Schijfrem op een Cee

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Re: Schijfrem op een Cee

Bericht door Brommert »

ciebie schreef:ik heb net even de c70 voorvork erbij gepakt, en die ging net om het voorwiel van de cb heen.. de schijf past er net tussen! er is alleen geen ruimte meer voor een telleraandrijving!
Hmmm... dat is nou jammer. Gaat weer een hoop extra werk worden, maar het project word wel doorgezet. Over 3 weken, als ik weer eens een weekendje thuis ben maar eens kijken of een Cee vork te verbreden is zonder de looks aan te tasten.

Iemand ervaring met het verbreden van een Cee vork?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

RobHonda
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1424
Lid geworden op: 31 jan 2007 13:56
Locatie: Den Haag

Re: Schijfrem op een Cee

Bericht door RobHonda »

Ik zou me eerst een verder verdiepen in schijfremwielen. Er moet toch wel IETS zijn wat makkelijker past.
bijvoorbeeld: mijn pa had ooit een kymco active 50 met schijfrem en 17"wielen. die dingen kunnen niet echt duur zijn joeri had er heeeel lang 1 te koop voor 100 euro geloof ik. Als ik me niet vergis had dat ding echt een heel smal voorwieletje

zon ding dus:
Afbeelding

Anders zou ik denk ik een pitbikenaaf ofzo inspaken. Ik weet niet of ik zou beginnen aan de vork verbreden omdat dit wanneer je het een fractie fout doet je rijeigenschappen behoorlijk beïnvloed. Ik weet dat Pim (niet actief hier geloof ik) een cee had met een verbreedde voorvork zodat er 10" daxwieltjes inpasten.
Hij klaagde over het naar 1 kant trekken van de brommer
Zijn cee (ook met schijfrem trouwens):
Afbeelding
Afbeelding

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: Schijfrem op een Cee

Bericht door Kippenverver »

Dat ding is gebouwd door een jongen uit Zwolle geloof ik
Ga heen en vereenvoudig u!

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16234
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Schijfrem op een Cee

Bericht door nielspbr »

Pim(Spirit of '69) komt uit purmerend, alkmaar ergens in NH.

NIX
chaly addict
Berichten: 18863
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Schijfrem op een Cee

Bericht door NIX »

Ja, maar heeft het ding bij Coos gekocht.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Re: Schijfrem op een Cee

Bericht door Brommert »

Een maat van mij heeft zo'n Kymco ding, daar maar eens een keer meten hoe breed dat allemaal is. Maar ik ben bang dat dat ook te breed gaat zijn. Ik zat net wel een beetje te zoeken op marktplaats en daar zag ik een Tomos revival wiel voorbij komen, zag er op de foto niet zo breed uit, en was redelijk dichtbij. Morgen maar eens bellen of het wiel er nog is.

Verder vond ik nog een plaatje van die schijfrem Cee uit mijn openingspost, en die vork is zo te zien ook verbreed.

Afbeelding

Ben bang dat ik dus niet zomaar iets ga vinden wat past.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5870
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Schijfrem op een Cee

Bericht door Jurrien »

Gewoon doen, dat verbreden. Kan weinig mis mee gaan lijkt mij. Als je het wiel op dezelfde plaats houdt en alleen de poten iets uit elkaar zet blijft alles precies hetzelfde rijden.

Ga anders eens gewapend met een rolmaat naar de brommersloop en kijk daar rond naar zo'n wiel.
RobHonda schreef:Ik weet niet of ik zou beginnen aan de vork verbreden omdat dit wanneer je het een fractie fout doet je rijeigenschappen behoorlijk beïnvloed.
Rijeigenschappen? Het is een cee.. :D
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Schijfrem op een Cee

Bericht door ciebie »

ik kan morgen wel even opmeten hoe breed een tomos revival wiel is, er staat er hier een in de schuur! scheelt weer onnodig geld uitgeven :wink:

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Schijfrem op een Cee

Bericht door ciebie »

breedte van een tomos revival voorwiel is 10.5 cm, met telleraandrijving ertussen (zo'n 1.5cm breed) echter past het niet tussen een c50 voorvork omdat de schijf best een stuk naar buiten staat! een cb50 voorwiel is dus beter te gebruiken, alleen dan zonder teller aandrijving!

mss dat NIX een fs1 voorwiel kan opmeten? hoe breed zijn die?

of een mtx wiel, alleen wel 18"
http://link.marktplaats.nl/474831089

Spirit of '69
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 69
Lid geworden op: 08 feb 2007 08:22
Locatie: P'end

Re: Schijfrem op een Cee

Bericht door Spirit of '69 »

RobHonda schreef:Ik zou me eerst een verder verdiepen in schijfremwielen. Er moet toch wel IETS zijn wat makkelijker past.
bijvoorbeeld: mijn pa had ooit een kymco active 50 met schijfrem en 17"wielen. die dingen kunnen niet echt duur zijn joeri had er heeeel lang 1 te koop voor 100 euro geloof ik. Als ik me niet vergis had dat ding echt een heel smal voorwieletje

zon ding dus:
Afbeelding

Anders zou ik denk ik een pitbikenaaf ofzo inspaken. Ik weet niet of ik zou beginnen aan de vork verbreden omdat dit wanneer je het een fractie fout doet je rijeigenschappen behoorlijk beïnvloed. Ik weet dat Pim (niet actief hier geloof ik) een cee had met een verbreedde voorvork zodat er 10" daxwieltjes inpasten.
Hij klaagde over het naar 1 kant trekken van de brommer
Zijn cee (ook met schijfrem trouwens):
Afbeelding
Afbeelding




http://viertakt.messageboard.nl/forum/v ... 15&t=17519
Afbeelding

Plaats reactie