Honda SS problemen met vermogen!!

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
RVoors
4T-MSB beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 sep 2011 12:12
Bezit: Honda SS met CF-70 blok

Honda SS problemen met vermogen!!

Bericht door RVoors »

Beste mensen,

Ik ben hier al een hele tijd zoet met dit probleem en wordt er zolangzamerhand gek van ... Misschien dat jullie bereid zijn mij te helpen ..
Ik heb een Honda SS-50 met een CF-70 motor en 21 mm carburateur. Voorheen trok deze de straatstenen uit de stoep tot een gangetje of 90 km/h. Nu komt ie langzaam op toeren en mag ik blij zijn als ik de 55-60 aantik. Ondertussen wordt ik nog net niet ingehaald door scootertjes met een blauwe plaat ....
Blok is enkele jaren geleden gereviseerd en er is daarna weinig mee gereden (ook vanwege een RDW keuring). Voor die keuring heb ik een kleine carburateur erop gezet zodat ie 50 km/h ging. Na de geslaagde keuring de 21mm er weer op gezet en het probleem was daar .... Hij loopt niet echt stationair, je moet hem 'aanhouden', verder klinkt het redelijk. Zoals vermeld komt ie langzaam op toeren en heeft ie weinig vermogen. Ik kan hem gewoon tegenhouden in z'n 1 terwijl ik dat voorheen niet moest proberen; dan reed ie gewoon 'over je heen':p.
Wat heb ik gedaan .. Kleppen staan goed gesteld, nokkenas staat goed en ontstekingstijdstip ook volgens mij. Geen valse lucht gevonden, carb krijgt gewoon benzine (als ik het slangetje loshaal stroomt het er uit), carb is ook schoon van binnen. Ook is er compressie (aanduwen kost volgens mij nog evenveel moeite). Verder net een nieuwe bobine erop gezet maar dat mag niet baten (alsmede nieuwe bougie).
De 'rariteiten' zijn als volgt: de bougie is zwart en droog, hij vonkt regelmatig maar hij lijkt wel minder fel te vonken. Verder haalt het weinig uit wat ik met de stationairschroef doe van de brommer (terwijl deze voorheen gewoon functioneerde). Aan de naalt en gasschuif is weinig op te merken.

Ik hoop dat jullie mij van dit probleem af kunnen helpen. Er komt nu een heerlijk bulderend geluid uit maar dat is een beetje zielig als je met een slakkengangetje wegtrekt ...

FJC
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:13
Bezit: Honda SS50
Locatie: Spannum

Re: Honda SS problemen met vermogen!!

Bericht door FJC »

Ik heb dit ook gehad, bij was het probleem een dode condensator.
Don't mess with the SS

RVoors
4T-MSB beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 sep 2011 12:12
Bezit: Honda SS met CF-70 blok

Re: Honda SS problemen met vermogen!!

Bericht door RVoors »

Hmm, ik zie geen vonken tussen de punten (zit ook een vrij nieuwe plaat in). Valse lucht heb ik gecontroleerd met een spuitbus maar ik zie niets ..

jupio
4T-MSB regular
Berichten: 258
Lid geworden op: 21 feb 2010 19:37

Re: Honda SS problemen met vermogen!!

Bericht door jupio »

Valse lucht kun je ook verhelpen door vloeibare pakking tussen alle aansluitingen van de carburateur en spruitstuk aan te brengen.
Jupio
Met geduld lukt alles!!

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Honda SS problemen met vermogen!!

Bericht door NIX »

Ik zou de boel netjes vlakken en niet met vloeibaar gaan kliederen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

RVoors
4T-MSB beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 sep 2011 12:12
Bezit: Honda SS met CF-70 blok

Re: Honda SS problemen met vermogen!!

Bericht door RVoors »

Ben er nog steeds niet uit ... Ik heb hem nu zover dat hij in hoge toeren 'redelijk' gaat maar op lage toeren heeft ie nog geen power en in z'n 3 (3-bak) gaat ie nauwelijks sneller ... Iemand nog suggesties (behalve valse lucht). Groeten

TooCrash
4T-MSB regular
Berichten: 374
Lid geworden op: 17 mar 2007 20:23

Re: Honda SS problemen met vermogen!!

Bericht door TooCrash »

Hangt de carburateur nagenoeg recht en is het vlotterniveau naar behoren vraag ik mij af.
Bij een scheefhangende carb. heb ik al eens tegen vreemde symptomen "gevochten". Een spruitstuk met een andere vorm/hoek heeft destijds alles opgelost.

Gebruikersavatar
Mike Mechanic
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:25
Bezit: 1 (jur) het houden of genieten ve zaak, die iemand in zijn macht heeft, alsof zij aan hem toebehoort 2 al iemands bezittingen.
Locatie: Amersfoort

Re: Honda SS problemen met vermogen!!

Bericht door Mike Mechanic »

Distributieketting niet te slap?
ホンダ

rogierr
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2011 19:08
Locatie: epe

Re: Honda SS problemen met vermogen!!

Bericht door rogierr »

ik heb precies hetzelfde probleem! Ik heb mijn carburateur ook al vervangen, maar dit hielp ook al niets..

KoenUtrecht
4T-MSB beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 mei 2011 21:20

Re: Honda SS problemen met vermogen!!

Bericht door KoenUtrecht »

Nou ja eigenlijk zou ik zoeken waar je het zelf al hebt aangegeven...

Het probleem was daar nadat de carbs verwisseld zijn.
Zit je sproeier goed vast in je carb?
Heb ik weleens gehad dat ie half los zat en in de vlotterbak lag...

Pakkingen goed? Niet gescheurd?
Niks tijdens het verwisselen in je inlaatkanaal gekomen van je kop?

Ik zou dit bekijken...

Overigens is een boegie die zwart is een teken dat hij te rijk staat afgesteld...

Suc6!

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Honda SS problemen met vermogen!!

Bericht door NIX »

Gewoon even de punten goed stellen en de klepjes kan ook een bak schelen. Niet ervan uitgaan dat ze goed zijn, checken en goedzetten.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

RVoors
4T-MSB beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 sep 2011 12:12
Bezit: Honda SS met CF-70 blok

Re: Honda SS problemen met vermogen!!

Bericht door RVoors »

Nu het weer wat warmer begint te worden wil ik het probleem nu oplossen. Denk dat ik allereerst maar eens een nieuwe condensator erop ga zetten.

RVoors
4T-MSB beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 sep 2011 12:12
Bezit: Honda SS met CF-70 blok

Re: Honda SS problemen met vermogen!!

Bericht door RVoors »

Contactpunten, kleppen en nokkenas gecheckt en gesteld btw ..

Plaats reactie