een vriend van me heeft problemen met zijn honda blokje.
in zijn 1 trekt hij gewoon op.
in zijn 2 begint hij te hakkellen en te stotterren.
en in zijn 3 en 4 is gewoon de hele power weg.
het is gewoon een standaard 50cc dus verwacht je er niet zoveel van, maar dit is wel heel dramatisch.
er zat een scheur in het luchtfilter dus die is vervangen.
nu denk ik aan de zuiger (veren)
enige verdere suggesties van wat het zou kunnen zijn?
mvg
blokje stottert in zijn 2
blokje stottert in zijn 2
Sachs 125cc.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1856
- Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
- Locatie: Amsterdam
Re: blokje stottert in zijn 2
Ik denk dat er een muis in zit.
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: blokje stottert in zijn 2
Wat kan het zijn? Nou,ongeveer alles. Kijk dat ding gewoon even grondig na.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: blokje stottert in zijn 2
Ik denk dat het in de ontsteking of de afstelling van de carburateur te zoeken is. Denk dat je zuigerveren er erg weinig mee te maken hebben.
En die ballentoeters als NIX en saiko heb je dus helemaal niks.
En die ballentoeters als NIX en saiko heb je dus helemaal niks.
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: blokje stottert in zijn 2
Kan er geen regel komen hier, dat je pas iets mag posten als:
1. klepjes hebt gesteld
2. ontsteking hebt gesteld (indien puntjes)
3. carburateur/tank schoongemaakt (indien het een lang stilstaande brompert betreft)
4. controle van de vonk (bougiekabel --> blok)
Dan hoeven we niet allemaal eerst keihard te gaan roepen dat ze één van die drie dingen moeten doen
1. klepjes hebt gesteld
2. ontsteking hebt gesteld (indien puntjes)
3. carburateur/tank schoongemaakt (indien het een lang stilstaande brompert betreft)
4. controle van de vonk (bougiekabel --> blok)
Dan hoeven we niet allemaal eerst keihard te gaan roepen dat ze één van die drie dingen moeten doen
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: blokje stottert in zijn 2
Helemaal voor. Ik blijf mezelf herhalen terwijl het pas 100x is uitgelegd. Nog los van de mensen die bijvoorbeeld hun kleppen niet willen stellen maar willen horen dat een nieuwe shengway of herriepijp alle problemen oplost. Met algemene vragen als 'Hij doet ut nie' kan ik steeds minder. Is geen onwil, maar probeer eens wat en als dan iets niet lukt of onduidelijk is, help ik graag.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: blokje stottert in zijn 2
ik snap jullie punt helemaal.
Ik heb onderhand heel wat blokjes in en uit elkaar geschroefd. ,maar over het algemeen was dat 2kut,
4takt vind ik gewoon moeilijker.. Als je klepje net verkeerd staat is ie krom. Nokkenas tandwiel moet op tijd.
Ik ben er dus nog niet zo super bekend mee.
Ikga eerst wel een faq zoeken over kleppjes stellen..
En het carburateurtje even proper maken.
Bedankt voor de reactie's
Ik heb onderhand heel wat blokjes in en uit elkaar geschroefd. ,maar over het algemeen was dat 2kut,
4takt vind ik gewoon moeilijker.. Als je klepje net verkeerd staat is ie krom. Nokkenas tandwiel moet op tijd.
Ik ben er dus nog niet zo super bekend mee.
Ikga eerst wel een faq zoeken over kleppjes stellen..
En het carburateurtje even proper maken.
Bedankt voor de reactie's
Sachs 125cc.
Re: blokje stottert in zijn 2
Al heb je 10cm klepspeling, dan krijg je een klep niet krom hoor.
het tandwiel optijd zetten is daarintegen wel belangrijk om dit te voorkomen.
het tandwiel optijd zetten is daarintegen wel belangrijk om dit te voorkomen.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
- Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
- Locatie: amsterdam
Re: blokje stottert in zijn 2
wat meestal een probleem is(zelfs met spiksplinternieuwe chinese gebakjes)is dat de stekker van de cdi nat word/is, en dan uitermate slecht contact maakt.
je krijgt dan de vreemdste storingen die je je maar kan voorstellen.
heb zelf zoiets meegemaakt met mijn ssje met bamicdi ontsteking erop.
dus cdi stekker erafhalen en dan met wd40 schoonmaken en/of licht opschuren als er witte oxidatie opzit.
en viola het rijd opeens weer.
je krijgt dan de vreemdste storingen die je je maar kan voorstellen.
heb zelf zoiets meegemaakt met mijn ssje met bamicdi ontsteking erop.
dus cdi stekker erafhalen en dan met wd40 schoonmaken en/of licht opschuren als er witte oxidatie opzit.
en viola het rijd opeens weer.
cdi for life!