alarm

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
sven
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jan 2007 10:57

alarm

Bericht door sven »

beste mensen,

ik heb een cyclone motorcycle alarm c11 besteld. Het alarm kan praten en het lijkt me allemaal leuk, alleen van het instructieplaatje word ik minder vrolijk. Het schema ziet er als volgt uit :
http://faq.f650.com/FAQs/Photos/Securit ... rm_C11.jpg

het begint al met de kleuren uit mijn contact van mn ss50, die komen al niet overeen. Uit mijn conctact komen 2 rode draden, een groen/witte en een zwarte. Verder snap ik niet waar verschillende draden heen moeten..namelijk de blauwe, die gaat naar 'start line' ??wat is dit? en de grijze naar 'ignition disable??"
wie kan mij helpen?


gr. sven

sven
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jan 2007 10:57

Bericht door sven »

Afbeelding

beter plaatje van het schema

sven
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jan 2007 10:57

Bericht door sven »

is er niemand die weet hoe ik dit moet fixen?

Skiller
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 30 jan 2007 20:40
Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Skiller »

Van je contactslot heb je van de 2 rode draden uit mn hoofd 1 met een witte streep, deze komt overeen met de rode draad van het bovenstaand schema. De groen/witte draad komt overeen met groen.

De zwarte komt overeen met Zwart/wit, blijft er nog maar 1 over.

sven
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jan 2007 10:57

Bericht door sven »

ja, maar dan.. waar moet ik pink, brown en grey van dat alarm op aansluiten? wat betekend die schaar?

Skiller
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 30 jan 2007 20:40
Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Skiller »

Die schaar betekend dat je zwart/wit van het contactslot (zwart dus) richting je bobine door moet knippen. (Hierdoor werkt je ontsteking alleen met ingeschakeld alarm.)

Met een beetje fantasie knutsel je pink van je alarm aan zwart van je contactslot. En als je de draad dan op het schema doortrekt komt de grijze draad uit bij het andere stukje zwart.

Brown komt bij mij uit op de ACC output (en dus de rode draad van je contactslot).

sven
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jan 2007 10:57

Bericht door sven »

ok heel fijn dit.. ik ga het zo proberen. Weet je dan misschien ook nog waar de blauwe draad heen moet?

hooi

Denniss
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:16
Locatie: Hoevelaken

Bericht door Denniss »

sven schreef:ok heel fijn dit.. ik ga het zo proberen. Weet je dan misschien ook nog waar de blauwe draad heen moet?

hooi
aan de draad die naar je startknop gaat

Boele
4T-MSB regular
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54
Bezit: Skyteam Gorilla
Locatie: Utrecht

Bericht door Boele »

misschien bamiblokje met elec start?
Afbeelding

sven
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jan 2007 10:57

Bericht door sven »

ik heb het alarm inmiddels aangesloten. Super mooi.. als je mn brommer aanraakt gaat hij praten en loop je weg...als je terug komt en je raakt mn brommer weer aan gaat ie super hard loeien.

maar goed,
nu moet ik mijn electrostart nog aansluiten met die afstandsbediening ertussen...
ik heb de roze, bruine en zwarte en blauwe draad niet nodig gehad voor het alarm.. heeft iemand enig idee welke van deze draden naar mn relais moeten en welke naar mn accu...als je het schema bekijkt wat erbij zat?!

gr. sven

SingaBernd
4T-MSB addict
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
Bezit: Honda SS50 en C50
Locatie: Odijk

Bericht door SingaBernd »

waar haal je zo'n alarm ? en wat zijn de kosten ? :D

Plaats reactie