scheur in mijn carter!

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Blootkonijn
4T-MSB regular
Berichten: 302
Lid geworden op: 03 jan 2010 21:09
Bezit: Honda CD50
Honda C50
Locatie: Ommen

scheur in mijn carter!

Bericht door Blootkonijn »

Ik ging laast wat boodschappen doen zet rustig mijn cd op de bok loop naar binnen, vervolgens kom ik terug en ligt me brommer om, toen is mijn steppenbalk door mijn carter geslagen, aan de kant van de koppeling, nu is mijn vraag hoe fix je dat, kep gehoord dat je ergewoon 2 componetnen lijm op moet smeren en dat dat het wel even volhoud??


8-)
Matig uw kinderen, denk om mijn snelheid!

Superstroker
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 81
Lid geworden op: 08 jun 2007 18:06

Re: scheur in mijn carter!

Bericht door Superstroker »

Een KORTE bout erin draaien geen optie?
Je hebt wel hele goede plamuur waar ijzerdeeltjes in zitten.
Een plaatje erop geen optie? met parkerstjes die kort zijn en veel vloeibare pakking/silicone kit.
duurt wel 2 dagen voor wat je ook gebruikt uitgehard is

Lijmen zou wel kunnen maar ik geef er geen garantie op je moet alles zeer goed ontvetten en schuren die lijm kost al even veel als een carterdeel.

De ene twee componentenlijm is de andere niet die ze bij de gamma hebben van b.v bison is naatje
Laatst gewijzigd door Superstroker op 10 jul 2010 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.youtube.com/watch?v=0PzPfzLeDa0" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: scheur in mijn carter!

Bericht door nielspbr »

Bedoel je het rechtermiddencarter of het koppelingdeksel?

BaukeSS
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 nov 2007 19:15
Locatie: Zwolle

Re: scheur in mijn carter!

Bericht door BaukeSS »

Heeee, ik denk dat ik hetzelfde heb gehad. De steppenbalk is in dat 'deukje' van je koppelingscarter rechts van de vulopening gedrukt, waardoor hij is gescheurd? Je zou wel iets kunnen proberen te vinden in de vorm van kneedbaar metaal/ijzerplamuur, maar let dan wel op de technische specificaties. Het moet goed op aluminium hechten, en goed tegen vrij grote temperatuurschommelingen kunnen. Van die zwarte kleefkit schijnt ook wel te werken. Het beste is natuurlijk een ander carter, of dit exemplaar laten lassen.

Superstroker
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 81
Lid geworden op: 08 jun 2007 18:06

Re: scheur in mijn carter!

Bericht door Superstroker »

Je hebt ook aluminium soldeer ik heb iets dat alu tide heet zie je vaak op beurzen.
Die goeie plamuur is best goed daar kan je zelfs in tappen.
Wel ff heeeeeeeeeeel goed ontvetten met remmenreiniger oid
http://www.youtube.com/watch?v=0PzPfzLeDa0" onclick="window.open(this.href);return false;

TooCrash
4T-MSB regular
Berichten: 374
Lid geworden op: 17 mar 2007 20:23

Re: scheur in mijn carter!

Bericht door TooCrash »

Tig lassen lukt bij 'n jap makkelijker dan immi, lassen lukt altijd wel, soms is een ander mengsel van toevoegmateriaal nodig(andere coating, andere verhoudingen van metalen of misschien een poedertje om bijvoorbeeld uitgebrand koolstof aan te vullen bij het lassen van rvs dat anders zou gaan roesten(14%)) maar TIG zou het mooiste zijn ( of micro tig http://www.youtube.com/watch?v=3JHORlqvMnY )

Alu soldeer wat van gezien maar vertrouw ik toch niet als TIG.
http://www.youtube.com/watch?v=jijW310xvp4 hier zijn meerdere merken van. en zie dit..
http://www.youtube.com/watch?v=843jjv58BCA

Al het andere spul zou ik onderweg toepassen maar ik denk dat het niet vertrouwd is om bij dagelijks gebruik er langer dan 'n week mee rond te rijden..

Superstroker
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 81
Lid geworden op: 08 jun 2007 18:06

Re: scheur in mijn carter!

Bericht door Superstroker »

Ja lassen kan meschien wel ik heb weleens een alu spruitstukje van een oude honda buitenboordmotor laten aanpassen dat ging super mooi
http://www.youtube.com/watch?v=0PzPfzLeDa0" onclick="window.open(this.href);return false;

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: scheur in mijn carter!

Bericht door Saik0 »

Misschien wel handig als we weten wat er precies aan de hand is, koppelingsdekseltje heeft menig forumgebruiker wel ergens reserve, zou ik gewoon vervangen.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

Superstroker
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 81
Lid geworden op: 08 jun 2007 18:06

Re: scheur in mijn carter!

Bericht door Superstroker »

ja koen uit bunnik bijvoorbeeld heb er 3 a 4 gegeven en ik wilde de oude ook hebben heb er geen een terug gehad.
http://www.youtube.com/watch?v=0PzPfzLeDa0" onclick="window.open(this.href);return false;

Blootkonijn
4T-MSB regular
Berichten: 302
Lid geworden op: 03 jan 2010 21:09
Bezit: Honda CD50
Honda C50
Locatie: Ommen

Re: scheur in mijn carter!

Bericht door Blootkonijn »

het gedeelte waar de koppeling zit, daat is mijn steppenbalk door dat inhammetje gescheurd, maar ik ga die kit proberen want kep al een ander blok maar wou deze ff verkopen dus dan is dit een makkelijkere optie dan nieuw carter dinges, ikverkoop hem toch :P
8-)
Matig uw kinderen, denk om mijn snelheid!

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: scheur in mijn carter!

Bericht door Saik0 »

Wel zo netjes om dat er even bij te vermelden dan.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: scheur in mijn carter!

Bericht door ciebie »

volgens mij kost het minder moeite om even een dekseltje te halen ergens en die er op te schroeven dan gaan zitten knoeien met alu of lijm

Blootkonijn
4T-MSB regular
Berichten: 302
Lid geworden op: 03 jan 2010 21:09
Bezit: Honda CD50
Honda C50
Locatie: Ommen

Re: scheur in mijn carter!

Bericht door Blootkonijn »

ja tis mattie van mij die hem overkoopt, hij had zelf een kapot blok maar nog wel een carter in een geheel dus die gooit hij erdan op voor 10euro, prima deal dacht ik zelf
maarjah dit is dus ook weer opgelost :)

8-)
Matig uw kinderen, denk om mijn snelheid!

supermark
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 nov 2008 18:49
Bezit: C50
Locatie: Hillywood

Re: scheur in mijn carter!

Bericht door supermark »

Volgens mij alsnog: maten naaien!

Cromlech
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jan 2007 19:18
Locatie: De Bilt
Contacteer:

Re: scheur in mijn carter!

Bericht door Cromlech »

BaukeSS schreef:Heeee, ik denk dat ik hetzelfde heb gehad. De steppenbalk is in dat 'deukje' van je koppelingscarter rechts van de vulopening gedrukt, waardoor hij is gescheurd? Je zou wel iets kunnen proberen te vinden in de vorm van kneedbaar metaal/ijzerplamuur, maar let dan wel op de technische specificaties. Het moet goed op aluminium hechten, en goed tegen vrij grote temperatuurschommelingen kunnen. Van die zwarte kleefkit schijnt ook wel te werken. Het beste is natuurlijk een ander carter, of dit exemplaar laten lassen.

wat dacht je van prittstift
knoeier

en gewoon een ander carter regelen?

Plaats reactie