brommer slaat af na 50 meter
brommer slaat af na 50 meter
mijn brommer(skyteam monkey) slaat dus af na ong 50m,vlak daarna start hij ook niet meer. dan moet je eerst weer een kwartier wachten.
de eerste keer gebeurde het in de regen...dus ik dacht dat het water was wat in me carb was gekomen ofzo. maar later weer precies hetzelfde.
heb er een andere carb opgezet, bobine verwisseld,cdi,bougie,bougiedop....
maar nog steeds hetzelfde.
wat kan het nogmeer zijn???
alvast bedankt!
de eerste keer gebeurde het in de regen...dus ik dacht dat het water was wat in me carb was gekomen ofzo. maar later weer precies hetzelfde.
heb er een andere carb opgezet, bobine verwisseld,cdi,bougie,bougiedop....
maar nog steeds hetzelfde.
wat kan het nogmeer zijn???
alvast bedankt!
Wat een Machine!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
- Bezit: C50c C50dv Novio
- Locatie: Veenendaal
Weet je ook zeker dat er voldoende benzine in de vlotterkamer komt? Onder aan de vlotterbak zit een aftapschoef, als je die open draait, komt er dan voldoende uit?
Voor de rest? Als ik zie wat je vervangen hebt, blijft nog de ontstekingsspoel over. Kijk eens hoe de vonk is als ie het wel doet en niet. Zie je verschil?
Nog een test: als ie niet meer wil starten moet je bougie wel nat worden. Dan weet je dat je het bij de ontsteking moet zoeken.
Voor de rest? Als ik zie wat je vervangen hebt, blijft nog de ontstekingsspoel over. Kijk eens hoe de vonk is als ie het wel doet en niet. Zie je verschil?
Nog een test: als ie niet meer wil starten moet je bougie wel nat worden. Dan weet je dat je het bij de ontsteking moet zoeken.
heb meteen daarna ook de vonk getest maar die is nog even goed.Henk Veen schreef:Weet je ook zeker dat er voldoende benzine in de vlotterkamer komt? Onder aan de vlotterbak zit een aftapschoef, als je die open draait, komt er dan voldoende uit?
Voor de rest? Als ik zie wat je vervangen hebt, blijft nog de ontstekingsspoel over. Kijk eens hoe de vonk is als ie het wel doet en niet. Zie je verschil?
en op andere brommer doet de carb het nog wel goed.
Wat een Machine!
geen vastloper gehad ongemerkt?Stephan schreef:heb meteen daarna ook de vonk getest maar die is nog even goed.Henk Veen schreef:Weet je ook zeker dat er voldoende benzine in de vlotterkamer komt? Onder aan de vlotterbak zit een aftapschoef, als je die open draait, komt er dan voldoende uit?
Voor de rest? Als ik zie wat je vervangen hebt, blijft nog de ontstekingsspoel over. Kijk eens hoe de vonk is als ie het wel doet en niet. Zie je verschil?
en op andere brommer doet de carb het nog wel goed.
lijkt wel dat als hij eenmaal warm is, door het uitzetten afslaat ofzo...
Probeer toch maar eens die schroef onderaan de vlotterbak eruit te draaien. Het klinkt namelijk heel erg als benzine die niet snel genoeg bij de cabbereteur aankomt.
Een ongemerkte vastloper?Marinus84 schreef:geen vastloper gehad ongemerkt?Stephan schreef:heb meteen daarna ook de vonk getest maar die is nog even goed.Henk Veen schreef:Weet je ook zeker dat er voldoende benzine in de vlotterkamer komt? Onder aan de vlotterbak zit een aftapschoef, als je die open draait, komt er dan voldoende uit?
Voor de rest? Als ik zie wat je vervangen hebt, blijft nog de ontstekingsspoel over. Kijk eens hoe de vonk is als ie het wel doet en niet. Zie je verschil?
en op andere brommer doet de carb het nog wel goed.
lijkt wel dat als hij eenmaal warm is, door het uitzetten afslaat ofzo...
Het is geen tweetakt met gesleutel van het brommerforum.nl niveau hè, dit loopt niet elke 50 meter vast.
Ja, lijkt me ook wel dat je dat gemerkt zou hebben..Jurrien schreef:Een ongemerkte vastloper?Marinus84 schreef:geen vastloper gehad ongemerkt?Stephan schreef:heb meteen daarna ook de vonk getest maar die is nog even goed.Henk Veen schreef:Weet je ook zeker dat er voldoende benzine in de vlotterkamer komt? Onder aan de vlotterbak zit een aftapschoef, als je die open draait, komt er dan voldoende uit?
Voor de rest? Als ik zie wat je vervangen hebt, blijft nog de ontstekingsspoel over. Kijk eens hoe de vonk is als ie het wel doet en niet. Zie je verschil?
en op andere brommer doet de carb het nog wel goed.
lijkt wel dat als hij eenmaal warm is, door het uitzetten afslaat ofzo...
Het is geen tweetakt met gesleutel van het brommerforum.nl niveau hè, dit loopt niet elke 50 meter vast.
Misschien is je Condensator kapot in je ontsteking.
Heb dat zelf ook gehad, dan deed hij het ook maar even, en daarna werd dat ding te heet, die condensator van mij was helemaal aan het borrelen.
Nieuwe erin en hij reed weer als koekoek.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
- Bezit: Honda SS50 en C50
- Locatie: Odijk
Vocht / regen die kortsluiting maakt bij de dodemansknop ? dit was bij mijn brommer ( jincheng Singa) het geval. is losgekoppelt en maakt nu geen kortsluiting meer en ben van mijn problemen af... wat ook helpt met dit weer is het inspuiten van electra kabels met een vochtverdringer of een middeltje dat vocht tegenhoudt. bijvoorbeeld Blanke Tectyl. maar kan ook wat anders zijn...
skyteams hebben geen dodemansknopSingaBernd schreef:Vocht / regen die kortsluiting maakt bij de dodemansknop ? dit was bij mijn brommer ( jincheng Singa) het geval. is losgekoppelt en maakt nu geen kortsluiting meer en ben van mijn problemen af... wat ook helpt met dit weer is het inspuiten van electra kabels met een vochtverdringer of een middeltje dat vocht tegenhoudt. bijvoorbeeld Blanke Tectyl. maar kan ook wat anders zijn...
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
- Bezit: Honda SS50 en C50
- Locatie: Odijk