SS start niet meer

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
beebs
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 sep 2009 02:06
Bezit: Honda SS50 k3
Honda C50
Honda CB350f
Locatie: Noordwijkerhout

SS start niet meer

Bericht door beebs »

Ik had gister even de kleppen gesteld van me ss, en ook ff de vlotterhoogte veranderd want af en toe overstroomde die als ik terug bij me brommer kwam aanlopen. Ook had ik even mbv een stroboscoop me timing bekeken, deze stond keurig op de F. Dus toen ik dat allemaal gedaan had, startte ik me brommer weer, had even een half uurtje gereden en toen weer in de schuur gezet.. Toen ik vanochtend hem weer wou pakken wou hij dus niet starten. Dus ik me vlotter weer een beetje anders afgesteld.. Maar hij wil nu echt niet meer starten.. Hij geeft niets van een kick of iets, ook niet wanneer ik er mee ren. Bougie wordt wel gewoon nat van de benzine, en de bougie en kabel vonkt.

Ik heb intussen met hele carburateur gereinigd, gloednieuwe bougie erin gedaan, nieuw luchtfilter gemonteerd. Nog steeds wil die niet starten.

Ik weet dus echt even niets meer te doen, Iemand die me informatie kan geven of kan helpen?

HondaRat
4T-MSB regular
Berichten: 444
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:52
Locatie: Bolsward

Re: SS start niet meer

Bericht door HondaRat »

Vonkt hij nog ? ( edit ik zie dat hij vonk + benzine krijg )
Krijgt hij benzine ?
zit er nog benzine IN ( is mij ook al eens overkomen -_- )
bougidop goed vast
bobine goed massa / etc.
kleppen niet TE strak ?
contactslot wel goed staan ( ook al een overkomen )
dnepr k650 , ural m72 , suzuki sv650 , honda ss50 , armstrong mt500

four
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 11 dec 2008 16:17
Locatie: Keijenborg
Contacteer:

Re: SS start niet meer

Bericht door four »

Staat je timing wel goed? Is je vliegwiel spie niet overleden dat je vw over de as heen glijdt ?
niek is ik schreef: meneer honda kun je ook verbeteren...

rob-84
4T-MSB beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 feb 2010 22:37
Locatie: Veghel,Boxtel,Maastricht

Re: SS start niet meer

Bericht door rob-84 »

compressie?
Heb je niet zoveel gelekt met vlotter afstellen dat je verbrandingskamer volgelopen is?
Four-stroke Broabant *** !

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: SS start niet meer

Bericht door Edo »

Als je een vastgezet vliegwiel heb kan ik je adviseren de F op je vliegwiel te vergeten. In feite hebben alle benzinemotoren 34 a 35 graden voorontsteking nodig. Dus in feite stel je de ontsteking op een 110mm vliegwiel 30-35mm cirkelboog lengte vóór T af.

Ik stel mijn ontsteking ook altijd op deze manier, en werkt naar mijn idee perfect. Geen pingelen, en wel flink vermogen. Perfect stationair ook trouwens.

beebs
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 sep 2009 02:06
Bezit: Honda SS50 k3
Honda C50
Honda CB350f
Locatie: Noordwijkerhout

Re: SS start niet meer

Bericht door beebs »

Joo gasten... Bedankt voor de reacties :wink:

Ik heb vandaag nog even wat aan het vlotter veranderd, de klepjes iets losser gezet en de gas- en luchtschroefjes wat aangepast. na 2x kicken startte hij weer :) Goede zaken!

Plaats reactie