Blok start helemaal niet meer na regen. Valse lucht?
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 31 jan 2007 13:56
- Locatie: Den Haag
Re: Blok start helemaal niet meer na regen. Valse lucht?
En, wat voor een luchtfilter heb je? Powerfilters willen zich nog wel eens volzuigen met water waardoor het net is alsof je de choke er vol op hebt.
Al moet ik zeggen dat dit klinkt naar een elektraprobleem.
Al moet ik zeggen dat dit klinkt naar een elektraprobleem.
Re: Blok start helemaal niet meer na regen. Valse lucht?
Heb je de vlotterkamer wel op water gecheckt? ook het benzinekraantje en filter goed schoonmaken. Er bestaat ook een spuitbus voor het 'ontvochten' van alle electrische delen van de ontsteking, dat werkt perfect. Kijk dat water is of in de benzinebevoorrading of in de electra teechtgekomen. De benzinebevoorrading kun je gewoon helemaal nalopen tot en met de carburateur aan toe. De electra tot en met de bougie. Even secuur werken dus!
sterkte met de knutsel.
jupio
sterkte met de knutsel.
jupio
Met geduld lukt alles!!
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Blok start helemaal niet meer na regen. Valse lucht?
WD40 (Water Displacement, 40th attempt) ?jupio schreef:Heb je de vlotterkamer wel op water gecheckt? ook het benzinekraantje en filter goed schoonmaken. Er bestaat ook een spuitbus voor het 'ontvochten' van alle electrische delen van de ontsteking, dat werkt perfect. Kijk dat water is of in de benzinebevoorrading of in de electra teechtgekomen. De benzinebevoorrading kun je gewoon helemaal nalopen tot en met de carburateur aan toe. De electra tot en met de bougie. Even secuur werken dus!
sterkte met de knutsel.
jupio
Re: Blok start helemaal niet meer na regen. Valse lucht?
Heuj terug van vakantie! 2,5 weken spanje heeft me goed gedaan. Lekker veel zon
!
Nou vandaag heb ik maar weer es zitten knutselen. Ik heb er meer benzine bij gedaan, en er was nu genoeg druk zodat de benzine de carb in stroomde. Bougie werd ook nat, maar nog steeds start hij niet. En er blijkt nog steeds witte rook uit de uitlaatpoort te komen bij het kicken.
Toen heb ik de spruitstuk en de carb eraf gehaald, en meteen in de inlaatpoort verse benzine in gegoten. In de hoop het blok schoon te spoelen. Maar er komt nog steeds witte rook uit! Hoe kan ik het blok het beste schoon spoelen??? Alles in elkaar gezet en maar weer kicken. Geen resultaat.
Hier en daar slaat hij wel aan, maar nog steeds niet meer dan dat.
Ik ga de tank voor de laatste keer maar weer leeg laten lopen en opnieuw vullen met benzine. De vorige keer had ik hem niet schuin gehouden, dus misschien had ik alleen van de linkerkant getapt zoals Edo zei. Maar volgens mij heeft mijn madass dat niet.
Een elektronicaprobleem is het denk ik niet. Bij het kicken licht mijn N lampje gewoon op, en ik zie dat ik gewoon vonkjes heb.
Toch wil ik dat spuitbus voor het ontvochten aanschaffen. Iemand idee waar je dat kan aanschaffen?
Heb geprobeerd mijn stekkers schoon te spuiten met WD-40, maar als ik bij de accu wil komen moet ik mijn hele achterophanging eraf halen...
Word vervolgd.....
![Cool 8-)](./images/smilies/apple_icon_cool.png)
Nou vandaag heb ik maar weer es zitten knutselen. Ik heb er meer benzine bij gedaan, en er was nu genoeg druk zodat de benzine de carb in stroomde. Bougie werd ook nat, maar nog steeds start hij niet. En er blijkt nog steeds witte rook uit de uitlaatpoort te komen bij het kicken.
