Accu Leeg

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Michiel C

Accu Leeg

Bericht door Michiel C »

Ik was vandaag aan het rijden. toen merkte ik opeens dat mijn toeter en remlicht het niet meer deden. Wat blijkt nou, mijn accu was leeg. ik Vind dit best gek want hij zat nog helemaal vol toen ik hem 4 daagjes geleden had geinstaleerd. Ik heb bij de FAQ gekeken maar kon niet echt vinde nwat nu het probleem is, want Ik heb een gelijkrichter in mijn draadboom hangen. weet iemand wat het probleem kan zijn?

snelwyn
4T-MSB regular
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:01
Bezit: Honda TT c50
Locatie: De Bilt

Bericht door snelwyn »

is het een oude accu die je had opgeladen? of een nieuwe die je erin hebt gezet? is het dat eerste dan kan het zijn dat je accu gewoon kapot is..
Berry schreef:Selwyns D-O-H to the C (50)... :twisted:

Michiel C

Bericht door Michiel C »

het is een onderhoudsvrije accu die ik nog niet zo lang geleden heb gekocht. Hoelang gaat zo'n accu ongeveer mee als je hem niet hebt aangesloten?

snelwyn
4T-MSB regular
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:01
Bezit: Honda TT c50
Locatie: De Bilt

Bericht door snelwyn »

Wat is een tijdje? ik heb er een die vaak periodes heeft stil gelegen zonder gebijkt te worden en die doet het nog prima!
Heb je voorheen wel zonder probleem gereden?
Berry schreef:Selwyns D-O-H to the C (50)... :twisted:

Michiel C

Bericht door Michiel C »

maandje of misschien twee maandjes geleden, voor deze week heb ik m nooit gebruikt...

snelwyn
4T-MSB regular
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:01
Bezit: Honda TT c50
Locatie: De Bilt

Bericht door snelwyn »

denk ik dat je het in je laatstroom moet zoeken! moet je je brommer starten en kijken of er stroom loopt door de draad die aan je accu zit!
Berry schreef:Selwyns D-O-H to the C (50)... :twisted:

NIX
chaly addict
Berichten: 18899
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Zet die accu maar snel op de lader. Een lege accu gaat heel snel kapot. Eenmaal vol blijft ie een hele tijd goed.

Meet of er gelijkstroom op het draadje naar de accu staat als de motor loopt. Uteraad wel als de accu is afgekoppeld. Meet je niets of meet je wisselspanning, dan is je gelijkrichter niet goed. Als je niets meer, kan ook je bedrading verkeerd zijn aangesloten of je lichtschakelaar kaduuk zijn.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Michiel C

Bericht door Michiel C »

Ik heb wel mijn zekering weg gehaald omdat die was doorgebrandt, zou het daaraan kunnen liggen? aan gelijkrichter ligt het niet want die heb ik net nieuw gekocht. om de spanning te meten moet ik dan bij plus of minpool zitten?

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Bericht door Brommert »

Michiel C schreef:Ik heb wel mijn zekering weg gehaald omdat die was doorgebrandt
Heb je er wel een nieuwe ingedaan :wink: ?

Of heb je de hele zekerings houder weg gehaald? Als je dat hebt gedaan, snel terug zetten, die zekering zit er niet voor niets, en kan voorkomen dat je gesmolte draadjes en/of brand krijgt. En zo'n zekering gaat niet voor niets stuk, die gaat stuk als je ergens sluiting hebt. Dus ik denk dat je ergens in je draad boom een sluiting hebt die je accu leeg trekt.

Dus ik zou even alle stekkertjes na lopen, controleren of je nergens doorgesleten draadjes hebt en even alles door meten.
Michiel C schreef:om de spanning te meten moet ik dan bij plus of minpool zitten?
Accu los maken en het zwarte draadje van je multimeter aan de min van je draad boom en het rode draadje van je multimeter aan het rode draadje van je draad boom. Je multimeter op gelijk spanning zetten en je brommer starten, als je dan rond de 13 tot 15 volt meet is het goed.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

Michiel C

Bericht door Michiel C »

Mijn accu blijkt helemaal niet leeg te zijn, het draadje van mijn accu naar mijn draadboom is tijdens het rijden los gegaan. ik heb voor de rest grotendeels alle draadjes nagekeken en kwam erachter dat er geen versleten draadjes tussen zaten. hoe kan het dan komen dat mijn zekering toch is doorgebrandt?

carel
4T-MSB addict
Berichten: 531
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:47
Bezit: ss50
c320s
Locatie: Utrecht

Bericht door carel »

Een zekering kan stukgaan door, langdurige overbelasting, overstroom(kortsluiting). Een andere mogelijkheid is, slijtage.
Klinkt gek, toch is dat zo.
Een zekering die zijn werk normaal verricht slijt.
Elke keer dat er stroom door de zekering vloeit, verliest hij elektronen, waardoor de smelddraad steeds een ietsje dunner word.
Op het laatst is de smelddraad zo dun geworden, dat hij zelfs bij normale belasting, doorsmeldt.
h2o op ss50

Met een aanlopende voorrem ga je niet minder hard op de rollerbank.

Michiel C

Bericht door Michiel C »

dat laatste is het niet, want had de zekering pas 2 dagen in zijn hoesje zitten.. dus zou er wel een kortsluiting zijn

NIX
chaly addict
Berichten: 18899
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Of je had een te lichte zekering. Stop er gewoon een 16 amp tussen als het echt mis brand die wel door.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie