Raar afstelprobleempje

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Hondacd50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jan 2007 00:01
Locatie: Ursel

Raar afstelprobleempje

Bericht door Hondacd50 »

Ik zit met volgend bizar feitje.

Heb volgende setup:

Lifan 150
Mikuni tm 28 (vlakschuif) met funnel (geen luchtfilter dus..)

Nu probeer ik deze af te stellen maar dat wilt maar niet lukken.
Met sproeier 150 erin draaide hij stationair maar zodra ik aan het gas kwam verzoop hij en viel hij stil.
Met sproeier 130 lijkt het probleem er minder te zijn ,maar als ik het gas snel opendraai valt hij ook weg. Echter heeft hij dit niet als ik 3/4 van de funnel afdek met mijn hand, dan kan ik vol opendraaien zonder problemen.. Nu komt echter het rare: bij 130 is mijn bougie wit, wat duid op een veel te arme sproeier EN ik heb 3 maanden geleden ook even met een tm28 gereden op dit blok (met zelfde funnel en spruitstuk etc.) en daar reed ik met sproeier 160 en dit ging goed :?
Hij gaat vrij traag (ten opzichte van een vm26) terug naar stationair dus ik dacht: valse lucht!
Echter met remreiniger rondom alles ingespoten en geen enkele wijziging hoorbaar in toerental, dus precies toch niet..

Wie helpt me het antwoord te vinden? :D
Pure HONDA

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: Raar afstelprobleempje

Bericht door Saik0 »

Hondacd50 schreef:Ik zit met volgend bizar feitje.

Heb volgende setup:

Lifan 150
Mikuni tm 28 (vlakschuif) met funnel (geen luchtfilter dus..)

Nu probeer ik deze af te stellen maar dat wilt maar niet lukken.
Met sproeier 150 erin draaide hij stationair maar zodra ik aan het gas kwam verzoop hij en viel hij stil.
Met sproeier 130 lijkt het probleem er minder te zijn ,maar als ik het gas snel opendraai valt hij ook weg. Echter heeft hij dit niet als ik 3/4 van de funnel afdek met mijn hand, dan kan ik vol opendraaien zonder problemen.. Nu komt echter het rare: bij 130 is mijn bougie wit, wat duid op een veel te arme sproeier EN ik heb 3 maanden geleden ook even met een tm28 gereden op dit blok (met zelfde funnel en spruitstuk etc.) en daar reed ik met sproeier 160 en dit ging goed :?
Hij gaat vrij traag (ten opzichte van een vm26) terug naar stationair dus ik dacht: valse lucht!
Echter met remreiniger rondom alles ingespoten en geen enkele wijziging hoorbaar in toerental, dus precies toch niet..

Wie helpt me het antwoord te vinden? :D
Staat de naald hetzelfde als bij de carb die je onlangs probeerde?
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

Hondacd50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jan 2007 00:01
Locatie: Ursel

Re: Raar afstelprobleempje

Bericht door Hondacd50 »

Ja gewoon in het midden.. Echter kan ik wel niet garanderen dat het dezelfde sproeierbuis en naald enzo is (deze heb ik nieuw gekocht specifiek voor mini 4takt maar de vorige had ik nog ergens uit een doos gevonden en die kwam van een oude suzuki meen ik..
Pure HONDA

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: Raar afstelprobleempje

Bericht door Saik0 »

Hondacd50 schreef:Ja gewoon in het midden.. Echter kan ik wel niet garanderen dat het dezelfde sproeierbuis en naald enzo is (deze heb ik nieuw gekocht specifiek voor mini 4takt maar de vorige had ik nog ergens uit een doos gevonden en die kwam van een oude suzuki meen ik..
Waarom zit die andere carb er niet op dan? Het klinkt alsof je die niet echt in gebruikt hebt als je hem in een doos gevonden hebt ;)
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

Hondacd50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jan 2007 00:01
Locatie: Ursel

Re: Raar afstelprobleempje

Bericht door Hondacd50 »

omdat die verkocht is :P en ik een tijdlang met een vm26 heb gereden, maar die tm ging toch nog een stukje vlotter en reed ook fijner.. dus maar een nieuwe gekocht, maar helaas krijg ik hem zo fijn niet meer :(
Pure HONDA

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1203
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Re: Raar afstelprobleempje

Bericht door Dennis »

ik zit te denken aan (onder andere) verkeerde stationairsproeier. Dan krijg je hem ook niet lekker afgesteld.
Maar dit zal samen met de hoofdsproeier moeten worden bijgesteld.

groeten!
Dennis
''UNOX MAN''

Hondacd50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jan 2007 00:01
Locatie: Ursel

Re: Raar afstelprobleempje

Bericht door Hondacd50 »

140 ook even geprobeerd en loopt slechter dan met de 130..
Waarom denk je dat het stationairsproeierprobleem is?
Pure HONDA

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1203
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Re: Raar afstelprobleempje

Bericht door Dennis »

inderdaad.
''UNOX MAN''

Hondacd50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jan 2007 00:01
Locatie: Ursel

Re: Raar afstelprobleempje

Bericht door Hondacd50 »

:o En hoe weet ik dan welke stationairsproeier ik nodig heb? +verklaart dit het feit dat hij het wel perfect doet als ik de luchtinlaat grotendeels afdek?(dacht dat dit namelijk gewoon teken was van te kleine sproeier(aka teveel lucht) en hij het dus beter doet met minder lucht (en dus meer benzine in verhouding))
Pure HONDA

Plaats reactie