imi ss cilinderkopje ss

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
y0ur1

imi ss cilinderkopje ss

Bericht door y0ur1 »

Maakt dat nou veel verschil met een ori honda kopje, kwa prijs in ieder geval wel. Dat de koppeling, krukas, carters en de bak etc verschillen is een feit maar geldt dat ook voor een kopje? Ik bedoel voornamelijk de degelijkheid.

Dit omdat ik een nieuwe kop nodig heb (die van mij heeft uitgevreten nokkenasbanen) en een originele is een stuk duurder.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1977
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Bericht door gerbrandicus »

De imi kopjes met glijlager zou gewoon ok moeten zijn. Ik kan opzich niets zeggen over de hardheid van het gebruikte alu, maar ik ga er toch wel vanuit dat met genoeg olieaanvoer de boel het goed zou moeten houden.
Anders ga je op zoek naar een goede 2e hands HM?

y0ur1

Bericht door y0ur1 »

gerbrandicus schreef:De imi kopjes met glijlager zou gewoon ok moeten zijn. Ik kan opzich niets zeggen over de hardheid van het gebruikte alu, maar ik ga er toch wel vanuit dat met genoeg olieaanvoer de boel het goed zou moeten houden.
Anders ga je op zoek naar een goede 2e hands HM?
Is opzich ook een idee, maar dan moet het wel echt een goede zijn, er wordt een boel rommel verkocht. En hoe controleer ik of die nokkenasbaan niet is uitgevreten en de kleppengeleiders nog goed zijn etc.

Boele
4T-MSB regular
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54
Bezit: Skyteam Gorilla
Locatie: Utrecht

Bericht door Boele »

nokkenstokje meenemen en passen en kijken of ie veel te ruim zit?

hoe je klepgeleiders checkt, zou ik niet weten
Afbeelding

firestone
4T-MSB addict
Berichten: 504
Lid geworden op: 15 mar 2007 21:19
Bezit: Een 4 tal 4 wielers en een paar 2 wielers ;-)
Locatie: Tussen Boutjes en Moeren

Bericht door firestone »

:D Een goede imi kop met een standaard 50cc setup kan gewoon goed zijn. Ga je voor origineel dan heb je zeker geen probleem. Hou er rekening mee, dat wanneer je de boel opbouwd het beste ook de kleppen en klepveren kan vervangen voor nieuwe. Kleppen dienen ingeslepen te worden :D 8)
https://honda-gangers-gooi-vechtstreek.weebly.com/

Broem,broem
SS50 K3, SS50 K1, C50 h, CD50 h, CB50 J, C320A, C310A, P50, PC50, PF50, MonkeyR, SH50

Plaats reactie