Toen heb ik de spruitstuk en de carb eraf gehaald, en meteen in de inlaatpoort verse benzine in gegoten. In de hoop het blok schoon te spoelen. Maar er komt nog steeds witte rook uit! Hoe kan ik het blok het beste schoon spoelen??? Alles in elkaar gezet en maar weer kicken. Geen resultaat.
Hier en daar slaat hij wel aan, maar nog steeds niet meer dan dat.
Ik ga de tank voor de laatste keer maar weer leeg laten lopen en opnieuw vullen met benzine. De vorige keer had ik hem niet schuin gehouden, dus misschien had ik alleen van de linkerkant getapt zoals Edo zei. Maar volgens mij heeft mijn madass dat niet.
Een elektronicaprobleem is het denk ik niet. Bij het kicken licht mijn N lampje gewoon op, en ik zie dat ik gewoon vonkjes heb.
Toch wil ik dat spuitbus voor het ontvochten aanschaffen. Iemand idee waar je dat kan aanschaffen?
Heb geprobeerd mijn stekkers schoon te spuiten met WD-40, maar als ik bij de accu wil komen moet ik mijn hele achterophanging eraf halen...
Word vervolgd.....
Re: Blok start helemaal niet meer na regen. Valse lucht?
ik heb het ook een aantal keren gehad.. ook dat als ik door de regen reed en vooral echt bij een stortbui de brommer het in één keer begeeft.. bij mij was het dat er spatwater vanaf het achterwiel het luchtfilter in geslingerd werd, en daardoor dus dood viel. zorg dus dat je je luchtfilter dus echt goed droog hebt.
Ape 200 ccm
Civic EJ9 Silverstone ´98
Crx Vtec EE8 '91
Civic EJ9 Silverstone ´98
Crx Vtec EE8 '91
Re: Blok start helemaal niet meer na regen. Valse lucht?
Ik heb me brommer ook geprobeerd te starten zonder luchfilter en fonkelnieuwe carb. Maar dat heeft ook niet mogen baten:(.
Re: Blok start helemaal niet meer na regen. Valse lucht?
En wat als je het stekkertje van het contact slot eraf trekt en dan probeerd te starten? Contact slot kan misschien ook kapot zijn..
Ape 200 ccm
Civic EJ9 Silverstone ´98
Crx Vtec EE8 '91
Civic EJ9 Silverstone ´98
Crx Vtec EE8 '91
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Blok start helemaal niet meer na regen. Valse lucht?
Gewoon even de killswitchdraad van je CDI loshalen inderdaad om defect contactslot uit te sluiten. Maar, lekstroom kun je heel makkelijk herkennen doordat de vonk aan de bougiekabel zwak wordt. Normaal hoort hij regelmatig zeker een cm te kunnen overspringen, maar met lekstroom is hij vaak onregelmatig en wil maar 5mm springen ofzo..Joelouz schreef:En wat als je het stekkertje van het contact slot eraf trekt en dan probeerd te starten? Contact slot kan misschien ook kapot zijn..
Re: Blok start helemaal niet meer na regen. Valse lucht?
1 centimeter!?? Nee dat haalt hij bij lange na niet. Wat is precies de killswitch draad?Edo schreef:Gewoon even de killswitchdraad van je CDI loshalen inderdaad om defect contactslot uit te sluiten. Maar, lekstroom kun je heel makkelijk herkennen doordat de vonk aan de bougiekabel zwak wordt. Normaal hoort hij regelmatig zeker een cm te kunnen overspringen, maar met lekstroom is hij vaak onregelmatig en wil maar 5mm springen ofzo..Joelouz schreef:En wat als je het stekkertje van het contact slot eraf trekt en dan probeerd te starten? Contact slot kan misschien ook kapot zijn..
En stekkertje van contactslot afhalen heeft niet gebaat. Want nu was er helemaal geen stroom meer:P.
