C50 uitlaat past niet @#$%%

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
firestone
4T-MSB addict
Berichten: 504
Lid geworden op: 15 mar 2007 21:19
Bezit: Een 4 tal 4 wielers en een paar 2 wielers ;-)
Locatie: Tussen Boutjes en Moeren

Bericht door firestone »

:? Probleem bij zo'n uitlaat is dat hij wel met een cd beugel pas te maken is, maar dat de nok waar een rubber in zit op de uitlaat verkeerd zit, nu klapt je middenstandaard tegen de uitlaat zelf aan en niet tegen de aanslagnok.
Bij een originele C-50 uitlaat zit deze n.m op een andere plek.
Weet nog een nieuwe originele C-50 uitlaat in de verpakking te koop, niet goedkoop wel goed, 150, 00 Euro 8)
https://honda-gangers-gooi-vechtstreek.weebly.com/

Broem,broem
SS50 K3, SS50 K1, C50 h, CD50 h, CB50 J, C320A, C310A, P50, PC50, PF50, MonkeyR, SH50

Henk Veen
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
Bezit: C50c C50dv Novio
Locatie: Veenendaal

Bericht door Henk Veen »

firestone schreef::? Probleem bij zo'n uitlaat is dat hij wel met een cd beugel pas te maken is, maar dat de nok waar een rubber in zit op de uitlaat verkeerd zit, nu klapt je middenstandaard tegen de uitlaat zelf aan en niet tegen de aanslagnok.
Heb ik even naar gekeken, want ik heb dus ook zo'n geval, maar de standaard komt bij mij niet zover dat die nok nodig is (C50-TT). Ik heb ook nog een fluisterpijp, daar zit helemaal niet zo'n aanslagnok aan. Dus het is blijkbaar afhankelijk wat je voor soort bok hebt.

edho
4T-MSB addict
Berichten: 511
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:37
Bezit: S90 zwart 1965
SS50 1978/80
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door edho »

Ik heb hem nog niet van de standaard afgehad, dus weet nog niet wat er met de standaard gebeurt.
Als het aanslagrubberhoudertje idd te ver naar achteren zit, dan beun ik daar wel een plaatje aan, dat zit toch niet in het zicht.
Ik heb het graag origineel, maar om nu nog eens 150 neer te tellen voor een uitlaat met een beugeltje 5 cm naar voren is gekkenwerk. Ik heb een originele zeer mooie Honda uitlaat, and proud of it!!!

@xl50
Ik en de coole boys zijn om ongv 11 uur weggegaan. Het werd te druk en de boys hadden het ook wel gezien. Ik ben elk jaar weer een beetje droevig van de geluidskwaliteit. Als zo'n bandje al in staat is om een nummer goed neer te zetten, dan vermoorden de geluidsmensen het hele nummer wel door alles helemaal over de top te blazen.
Ik hoop de bloembollen rit te doen, zie je dan.
.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.

edho
4T-MSB addict
Berichten: 511
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:37
Bezit: S90 zwart 1965
SS50 1978/80
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door edho »

Ik heb vanmiddag een plaatje gemaakt van een stukje plankdrager. Dat plaatje zit aan de uitlaat aan het bokvangbeugeltje en steekt 7 cm naar voren, daar zit keurig een rubbertje wat de bok nu opvangt.
Ik ben zeer tevreden met deze oplossing. Ik heb het plaatje maar gelijk even mooi zilver gespoten. Kan ie gelijk blijven zitten.

Nu nog die CD uitlaatbeugel bestellen.
.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.

edho
4T-MSB addict
Berichten: 511
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:37
Bezit: S90 zwart 1965
SS50 1978/80
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door edho »

De CD uitlaat steun is inmiddels binnen. Mooi Candyrood van kleur :? , maar dat mag de pret niet drukken.

Bij passen bleek dat het ophanggat van de steun 8 mm naar het achterwiel toe verbreed moet worden. Als je dat evenwijdig doet past ie perfect. Ik heb het gat breder laten ponsen bij de ijzerboer. Scheelt je een massa werk met een veil.

Na montage bleek dat mijn kickstarter nu ook mooi langs de uitlaat gaat ipv er tegen aan.


Dus!!!

C50 met HM065 uitlaat heeft CD uitlaat steun nodig + 8mm extra ruimte op het achterbruggat.

Is dit wat voor de FAQ?
.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

Ik heb een CD met zo'n uitlaat, en aangezien mijn sportding er nu onder uit is wilde ik eerst weer even mijn ori eronder. Ik weet niet hoe ie vroeger zat, maar ik loop tegen heel wat problemen aan.. :shock:

Ten eerste is 1 uitlaatpakking niet genoeg, 2 waren nodig. Daarnaast is de uitlaat niet genoeg 'gekanteld' waardoor ie volgens mij niet helemaal goed afsluit bij de kop. Dit wordt minder als ik de uitlaatsteun bij de twee schroefjes op de uitlaat los doe en dan eerst de kop vastzet.

Ook is het 'kuiltje' voor de achteras en de kettingspanner niet goed, de kettingspanner komt tegen de uitlaat aan, evenals het steuntje waar die spanner in hangt. Ik ga hier en daar maar eens wat spacers tussendoen, kijken of dat helpt..
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

edho
4T-MSB addict
Berichten: 511
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:37
Bezit: S90 zwart 1965
SS50 1978/80
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door edho »

Dit soort problemen kwam ik ook tegen toen ik een lage uitlaat op mijn SS wilde zetten.

De oplossing was toen om de uitlaat in zijn geheel in een stevige bankschroef een trekkie te geven de gewenste richting op. Hij moet dus op het punt waar de bocht in de sigaar gaat een fractie buigen. Dan krijg je achteraan genoeg ruimte en voor zal hij makkelijker te passen zijn.

Met beleid kom je een heel eind.
.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.

Plaats reactie