snelle nokkenas duwt inlaat klep te ver in

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
hendrik
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 30 jun 2009 20:58
Locatie: ede

snelle nokkenas duwt inlaat klep te ver in

Bericht door hendrik »

hallo, ik ben bezig mijn ss50 blokje af te monteren met een 85cc cilinder en OT70 kop. Ik heb bij rovaza een snellere nokkenas gekocht.
alles leek goed te passen tot ik de nokkenas draaide. De uitlaat klep opent prima zonder al te veel weerstand, maar als de inlaat klep open staat wil de nokkenas gewoon niet verder!(met heeel veel kracht wel)
blijkbaar wil de nokkenas de inlaatklep verder indrukken maar laat de klepveer dit niet toe.
bart adviseerde me dunnere klepveerschotels te monteren. of natuurlijk een standaard nokkenstok maar dat liever niet :evil:
verder iemand nog andere manieren om dit probleem op te lossen?
alvast bedankt :D
ss50 4 life!

mr.chaly
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jul 2009 20:03

Re: snelle nokkenas duwt inlaat klep te ver in

Bericht door mr.chaly »

hendrik schreef:hallo, ik ben bezig mijn ss50 blokje af te monteren met een 85cc cilinder en OT70 kop. Ik heb bij rovaza een snellere nokkenas gekocht.
alles leek goed te passen tot ik de nokkenas draaide. De uitlaat klep opent prima zonder al te veel weerstand, maar als de inlaat klep open staat wil de nokkenas gewoon niet verder!(met heeel veel kracht wel)
blijkbaar wil de nokkenas de inlaatklep verder indrukken maar laat de klepveer dit niet toe.
bart adviseerde me dunnere klepveerschotels te monteren. of natuurlijk een standaard nokkenstok maar dat liever niet :evil:
verder iemand nog andere manieren om dit probleem op te lossen?
alvast bedankt :D
ik denk eerder dat je klep tgen een zuiger of iets dergelijks aankomt!
Als je veer op maximaal staat is het wel een hele hete nok!

hendrik
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 30 jun 2009 20:58
Locatie: ede

Re: snelle nokkenas duwt inlaat klep te ver in

Bericht door hendrik »

nee de klep komt niet tegen de zuiger aan. ik dacht dit eerst wel maar nadat ik de kop los had gehaald en toen de nokkenas draaide merkte ik dat het probleem in de kop zelf zat.
ss50 4 life!

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: snelle nokkenas duwt inlaat klep te ver in

Bericht door nielspbr »

Klepveren geschikt voor grotere lift kopen.

Plaats reactie