Vertragende cdi??
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 22 jan 2011 05:58
- Bezit: 125CC Honda Chaly * Honda Transalp XL600V * CBR 600 F1
- Locatie: Zeist
Vertragende cdi??
Hallo, ik zal mijn situatie en vraag zo duidelijk mogelijk proberen te formuleren.
Ik heb vorige week een imi-DAX snor automaat (2bak) 50cc gekocht.(nieuw)
Hij heeft een electonische ontsteking 12V
Deze is begrensd op het spruitstuk ( met een bus) en een kleine carb.
Nou rijd hij als ik hem doortrek toch wel tegen de 50 (op de teller...) Alleen loopt hij dan achtelijk hoge toeren, bij 40 km/ph loopt ie wel netjes.
Wat ik wil:
Die bus uit mijn spruitstuk, en dan hem begrenzen op toeren. Zodat hij netjes 40 rijdt en wat harder op trekt.
(de eerste versnelling is vrij kort en dan komt hij ook niet in hoge toeren dus dat zal geen probleem zijn)
Ik las dat er vertragende cdi's zijn en begrensde cdi's zou dit werken? Hij moet niet gaan ploffen als bijv. een kart
Hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.
Ik heb vorige week een imi-DAX snor automaat (2bak) 50cc gekocht.(nieuw)
Hij heeft een electonische ontsteking 12V
Deze is begrensd op het spruitstuk ( met een bus) en een kleine carb.
Nou rijd hij als ik hem doortrek toch wel tegen de 50 (op de teller...) Alleen loopt hij dan achtelijk hoge toeren, bij 40 km/ph loopt ie wel netjes.
Wat ik wil:
Die bus uit mijn spruitstuk, en dan hem begrenzen op toeren. Zodat hij netjes 40 rijdt en wat harder op trekt.
(de eerste versnelling is vrij kort en dan komt hij ook niet in hoge toeren dus dat zal geen probleem zijn)
Ik las dat er vertragende cdi's zijn en begrensde cdi's zou dit werken? Hij moet niet gaan ploffen als bijv. een kart
Hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16234
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Vertragende cdi??
Met een begrenzende cdi gaat ie juist wel ploffen...
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 22 jan 2011 05:58
- Bezit: 125CC Honda Chaly * Honda Transalp XL600V * CBR 600 F1
- Locatie: Zeist
Re: Vertragende cdi??
Ja daar was ik al bang voor, en een vertragende cdi? Dat zal toch net zoiets zijn als een vertragend vliegwiel?
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1155
- Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
- Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50 - Locatie: Vaassen;einde der beschaving
Re: Vertragende cdi??
yepsPurplehaze schreef:Ja daar was ik al bang voor, en een vertragende cdi? Dat zal toch net zoiets zijn als een vertragend vliegwiel?
hij zet gewoon het ontstekingstijdstip vanaf een aantal toeren terug...
maar waarom koop je een snor brommer terwijl je harder wil; waarom geen motorfiets oid??
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 22 jan 2011 05:58
- Bezit: 125CC Honda Chaly * Honda Transalp XL600V * CBR 600 F1
- Locatie: Zeist
Re: Vertragende cdi??
Nou ik wel hem dus niet harder laten lopen maar juist zachter! Ik wil wel die begrenzer uit mijn spruitstuk, omdat dit mijn inziens totaal niet ten goede komt van een goede flow van het mengsel.
Hij loopt nu 50 op de teller zonder dat ik er iets aan gedaan heb.... Ik vind 40 op de teller prima dit komt zo overeen met 35 km/ph.... Op deze manier heb ik een betere verbranding en loopt hij niet meer zo achtelijk hoge toeren.
Hij loopt nu 50 op de teller zonder dat ik er iets aan gedaan heb.... Ik vind 40 op de teller prima dit komt zo overeen met 35 km/ph.... Op deze manier heb ik een betere verbranding en loopt hij niet meer zo achtelijk hoge toeren.
-
- chaly addict
- Berichten: 18863
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Vertragende cdi??
Stop een busje in je carb of en ring onder je uitlaatpakking.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 22 jan 2011 05:58
- Bezit: 125CC Honda Chaly * Honda Transalp XL600V * CBR 600 F1
- Locatie: Zeist
Re: Vertragende cdi??
Ja maar ik wil juist geen ringen en bussen meer in mijn carb/spruit/uitlaat.... Ik wil wel dat ie lekker optrekt...
