MSB addict
Berichten: 531
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:47
Bezit: ss50
c320s
Locatie: Utrecht

Bericht door carel »

Nee, niet moeten. Daar staat maxload, dat is wat de max druk die jou band mag hebben.
h2o op ss50

Met een aanlopende voorrem ga je niet minder hard op de rollerbank.

BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Bericht door BasC50 »

maus

voor 1.8/1.9 achter 2.0

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Bericht door Brommert »

Ik rijd op mijn Cee met 2.3 bar achter en 2.0 bar voor, rijd prima. Ik vond de druk die in het boekje stond wat aan de lage kant, als ik dan op mijn Cee ging zitten zag de band er een beetje slap uit.

Die 2.3 en 2.0 bar het ik van de site van Michelin, want ik rijd met de Michelin VM100.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Bericht door irmin »

sugardaddy schreef:wat zijn dit voor een wijsheden joh???

gaat toch nergens over....

geef gewoon aan wat het aantal bar is en je bent klaar...

14.5 psi = 1 bar
jij bent duidelijk nog niet zo lang in de gelegenheid om in/op een gemotoriseerd voertuig te rijden, of hebt er nooit bij nagedacht.

bandenspanning is nl inderdaad afhankelijk van belasting en wensen, zoals ivo aangeeft. enne, vrijwel elke meter kun je aflezen op bar en psi.
ik heb bv voorbandjes van een mini op m'n bakbrommer. Die pomp ik tot 1,6 bar, terwijl je ze onder een mini al gauw 2,0 bar geeft. maar da's voor m'n bak simpelweg te hard.
m'n achterband (metzeler cross-band) pomp ik juist harder dan ik op een gewone brommer zou doen nl. zo'n 3 bar.
cracque frontal

h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Bericht door h5speedje »

irmin schreef:
sugardaddy schreef:wat zijn dit voor een wijsheden joh???

gaat toch nergens over....

geef gewoon aan wat het aantal bar is en je bent klaar...

14.5 psi = 1 bar
jij bent duidelijk nog niet zo lang in de gelegenheid om in/op een gemotoriseerd voertuig te rijden, of hebt er nooit bij nagedacht.

bandenspanning is nl inderdaad afhankelijk van belasting en wensen, zoals ivo aangeeft. enne, vrijwel elke meter kun je aflezen op bar en psi.
ik heb bv voorbandjes van een mini op m'n bakbrommer. Die pomp ik tot 1,6 bar, terwijl je ze onder een mini al gauw 2,0 bar geeft. maar da's voor m'n bak simpelweg te hard.
m'n achterband (metzeler cross-band) pomp ik juist harder dan ik op een gewone brommer zou doen nl. zo'n 3 bar.
Inderdaad!!!

(Als ik me aan de instructie zou houden kom ik haast niet vooruit en rijd hij als een dweil...ja ik ben 120 kilo.... en dan is spelen tot de juiste spanning een kwestie van jarenlange ervaring....)

amigo
4T-MSB regular
Berichten: 289
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door amigo »

voor 26 psi
achter 28 psi

Dat is std bij een ss. Bij een c50 is datwaarschijnlijk, maar verder moet je je bandenspanning gewoon ff aanpassen op het gewicht, lading, grip, weer etc.....

Plaats reactie