Mijn cb50 heeft wat problemen,
Hij start goed en dergelijken maar als ik het gas verder open trek dan half gas stotterd hij en slaan de vlammen uit de uitlaat,
Ik heb heeel veel verschillende sproeiers geprobeerd,
Is dit een teken van de ontsteking die niet goed op tijd staat.
Het gaat om deze setup
75cc kit
Geflowde kop
24mm vlakschuif sproeier 95
VVV
Xr80 nokkenas
5 bak
Olie koeler
Faddybike uitlaat
Half gas loopt ze al richting de honderd, hiervoor had ik een cdi ontsteking, hierop kon ik mijn cb goed afstellen maar de timing daarvan is toch niet helemaal lekker, omdat die niet vervroegd, nu met het VVV slaan dus de vlammen in de pijp en stottert ze als een malle
Vlam in de pijp
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 15 apr 2009 14:20
- Locatie: rotterdam regio
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: Vlam in de pijp
Mijn setup is redelijk origineel,maar had ooit een vervroegend vliegwiel gemaakt (van een 140er verlatend, volgens vele topics) alleen met de verlatende veertjes (nogal strak)
en kreeg toen de CB niet boven de 7000 toeren,veel gespetter en gebrabbel.
Nu heb ik een 130er vervroegend erop zitten, die heeft slappere veren,en alles loopt zoals het moet.
Wat wil ik hiermee zeggen? misschien zijn jou veren té strak op je 130 vvv,als je een stroboscoop hebt zie je dat ie al vervroegd bij 3000/4000 en dan openen je puntjes tussen de 2 streepjes.
en kreeg toen de CB niet boven de 7000 toeren,veel gespetter en gebrabbel.
Nu heb ik een 130er vervroegend erop zitten, die heeft slappere veren,en alles loopt zoals het moet.
Wat wil ik hiermee zeggen? misschien zijn jou veren té strak op je 130 vvv,als je een stroboscoop hebt zie je dat ie al vervroegd bij 3000/4000 en dan openen je puntjes tussen de 2 streepjes.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 15 apr 2009 14:20
- Locatie: rotterdam regio
Re: Vlam in de pijp
Moet die exact op f openen, of moet er op f 5 tiende tussen de contactpunten kunnen
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: Vlam in de pijp
Paar milimeter voor F toch altijd, ownee.. das bij vastgezette
bij vervroegende ontstekingen precies op F zetten
bij vervroegende ontstekingen precies op F zetten
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 18 jun 2009 18:39
- Bezit: CB50j
- Locatie: De Meern, Utrecht
Re: Vlam in de pijp
Vlam in de pijp ga je harder van!
Nee, heb ik zelf ook gehad, bij mij was de timing van de vvv zelf niet helemaal goed, de (vervroegende) veertjes moeten precies strak staan! Toen ging het weer prima.
Nee, heb ik zelf ook gehad, bij mij was de timing van de vvv zelf niet helemaal goed, de (vervroegende) veertjes moeten precies strak staan! Toen ging het weer prima.