Accu Leeg
Accu Leeg
Ik was vandaag aan het rijden. toen merkte ik opeens dat mijn toeter en remlicht het niet meer deden. Wat blijkt nou, mijn accu was leeg. ik Vind dit best gek want hij zat nog helemaal vol toen ik hem 4 daagjes geleden had geinstaleerd. Ik heb bij de FAQ gekeken maar kon niet echt vinde nwat nu het probleem is, want Ik heb een gelijkrichter in mijn draadboom hangen. weet iemand wat het probleem kan zijn?
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Zet die accu maar snel op de lader. Een lege accu gaat heel snel kapot. Eenmaal vol blijft ie een hele tijd goed.
Meet of er gelijkstroom op het draadje naar de accu staat als de motor loopt. Uteraad wel als de accu is afgekoppeld. Meet je niets of meet je wisselspanning, dan is je gelijkrichter niet goed. Als je niets meer, kan ook je bedrading verkeerd zijn aangesloten of je lichtschakelaar kaduuk zijn.
Meet of er gelijkstroom op het draadje naar de accu staat als de motor loopt. Uteraad wel als de accu is afgekoppeld. Meet je niets of meet je wisselspanning, dan is je gelijkrichter niet goed. Als je niets meer, kan ook je bedrading verkeerd zijn aangesloten of je lichtschakelaar kaduuk zijn.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Heb je er wel een nieuwe ingedaan ?Michiel C schreef:Ik heb wel mijn zekering weg gehaald omdat die was doorgebrandt
Of heb je de hele zekerings houder weg gehaald? Als je dat hebt gedaan, snel terug zetten, die zekering zit er niet voor niets, en kan voorkomen dat je gesmolte draadjes en/of brand krijgt. En zo'n zekering gaat niet voor niets stuk, die gaat stuk als je ergens sluiting hebt. Dus ik denk dat je ergens in je draad boom een sluiting hebt die je accu leeg trekt.
Dus ik zou even alle stekkertjes na lopen, controleren of je nergens doorgesleten draadjes hebt en even alles door meten.
Accu los maken en het zwarte draadje van je multimeter aan de min van je draad boom en het rode draadje van je multimeter aan het rode draadje van je draad boom. Je multimeter op gelijk spanning zetten en je brommer starten, als je dan rond de 13 tot 15 volt meet is het goed.Michiel C schreef:om de spanning te meten moet ik dan bij plus of minpool zitten?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Mijn accu blijkt helemaal niet leeg te zijn, het draadje van mijn accu naar mijn draadboom is tijdens het rijden los gegaan. ik heb voor de rest grotendeels alle draadjes nagekeken en kwam erachter dat er geen versleten draadjes tussen zaten. hoe kan het dan komen dat mijn zekering toch is doorgebrandt?
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:47
- Bezit: ss50
c320s - Locatie: Utrecht
Een zekering kan stukgaan door, langdurige overbelasting, overstroom(kortsluiting). Een andere mogelijkheid is, slijtage.
Klinkt gek, toch is dat zo.
Een zekering die zijn werk normaal verricht slijt.
Elke keer dat er stroom door de zekering vloeit, verliest hij elektronen, waardoor de smelddraad steeds een ietsje dunner word.
Op het laatst is de smelddraad zo dun geworden, dat hij zelfs bij normale belasting, doorsmeldt.
Klinkt gek, toch is dat zo.
Een zekering die zijn werk normaal verricht slijt.
Elke keer dat er stroom door de zekering vloeit, verliest hij elektronen, waardoor de smelddraad steeds een ietsje dunner word.
Op het laatst is de smelddraad zo dun geworden, dat hij zelfs bij normale belasting, doorsmeldt.
h2o op ss50
Met een aanlopende voorrem ga je niet minder hard op de rollerbank.
Met een aanlopende voorrem ga je niet minder hard op de rollerbank.