aansluiting cdi

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
davidvbss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 166
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:43
Bezit: Honda ss50 k1 1976.
Honda cb550 F2 1977.
Locatie: Zwolle

aansluiting cdi

Bericht door davidvbss50 »

hallo,

ik heb even een vraagje, ik heb mijn cdi aangesloten (jincheng ontsteking) met de draden die in de faq staan..
alleen ik heb nu nog geen vonk en vroeg me af of het eigenlijk uitmaakt waar welk draadje zit in de stekker van de cdi (net zoals bij een spanningsregelaar de draden op een specifieke plek moeten omdat ie et anders niet (meer) doet).

En ik heb verder gekeken naar het bedradingsschema uit de faq van 2 vershillende jinchengs.. en daar staat in dat er vanuit het blok een zwarte draad naar de cdi gaat en vanuit de cdi 1 naar de bobine en het contactslot.
Bij de ori ontsteking van me ss gaat er vanuit de ontsteking een zwarte draad naar het contactslot en vanuit het contactslot een zwarte naar de bobine.
het punt is dat ik nu een zwarte draad uit de kabelboom (die dus van het contactslot naar de bobine ging) over heb omdat de bobine direct op de cdi zit.
maakt dit uit, of is dit misschien een aansluitingsfout van mij waardoor hij dus niet vonkt?
alvast bedankt!

mvg,

David
...

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Re: aansluiting cdi

Bericht door Brommert »

davidvbss50 schreef:en vroeg me af of het eigenlijk uitmaakt waar welk draadje zit in de stekker van de cdi
Tuurlijk maakt dat uit, je kunt niet zomaar willekeurig draden in de CDI unit prikken, dat gaat natuurlijk nooit werken.

Misschien helpt dit:
Afbeelding
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

davidvbss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 166
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:43
Bezit: Honda ss50 k1 1976.
Honda cb550 F2 1977.
Locatie: Zwolle

Re: aansluiting cdi

Bericht door davidvbss50 »

oke bedankt, hier heb ik wel wat aan denk ik!!
die signaaldraden en massa had ik ook op de cdi aangesloten, maar als ik zo het tekeningetje zie in ieder geval verkeerde volgorde.
...

davidvbss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 166
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:43
Bezit: Honda ss50 k1 1976.
Honda cb550 F2 1977.
Locatie: Zwolle

Re: aansluiting cdi

Bericht door davidvbss50 »

Eric schreef:Die zwarte uit het blok heb ik weer gewoon naar het contactslot gedaan en die uit de boom op de cdi. De cdi geeft het signaal naar de bobine.

Wat heb je met de andere signaal draden gedaan en zit de massa ook goed?
die zwarte uit het blok is toch de massa? (jincheng ontsteking)
of moet je niet de massadraad van het blok direct op de cdi?
...

roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Re: aansluiting cdi

Bericht door roow »

Afbeelding

Plaats reactie