Helpp!!Honda mbx met kenteken mtx met honda cb motorblok

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
scrapheap
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2011 11:42

Helpp!!Honda mbx met kenteken mtx met honda cb motorblok

Bericht door scrapheap »

Hallo,

Ik heb als brommer een honda mtx sh gekocht met 80cc watergekoeld die ik toen heb omgebouwd naar 125cc watergekoeld dat reed als de tierelier maar reed 1 op 8 ong en dat kosste me te veel benzine en ik werd op elke hoek aangehouden vanwegen mijn traanplaat monozitje die ik heb gebouwd en de dubbele uitlaat (beetje een streetfighter van gemaakt)

dus ben ik overgegaan naar de honda cb motorblok maar dat heb ik in mijn honda mbx 80cc origineel uit duitsland ingebouwd met veel aanpassingen aan het frame en het uiterlijk, nu is het een bobber/caferacer

Ik heb mijn honda mbx omgebouwd met een honda cb50 motorblok, deze motorblok loopt direct na het starten goed, zodra ik ga rijden verliest hij kracht en kom ik zelden uit zijn 1e versnelling, gisteren ging het nog erger achteruit totdat hij niet eens meer wil starten en met het aanlopen maakt hij rare plop en pang geluiden, enige idee wat er aan de hand kan zijn ?

Setup is nu: xl50 blok met een 18mm mikunie carb met 80 sproeier en twv is 15-45

Graag hoor ik van jullie

Groetjes

Ps, dit is mijn eerste 4t dus alle tips en tricks neem ik graag aanbevolen!!!
Laatst gewijzigd door scrapheap op 01 mar 2011 15:49, 2 keer totaal gewijzigd.
When you're old you don't want to talk about the things you didn't do but about the things you did do!Laugh you're ass of, don't worry about tomorrow, life is to short to be afraid or to be bored!

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Honda mbx met kenteken van honda mtx met honda cb motorb

Bericht door NIX »

Stel je punten, stel je kleppen en probeer eens een nieuwe bougie. Gewoon eerst even de standaard zaken nalopen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

scrapheap
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2011 11:42

Re: Honda mbx met kenteken van honda mtx met honda cb motorb

Bericht door scrapheap »

De hele ontsteking is vernieuwd dat is allemaal in orde hij doet nog beter vonken dan het origineel deed, ik heb net de cilinder eraf gehaald om alles daarvan na te kijken de inlaatklep had wel te veel ruimte tussen de tuimelaar en de klep waar ik ook achter ben gekomen is dat de koppakking lekte.

Kan ik met de hele cilinder kop en kleppen en alles als ik het los heb de straalcabine in, helpt dat ook qua betere sluiting van de kleppen??
When you're old you don't want to talk about the things you didn't do but about the things you did do!Laugh you're ass of, don't worry about tomorrow, life is to short to be afraid or to be bored!

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Honda mbx met kenteken van honda mtx met honda cb motorb

Bericht door ciebie »

scrapheap schreef:De hele ontsteking is vernieuwd dat is allemaal in orde hij doet nog beter vonken dan het origineel deed, ik heb net de cilinder eraf gehaald om alles daarvan na te kijken de inlaatklep had wel te veel ruimte tussen de tuimelaar en de klep waar ik ook achter ben gekomen is dat de koppakking lekte.

Kan ik met de hele cilinder kop en kleppen en alles als ik het los heb de straalcabine in, helpt dat ook qua betere sluiting van de kleppen??
je kan de buitenkan van de kop best stralen, maar daar gaat ie echt niet beter van lopen..

hij kan wel vonken, maar vonkt ie ook op het juiste tijdstip? op F dus
als je toch de kop er al af hebt, kijk dan even of de kleppen lekken (kop op z'n kop leggen en even benzine/wd40 erin gieten)
even nieuwe koppakking monteren en netjes klepjes stellen

daarna de carburateur afstellen,

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1403
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: Helpp!!Honda mbx met kenteken mtx met honda cb motorblok

Bericht door iclaudius »

Bougie KAN een verschil van dag en nacht maken, ook al vonkt ie.
Als je een andere gebruikte hebt liggen ; gewoon proberen.

scrapheap
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2011 11:42

Re: Honda mbx met kenteken van honda mtx met honda cb motorb

Bericht door scrapheap »

ciebie schreef:
scrapheap schreef:De hele ontsteking is vernieuwd dat is allemaal in orde hij doet nog beter vonken dan het origineel deed, ik heb net de cilinder eraf gehaald om alles daarvan na te kijken de inlaatklep had wel te veel ruimte tussen de tuimelaar en de klep waar ik ook achter ben gekomen is dat de koppakking lekte.