@Jaime; Ik kan de kleur van de vonk niet goed zien. Ik kan uberhaupt de vonk niet erg goed zien. Ik zie alleen de vonk tussen de elektrode en de massaelektrode. Dat haakje zeg maar. Om een vonk te zien moet je toch je bougie met dop erop tegen je blok houden? Of nog met een afstand?
Heb niet echt idee-en meer om nog wat eraan te doen. Zit er al aan te denken om hem gewoon naar een zaak hier ergens te brengen in Den Haag. Maar het liefst natuurlijk niet.
Nu begin ik er ook aan te denken dat het misschien aan de ontsteking ligt. Hoe maak ik de vonk sterker?
Re: Blok start helemaal niet meer na regen. Valse lucht?
je moet echt een duidelijk overspringende vonk hebben. ja de dop tegen de kop aan houden en dan kicken. bougie zelf wel in orde? afstand tussen electrode moet geloof ik 4mm zijn dus zorg dat dat ook goed is. je kan eventueel ook nog proberen om de dop van de kabel af te trekken een cm van de kabel afknippen en de dop er weer in draaien. het kan soms zijn dat de dop geen goed contact met de bobine maakt.
klopt, als je het contact slot los haalt heb je nergens meer spanning op heb, maar in normale toestand moet de brommer wel gewoon starten.
klopt, als je het contact slot los haalt heb je nergens meer spanning op heb, maar in normale toestand moet de brommer wel gewoon starten.
Ape 200 ccm
Civic EJ9 Silverstone ´98
Crx Vtec EE8 '91
Civic EJ9 Silverstone ´98
Crx Vtec EE8 '91
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Blok start helemaal niet meer na regen. Valse lucht?
Is een beetje erg veel. Voor een 6V monkey is het 0,6~0,7mm.Joelouz schreef:je moet echt een duidelijk overspringende vonk hebben. ja de dop tegen de kop aan houden en dan kicken. bougie zelf wel in orde? afstand tussen electrode moet geloof ik 4mm zijn dus zorg dat dat ook goed is. je kan eventueel ook nog proberen om de dop van de kabel af te trekken een cm van de kabel afknippen en de dop er weer in draaien. het kan soms zijn dat de dop geen goed contact met de bobine maakt.
klopt, als je het contact slot los haalt heb je nergens meer spanning op heb, maar in normale toestand moet de brommer wel gewoon starten.
Re: Blok start helemaal niet meer na regen. Valse lucht?
ja sorry, bedoel 4/10 mmnielspbr schreef:Is een beetje erg veel. Voor een 6V monkey is het 0,6~0,7mm.Joelouz schreef:je moet echt een duidelijk overspringende vonk hebben. ja de dop tegen de kop aan houden en dan kicken. bougie zelf wel in orde? afstand tussen electrode moet geloof ik 4mm zijn dus zorg dat dat ook goed is. je kan eventueel ook nog proberen om de dop van de kabel af te trekken een cm van de kabel afknippen en de dop er weer in draaien. het kan soms zijn dat de dop geen goed contact met de bobine maakt.
klopt, als je het contact slot los haalt heb je nergens meer spanning op heb, maar in normale toestand moet de brommer wel gewoon starten.
Ape 200 ccm
Civic EJ9 Silverstone ´98
Crx Vtec EE8 '91
Civic EJ9 Silverstone ´98
Crx Vtec EE8 '91
Re: Blok start helemaal niet meer na regen. Valse lucht?
Nou heb een topic gemaakt of iemand kan komen helpen. Als diegene misschien meteen kan constateren wat het probleem is kan ik misschien nog even wat bezuinigen, want ik zit echt heeel krap bij kas.
Heb tevens gisteren een stukje van mijn bougiekabel eraf geknipt. Hij fonkt al wel weer iets feller, maar hij start nog steeds niet...
Heb tevens gisteren een stukje van mijn bougiekabel eraf geknipt. Hij fonkt al wel weer iets feller, maar hij start nog steeds niet...