Mijn onsteking op de SS50 omzetten naar C.D.I. 6V of 12V?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Thumper
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 mei 2011 12:35
Bezit: CD50, C50
XR80,XR80, XL600r, XR600r
XBR500
CR500
Kick 'n go
Amigo, Novio

Re: Mijn onsteking op de SS50 omzetten naar C.D.I. 6V of 12V

Bericht door Thumper »

Wat ik bedoel is niet echt een cdi.
Het zijn eigenlijk gewoon contactpunten zonder punten.
Zal een fototje posten zodra ik thuis ben.

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: Mijn onsteking op de SS50 omzetten naar C.D.I. 6V of 12V

Bericht door Kippenverver »

Die heb ik ook weleens in m'n handen gehad, maar ik kreeg het niet lekker werkend..
Ga heen en vereenvoudig u!

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Mijn onsteking op de SS50 omzetten naar C.D.I. 6V of 12V

Bericht door butt head »

Kippenverver schreef:Die heb ik ook weleens in m'n handen gehad, maar ik kreeg het niet lekker werkend..
dat ding licht nu bij mij in de garage.

ik heb er ook geen vonk uit gekregen.


@ eric.
dat digantsche bedragen valt echt wel mee. dat ik op vakantie ben gegaan met een bami blok was om dat ik het ss blok niet goed kreeg voor vakantie. en om nou met een niet in gelopen blok die veel te warm werd op vakantie te gaan is ook niet een uitkomst of wel. daarom is dat bami blok er onder gebleven.
sinds dien is er enkel een 85cc op gekomen. en een 5bak met takegawa koppeling die ik iegenlijk voor een ander blok bedoeld had. na die tijd nog een keer een verse krukas om dat de oude uit een grabbel bak kwam. toen de 85 kapot was gelopen heb ik ook een goed jaar mee gereden voor de zuiger knapte. is er een 88cc met eedn 12 krukas en ontsteking in gekomen wat ik ooit over heb gehouden uit een ander blok wat uit elkaar is getrokken.
dus enkel 3 cilinders waar van 1 afgeschreven en 1 krukas is er op dat ss blok van mij gekomen wat ik er ook voor dat blok gekocht heb. nu zit er een c90 blok onder omdat ik de olie toevoer van de koppeling naar de krukas niet goed vond en dat spul niet allemaal kapot wil rijden.

@ nexus.
wat wil je iegenlijk met je ssje hard rijden of geen punten stellen.
als je harder wil rijden zou ik gewoon een vvv of vast vliegwiel pakken.
als je geen punten wil rijden. dan moet je maar een cdi nemen. om vervolgens alle maal hoeken en gaten in je cartes te slijpen.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: Mijn onsteking op de SS50 omzetten naar C.D.I. 6V of 12V

Bericht door Kippenverver »

Er zijn complete ombouw setjes, die passen gewoon plug & play in je carters, en als je een dicht vliegwieldeksel (dus niet die met dat eitje) hebt, past ook die er zo overheen
Ga heen en vereenvoudig u!

jupio
4T-MSB regular
Berichten: 258
Lid geworden op: 21 feb 2010 19:37

Re: Mijn onsteking op de SS50 omzetten naar C.D.I. 6V of 12V

Bericht door jupio »

Doe niets, laat hem standaard! Hij is zoo mooi zoals hij is!!
Met geduld lukt alles!!

Plaats reactie