Hallo allemaal,
ik wil een vervroegend vliegwiel (origineel Mitsu) monteren i.p.v. de huidige verlatende. Ontstekingstype: Mitsubishi.
De diameter van de spoelen (diagonaal over de spoelen gemeten) is 81,5 mm
De binnendiameter van het VVV is 84,5 mm.
Dit levert dus een vrijloopspeling tussen vliegwiel en spoelen op van 3 mm; oftewel gedeeld door 2 = 1,5 mm eenzijdig.
In de origineel verlatende set is er een vrijloopspeling van 1 mm
aanwezig, = 0,5 mm eenzijdig.
Ik heb ook een origineel verlatende set Hitachi gemeten, en deze heeft ook een speling van 1 mm (0,5 mm eenzijdig) tussen vliegwiel en spoelen.
Je voelt de vragen al aankomen:
- klopt de diameter van het mitsu VVV wel ? (84,5 mm) of.....
is de diameter van de spoelen wel correct ?
- functioneert het VVV met een vrijloopspeling van 1,5 mm in zo'n
geval gewoon goed ?
Wie heeft hier ervaring mee ?
wil iemand zijn eigen mitsu VVV + Mitsu spoelen eens opmeten ?
Alvast bedankt !
Verlatend vliegwiel (VW) -->vervroegend VW (Mitsubishi)
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 18 mei 2008 12:43
- Bezit: Honda ss50 k1 1976.
Honda cb550 F2 1977. - Locatie: Zwolle
Re: Verlatend vliegwiel (VW) -->vervroegend VW (Mitsubishi)
ik had net toevallig mijn mitsubishi ontsteking los en heb even opgemeten:
- binnendiameter van het vliegwiel ongeveer 83,5mm
- diameter spoelen ongeveer 81mm
dit wijkt dus 0,5 a 1 mm af van die van jou, en de vrijloopspeling is dan ongeveer 1,25mm.
mijn vliegwiel vervroegde gewoon perfect. ik denk niet dat die 0,25mm zoveel uitmaakt.
gr. David
- binnendiameter van het vliegwiel ongeveer 83,5mm
- diameter spoelen ongeveer 81mm
dit wijkt dus 0,5 a 1 mm af van die van jou, en de vrijloopspeling is dan ongeveer 1,25mm.
mijn vliegwiel vervroegde gewoon perfect. ik denk niet dat die 0,25mm zoveel uitmaakt.
gr. David
...
Re: Verlatend vliegwiel (VW) -->vervroegend VW (Mitsubishi)
Je hebt door een grotere luchtspleet dus een hogere magnetisch weerstand.
Komt neer, op een lagere spanning / iets zwakkere vonk, probeer er gewoon op te zetten.
Zal niets uitmaken voor het beter/slechter vervroegen.
Mitsu heeft niet de beste reputatie om veel licht naar je koplamp te brengen.
Monteren, en kijken of die het goed doet.
Komt neer, op een lagere spanning / iets zwakkere vonk, probeer er gewoon op te zetten.
Zal niets uitmaken voor het beter/slechter vervroegen.
Mitsu heeft niet de beste reputatie om veel licht naar je koplamp te brengen.
Monteren, en kijken of die het goed doet.
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Verlatend vliegwiel (VW) -->vervroegend VW (Mitsubishi)
**doublepost**
Laatst gewijzigd door Edo op 16 jan 2010 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Verlatend vliegwiel (VW) -->vervroegend VW (Mitsubishi)
Hebben jullie de afstand van de spoelen wel hetzelfde opgemeten? Meet OF van de ene spoel linksboven naar de andere spoel rechtsonder, OF meet de afstand haaks op de spoelen van de een naar de ander...
Nogal een verschilletje
Nogal een verschilletje
Re: Verlatend vliegwiel (VW) -->vervroegend VW (Mitsubishi)
Da's inderdaad een verschil; Ik heb de (diagonale) afstand van de linker zijde van de bovenste spoelkern, tot de rechter zijde van de onderste spoelkern gemeten.
zoals al gezegd 81,5 mm...........
zoals al gezegd 81,5 mm...........