Kan ik met de hele cilinder kop en kleppen en alles als ik het los heb de straalcabine in, helpt dat ook qua betere sluiting van de kleppen??
je kan de buitenkan van de kop best stralen, maar daar gaat ie echt niet beter van lopen..

hij kan wel vonken, maar vonkt ie ook op het juiste tijdstip? op F dus
als je toch de kop er al af hebt, kijk dan even of de kleppen lekken (kop op z'n kop leggen en even benzine/wd40 erin gieten)
even nieuwe koppakking monteren en netjes klepjes stellen

daarna de carburateur afstellen,
Ik heb alles uit elkaar gehaald en gestraald niet alleen de buitenkant dus en dat bedoelde ik ook niet, vonkt als een gek en heb al meerdere kere andere bougies geprobeerd en hij vonkt ook op het goede tijdstip alleen ik zit nogsteeds met hetzelfde probleem en ik heb bij de kleppen geprobeerd wat jij zei en er kwam niks doorheen.
Ik ben radeloos
When you're old you don't want to talk about the things you didn't do but about the things you did do!Laugh you're ass of, don't worry about tomorrow, life is to short to be afraid or to be bored!

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1403
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: Helpp!!Honda mbx met kenteken mtx met honda cb motorblok

Bericht door iclaudius »

Zit het nokkenasje wel goed? Vliegwiel op T en de boutjes op één lijn met het randje van de cylinderkop?

Sissemie
4T-MSB regular
Berichten: 253
Lid geworden op: 18 jun 2009 18:39
Bezit: CB50j
Locatie: De Meern, Utrecht

Re: Helpp!!Honda mbx met kenteken mtx met honda cb motorblok

Bericht door Sissemie »

Klinkt als een probleem dat ik ook heb gehad.
Hij loopt goed stationair, maar als je gas geeft wil hij niet meer. Vliegwielspietje is versleten. Vervangen is 2 euro ofzo...

jorgen_blok1
4T-MSB regular
Berichten: 344
Lid geworden op: 15 apr 2009 14:20
Locatie: rotterdam regio

Re: Helpp!!Honda mbx met kenteken mtx met honda cb motorblok

Bericht door jorgen_blok1 »

even tussendoor, hoe ziet dat eruit zn mbx met een cb blok

scrapheap
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2011 11:42

Re: Helpp!!Honda mbx met kenteken mtx met honda cb motorblok

Bericht door scrapheap »

Sissemie schreef:Klinkt als een probleem dat ik ook heb gehad.
Hij loopt goed stationair, maar als je gas geeft wil hij niet meer. Vliegwielspietje is versleten. Vervangen is 2 euro ofzo...

Jeetje man.. dat hebben wij toevallig vandaag ondekt. hij is in stukken gebroken.. ik hoop dat alle elende opgelost is nadat er een nieuwe spie inzit, morgen uitproberen
When you're old you don't want to talk about the things you didn't do but about the things you did do!Laugh you're ass of, don't worry about tomorrow, life is to short to be afraid or to be bored!

scrapheap
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2011 11:42

Re: Helpp!!Honda mbx met kenteken mtx met honda cb motorblok

Bericht door scrapheap »

jorgen_blok1 schreef:even tussendoor, hoe ziet dat eruit zn mbx met een cb blok
Supercool, de mbx is niet meer zoals hij origineel eruit zag ik heb hem visueel verbouwd, ik zal zo snel mogelijk een foto plaatsen!
When you're old you don't want to talk about the things you didn't do but about the things you did do!Laugh you're ass of, don't worry about tomorrow, life is to short to be afraid or to be bored!

jorgen_blok1
4T-MSB regular
Berichten: 344
Lid geworden op: 15 apr 2009 14:20
Locatie: rotterdam regio

Re: Helpp!!Honda mbx met kenteken mtx met honda cb motorblok

Bericht door jorgen_blok1 »

scrapheap schreef:
jorgen_blok1 schreef:even tussendoor, hoe ziet dat eruit zn mbx met een cb blok
Supercool, de mbx is niet meer zoals hij origineel eruit zag ik heb hem visueel verbouwd, ik zal zo snel mogelijk een foto plaatsen!

doe dat :D

Plaats reactie