hi!
ik rij momenteel met een cb50 met de volgende setup:
70cc cylinder
20mm cab
xr100 nok
f130(VVV) vliegwiel
CB50F uitlaat(volledig ontgrensd)
ik heb het blokje op mijn brommer gebouwd en het rijdt als een tierelier! optrekken is gestoord en in versnelling 1, 2 en 3 trekt die tot de 12k toeren makkelijk door. zodra ik echter in de 4de versnelling kom lijkt de brommer wel begrensd en wil hij niet harder dan 10k toeren(80kmh) ik snap het niet want het blok voelt aan alsof hij het makkelijk kan trekken.
is dit een probleem met de cab? of wellicht met het vliegwiel? ik weet het niet aangezien hij in andere versnellingen wel goed rijdt!
iemand suggesties of oplossingen, bij voorbaat dank!
Groet Jeroen
4de versnelling 10k+ toeren
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 22 mar 2010 23:00
- Locatie: de Meern
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 18 jun 2009 18:39
- Bezit: CB50j
- Locatie: De Meern, Utrecht
Re: 4de versnelling 10k+ toeren
Ik heb hetzelfde gehad, het probleem zit 'm in je rechterhand, die vindt 80km/h wel hard genoeg voor een brommert. Harder gaat hij dus niet. Carburateur afstellen heeft daarom ook geen zin... Nee grapje, ontsteking staat op tijd, denk dan toch carburateur, heb je de klepjes al gesteld?
Re: 4de versnelling 10k+ toeren
klinkt me eigenlijk als niks mis, maar je kunt een kleiner voortandwiel proberen, dan trekt ie het misschien
net wel. Als je in 1 2 en 3 echt goed optrekt, kan ik me niet voorstellen dat er iets mis is met afstelling van
je blok. Enige wat ik dan zou controleren is de kleur van je bougie, of die een beetje koffiebruin/lichtbruin is.
net wel. Als je in 1 2 en 3 echt goed optrekt, kan ik me niet voorstellen dat er iets mis is met afstelling van
je blok. Enige wat ik dan zou controleren is de kleur van je bougie, of die een beetje koffiebruin/lichtbruin is.
''UNOX MAN''
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 22 mar 2010 23:00
- Locatie: de Meern
Re: 4de versnelling 10k+ toeren
ik heb net de afstelling van mijn hand bekeken, staat perfect, dus dat is het niet.
net nog even snel een proefritje gereden, hij is binnen no-time bij de 10k, en dan begint die te stekelen. ik denk dat het ergens in de afstelling ligt, want hij begint te zeuren met kleine klapjes en af en toe valt hij weg.
kunnen dit de klepjes zijn? of moet ik toch zoeken in de cab?
mvg jeroen
net nog even snel een proefritje gereden, hij is binnen no-time bij de 10k, en dan begint die te stekelen. ik denk dat het ergens in de afstelling ligt, want hij begint te zeuren met kleine klapjes en af en toe valt hij weg.
kunnen dit de klepjes zijn? of moet ik toch zoeken in de cab?
mvg jeroen
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: 4de versnelling 10k+ toeren
Klinkt als; maximum vermogen ligt op 10K toeren. Wat je moet begrijpen is dat het toerental waarop maximum vermogen behaald wordt ook je topsnelheid is. Bij een lichtere vertanding zul je hem misschien wel door kunnen trekken tot 12K toeren, maar dan haal je de correcte topsnelheid niet.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: 4de versnelling 10k+ toeren
hij zegt dat ie begint te hekelen, stotteren.. betekend dus dat de afstelling niet juist is! alleen raar dat het alleen in de 4 gebeurd! de 80 moet ie makkelijk kunnen halen dus te zwaar vertand is het probleem niet!
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: 4de versnelling 10k+ toeren
Waar leest u dat? De beste meneer zegt dat de brommer "begrensd" aanvoelt. Dat ie dus simpelweg niet meer toeren wil maken. Dit zou heel goed kunnen kloppen als de vermogenscurve bij de 10K weer daalt.ciebie schreef:hij zegt dat ie begint te hekelen, stotteren.. betekend dus dat de afstelling niet juist is! alleen raar dat het alleen in de 4 gebeurd! de 80 moet ie makkelijk kunnen halen dus te zwaar vertand is het probleem niet!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 18 jun 2009 18:39
- Bezit: CB50j
- Locatie: De Meern, Utrecht
Re: 4de versnelling 10k+ toeren
Ondertussen een stukje verder gekomen! Op een gegeven viel hij helemaal uit, kon niet goed zijn, puntjes gingen ook niet meer open. -Vliegwiel er maar gelijk af gehaald, we konden de resten spie eruit krabben... Nieuw spietje gemonteerd, maar het lijkt alsof deze ook kapot is! Vanmiddag of morgen meer nieuws!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1380
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: 4de versnelling 10k+ toeren
als je spietje steeds aan stukken draait, heb je de pasvlakken van de tap en vliegwiel waarschijnlijk niet goed schoon. iig niet goed passend. kijk eens naar bramen bij de spierand op tap en vv...of misschien gewoon vuil. goed schoon en glad maken, anders gaat ie echt niet blijven zitten.
grote klappen, snel thuis
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 689
- Lid geworden op: 19 mar 2010 00:10
- Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje
- Locatie: Zwolle en omgeving Utrecht
Re: 4de versnelling 10k+ toeren
Ik weet niet wat voor vlotterbakje je hebt, maar ik heb ook wel eens gehoord dat er carbjes met een mini vlotterbakje zijn, dan zoog hij bij volgas het bakje heel snel leeg, zo snel dat hij niet zo snel weer vol liep, maar dat kunnen natuurlijk ook gewoon leuke verhalen zijn
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 27 apr 2009 21:57
- Bezit: een stoel
- Locatie: Heino, onder zwolle
Re: 4de versnelling 10k+ toeren
dan stroomt je kraantje gewoon niet goed door, of je vlotternaald zit onder de troep.
denk niet dat een brommer het in zich heeft om zo'n hoeveelheid achterover te tikken. zou wel vet zijn, draaikolk in je tank.
denk niet dat een brommer het in zich heeft om zo'n hoeveelheid achterover te tikken. zou wel vet zijn, draaikolk in je tank.
jeuj!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 31 jan 2007 13:56
- Locatie: Den Haag
Re: 4de versnelling 10k+ toeren
Dit kan best. Als je benzinekraanfiltertje verstopt zit. Ik weet alleen niet wat voor een kraan een cb heeft.
Maargoed als de spie aan gort is gedraait zal het probleem daar wel liggen.
Maargoed als de spie aan gort is gedraait zal het probleem daar wel liggen.