Heeft er iemand nog ervaring met zo'n vertragende cdi?
Anders word het dus redelijk kansloos ben ik bang.
Heeft er iemand nog ervaring met zo'n vertragende cdi?
Anders word het dus redelijk kansloos ben ik bang.
-
- chaly addict
- Berichten: 18863
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Vertragende cdi??
Purplehaze schreef:Ja maar ik wil juist geen ringen en bussen meer in mijn carb/spruit/uitlaat.... Ik wil wel dat ie lekker optrekt...
Heeft er iemand nog ervaring met zo'n vertragende cdi?
Anders word het dus redelijk kansloos ben ik bang.
Juist met die ring op de uitlaat trekt ie gewoon goed bij lagere toeren en worden de hoge toeren afgewurgd. jij stelt de vragen, maar als je het beter weet, prima. Lekker knallen met je begrensde CDI.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: Vertragende cdi??
Een busje in de carburateur is de enige mooie oplossing. Bij optrekken/de lage toerentallen doet de grootte van de carburateur er niet zoveel toe, dus dat blijft lekker. Alleen op top knijpt de kleine carbdoorlaat hem, precies wat je wil.
Begrenzen op de ontsteking is maar klote; door de verlaatte vonk loopt het rendement van je motor gewoonweg terug, Hij gaat er dus meer brandstof door gebruiken en het rijdt gewoonweg kloten. Met dubbel o. Klooten. Een busje in de carburateur is net als halfgas geven; zuinig.
Begrenzen op de ontsteking is maar klote; door de verlaatte vonk loopt het rendement van je motor gewoonweg terug, Hij gaat er dus meer brandstof door gebruiken en het rijdt gewoonweg kloten. Met dubbel o. Klooten. Een busje in de carburateur is net als halfgas geven; zuinig.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 22 jan 2011 05:58
- Bezit: 125CC Honda Chaly * Honda Transalp XL600V * CBR 600 F1
- Locatie: Zeist
Re: Vertragende cdi??
Thanks Jurrien,
Ik gaat is ff rommelen met een busje in mijn carb. Zal wel ff laten weten hoe het afloopt.
Kan ik ook mooi die bus uit mijn spruitstuk halen
En ik stel idd de vragen, en ben ook blij met jullie antwoorden. Maar ik mag best van mening zijn dat er geen obstakels horen te zitten in je spruitstuk. En een ring in de uitlaat lijkt me ook gewoon niet prettig, hij moet immers wel zijn gassen kwijt kunnen. Daarom lijkt de bus in de carb mij de beste oplossing.
Ik gaat is ff rommelen met een busje in mijn carb. Zal wel ff laten weten hoe het afloopt.
Kan ik ook mooi die bus uit mijn spruitstuk halen
En ik stel idd de vragen, en ben ook blij met jullie antwoorden. Maar ik mag best van mening zijn dat er geen obstakels horen te zitten in je spruitstuk. En een ring in de uitlaat lijkt me ook gewoon niet prettig, hij moet immers wel zijn gassen kwijt kunnen. Daarom lijkt de bus in de carb mij de beste oplossing.
-
- chaly addict
- Berichten: 18863
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Vertragende cdi??
Had ik allang geroepen, maar prima.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1155
- Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
- Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50 - Locatie: Vaassen;einde der beschaving
Re: Vertragende cdi??
Hangt ervan af of de bus in het spruitstuk kleiner of groter is als de maximale doorlaat van de teur met bus er boven op..Eric schreef:Deze snap ik even niet. En die bus uit je spruitstuk halen heeft geen enkel nut als je een bus boven je gasschuif doet.Purplehaze schreef:(de eerste versnelling is vrij kort en dan komt hij ook niet in hoge toeren dus dat zal geen probleem zijn)
.
ik heb ook liever helemaal geen begrenzing mechanisch of electronisch erin..
gewoon zorgen dat je maar half gas kan geven is het meest ideaal
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 26 feb 2008 19:25
- Locatie: Den Hoorn, ZH
Re: Vertragende cdi??
En een tweetakt CDI? Die vertragen als het toerental oploopt en dat is precies het tegenovergestelde dat een viertakt nodig heeft. Er zijn er ongetwijfeld nog wel wat te vinden van MT/MB's. Die hebben bij toeval dezelfde connector
'zou ff een oproepje op marktplaats zetten voor een kleppen deksletje, moeten er genoeg liggen bij de verschillende prikkers denk ik....'