Draadje gestript en helicoil gaat ook niet meer.

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Timon de Klein
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 192
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Werkhoven

Bericht door Timon de Klein »

irmin schreef:@ NIX

Respect kerel, voor dit prachtige werk.


Kijk, hier kan ik meer van genieten dan een of andere joker die fotoos laat zien van hoe hij een Takegawa bomber onder z'n dax schroeft.
Mooi werk HJ, ik ben het helemaal met Irmin eens!
Ik zal binnenkort ook je draaibank eens uit het stof trekken en kijken of ik een m8 kan afdraaien naar m6.

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

het duurde even voordat ik begreep waarover je het had :)
maar dan moet ik inderdaad zeggen knap werk !
alleen al dat gat boren, zo'n jurrien omschrijving zal dan inderdaad wel plaatsvinden :lol:
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

carel
4T-MSB addict
Berichten: 531
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:47
Bezit: ss50
c320s
Locatie: Utrecht

Bericht door carel »

Timon de Klein schreef:
irmin schreef:@ NIX

Respect kerel, voor dit prachtige werk.


Kijk, hier kan ik meer van genieten dan een of andere joker die fotoos laat zien van hoe hij een Takegawa bomber onder z'n dax schroeft.
Mooi werk HJ, ik ben het helemaal met Irmin eens!
Ik zal binnenkort ook je draaibank eens uit het stof trekken en kijken of ik een m8 kan afdraaien naar m6.
Inderdaad mooi werk, en een goede oplossing voor uitgelubberde gaten.
h2o op ss50

Met een aanlopende voorrem ga je niet minder hard op de rollerbank.

h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Re: Draadje gestript en helicoil gaat ook niet meer.

Bericht door h5speedje »

ik heb ook wel eens een kop (die al was verkloot met m8) opgeboord zodat er m10 draad of m12 in kan..in deze gaten draad ik een stuk draadeind klem onderin...deze zaag ik af (een milimeter boven het vlak) daarna vijl ik deze gelijk met het vlak en werk ik het hele vlak af met een vlaksteen..dan het spruitsuk erop..gaten netjes aftekenen van het spruitstuk...5mm gaatje boren en hierin weer m6 draad tappen

SBloke
4T-MSB regular
Berichten: 470
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
Bezit: BMW R1100GS
Locatie: Nijmegen

Bericht door SBloke »

Lennaert schreef:En deze busjes draai je dan zo strak mogelijk vast in je kop en dan draai je daar je tapeindjes weer in?
Vast is vast he..... Zo strak mogelijk is gaan hengsten met een momentsleutelen er >100Nm op zetten. Maar ik denk niet dat de allu van je kop daar tegen kan...
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!

NIX
chaly addict
Berichten: 18899
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ik kick 'm maar weer eens. Niet uit zelfbevlekking (nou OK, een beetje, dan), maar omdat sommigen blijven beweren dat het niet kan.

Veel plezier met proberen.

Overigens: M8 in M10 tappen is niet te doen. Dat blijft kapot gaan. Met een spoed van 1,5 hou je in M10 een kern van 8,5mm over. En een M8 tap is toch dermate grof dat er veel kracht op het materiaal wordt uitgeoefend. Mij lukt het niet in elk geval.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: randstad

Bericht door brommerhobby »

NIX schreef:Ik kick 'm maar weer eens. Niet uit zelfbevlekking (nou OK, een beetje, dan), maar omdat sommigen blijven beweren dat het niet kan.

Veel plezier met proberen.

Overigens: M8 in M10 tappen is niet te doen. Dat blijft kapot gaan. Met een spoed van 1,5 hou je in M10 een kern van 8,5mm over. En een M8 tap is toch dermate grof dat er veel kracht op het materiaal wordt uitgeoefend. Mij lukt het niet in elk geval.
gaat wel maar dan op h5speed manier , m10 vastzetten met locktide dan pas boren en m8 tappen .
opgeboord zodat er m10 draad of m12 in kan..in deze gaten draad ik een stuk draadeind klem onderin...deze zaag ik af (een milimeter boven het vlak) daarna vijl ik deze gelijk met het vlak en werk ik het hele vlak af met een vlaksteen..dan het spruitsuk erop..gaten netjes aftekenen van het spruitstuk...5mm gaatje boren en hierin weer m6 draad tappen
gebruik van een momentsleutel kan dit gedoe wel vaak voorkomen .
cb125s 1978
SS50M 1973

roeltrachsler
4T-MSB beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 aug 2008 14:54
Locatie: Oud-Beijerland

Bericht door roeltrachsler »

Respect voor het handwerk,
maar ik draai liever een m8 boutje af en tap hem m6
Vastzetten met epoxy, zo goed als nieuw

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Bericht door john »

brommerhobby schreef:
NIX schreef:Ik kick 'm maar weer eens. Niet uit zelfbevlekking (nou OK, een beetje, dan), maar omdat sommigen blijven beweren dat het niet kan.

Veel plezier met proberen.

Overigens: M8 in M10 tappen is niet te doen. Dat blijft kapot gaan. Met een spoed van 1,5 hou je in M10 een kern van 8,5mm over. En een M8 tap is toch dermate grof dat er veel kracht op het materiaal wordt uitgeoefend. Mij lukt het niet in elk geval.
gaat wel maar dan op h5speed manier , m10 vastzetten met locktide dan pas boren en m8 tappen .
opgeboord zodat er m10 draad of m12 in kan..in deze gaten draad ik een stuk draadeind klem onderin...deze zaag ik af (een milimeter boven het vlak) daarna vijl ik deze gelijk met het vlak en werk ik het hele vlak af met een vlaksteen..dan het spruitsuk erop..gaten netjes aftekenen van het spruitstuk...5mm gaatje boren en hierin weer m6 draad tappen
gebruik van een momentsleutel kan dit gedoe wel vaak voorkomen .
en HEEL langzaam er in draaien, deze tip kreeg ik van een gast die met oldtimer auto's werkt die allang opgegeven zijn door mensen, en die hij opknapt. zijn tip was er juist uitdraaien zodat je boutje niet breekt maar andersom werkt dat ook, en even insmeren met olie.
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Bericht door Kippenverver »

Henkjan, misschien een domme vraag hoor, maar hoe krijg je dan dat busje strak in de kop, en vervolgens het boutje waarmee je hem vastdraaid er weer uit?

Ik heb namelijk vorige week een een beetje lopen klooien met die draadbusjes van Würth, maar ze komen steeds weer mee naar buiten..
Ga heen en vereenvoudig u!

honda sleutelaar
4T-MSB addict
Berichten: 876
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:41
Locatie: Wolfheze

Bericht door honda sleutelaar »

wat ik nergens lees is;

zet er gelijk een draadeindje in, zodat als deze verrot is je er weer een nieuwe in kan draaien. (dit is voor de mensen die elke week een andere uitlaat en spruitstuk/carburateur erop zetten)
Ctjes for life and SSjes after for ever.

In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.

NIX
chaly addict
Berichten: 18899
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Dat is zo logisch dat ik het niet meer noem. Maar je hebt uiteraard gelijk. Dat gedraai in dat zachte alu gaat nooit lang goed.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

jos123
4T-MSB addict
Berichten: 788
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:07
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door jos123 »

zo ik heb er ook 1 gemaakt. gewoon met de draaibank, misschien vanavond ook nog even een m8 afdraaien en daar m6 op tappen. gewoon voor de lol.
moeilijk is het niet, jammer joh, HJ
[Gezocht]: Honda XS-500, liefst rijdend, uiterlijk boeit niet zo.

Nog geen lid van de HVN?


Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>

Plaats reactie