C50AT perikelen
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 28 jan 2007 10:02
- Bezit: CF70 1974,
CB50F,
SS50 (moto)1971,
C50 (moto)1968,
C50AT1984 (uitgeleend)
amigo,
CT200 moto 1964
CB92,1961 - Locatie: West-Vlaanderen
C50AT perikelen
Hoi,
Ik heb een honda C50AT. (12V CDI)
Deze loopt netjes 50KM/H.
Nu had ik deze graag wat meer trekkracht gegeven.
Sneller hoeft niet.
Hiervoor zou ik een 72cc kitje willen monteren.
Enkel zuiger en cilinder, de kop blijft origineel.
Nu weet ik dat dit vlot te koop is, maar het probleem zit hem in de
zuiger.
Deze is steeds met een dome, zodat de compressie hoger is.
Ik wil echter een platte zuiger, zodat de compressie wat lager is.
Zo heb ik meer kracht, maar zal de snelheid niet (veel) hoger liggen.
Kan iemand me concreet vertellen welk type cilinder en zuiger ik nodig heb?
Alvast bedankt
Jeffrey (hondaman)
Ik heb een honda C50AT. (12V CDI)
Deze loopt netjes 50KM/H.
Nu had ik deze graag wat meer trekkracht gegeven.
Sneller hoeft niet.
Hiervoor zou ik een 72cc kitje willen monteren.
Enkel zuiger en cilinder, de kop blijft origineel.
Nu weet ik dat dit vlot te koop is, maar het probleem zit hem in de
zuiger.
Deze is steeds met een dome, zodat de compressie hoger is.
Ik wil echter een platte zuiger, zodat de compressie wat lager is.
Zo heb ik meer kracht, maar zal de snelheid niet (veel) hoger liggen.
Kan iemand me concreet vertellen welk type cilinder en zuiger ik nodig heb?
Alvast bedankt
Jeffrey (hondaman)
Al is de dax nog zo snel, mijn cb achterhaalt hem wel.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: C50AT perikelen
dit model zuiger.
ik heb dit setje te koop trouwens pb maar voor meer info.
ik heb dit setje te koop trouwens pb maar voor meer info.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: C50AT perikelen
is dat niet een full 70 zuiger? dus voor 70 kop?butt head schreef:dit model zuiger.
plaatje
ik heb dit setje te koop trouwens pb maar voor meer info.
-
- Moderator
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
Re: C50AT perikelen
Hoe origineel is die AT, met een top van 50km/h lijkt het mij dat ie nog begrensd is (in de uitlaat).
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: C50AT perikelen
is inderdaad full 70.ciebie schreef:is dat niet een full 70 zuiger? dus voor 70 kop?butt head schreef:dit model zuiger.
plaatje
ik heb dit setje te koop trouwens pb maar voor meer info.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: C50AT perikelen
een full 70 zuiger gaat niet werken met een 50cc kop toch, ik denk dat die kusjes gaat geven?butt head schreef:is inderdaad full 70.ciebie schreef:is dat niet een full 70 zuiger? dus voor 70 kop?butt head schreef:dit model zuiger.
plaatje
ik heb dit setje te koop trouwens pb maar voor meer info.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: C50AT perikelen
presies daarom bied ik ook het setje aan met kop.ciebie schreef:een full 70 zuiger gaat niet werken met een 50cc kop toch, ik denk dat die kusjes gaat geven?butt head schreef:is inderdaad full 70.ciebie schreef:is dat niet een full 70 zuiger? dus voor 70 kop?butt head schreef:dit model zuiger.
plaatje
ik heb dit setje te koop trouwens pb maar voor meer info.
maar hij wil een 50 kop houden dus dan houd het op.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 28 jan 2007 10:02
- Bezit: CF70 1974,
CB50F,
SS50 (moto)1971,
C50 (moto)1968,
C50AT1984 (uitgeleend)
amigo,
CT200 moto 1964
CB92,1961 - Locatie: West-Vlaanderen
Re: C50AT perikelen
Hi,
Eventjes verduidelijken.
Ik wil een platte zuiger op aanraden van Cok (van den Heuvel).
reden:
- Een AT blokje is niet van de sterkste. (ivm de "rubberen" overbrenging).
- hij rijdt nu ongeveer 50 à 55km/h, volledig standaard met 12mm carbu.
sneller hoeft voor mij niet. (Dit is met een "begrensde" cdi erin)
Bij het monteren van een platte zuiger heb ik dus een wat lagere compressie.
Wel meer kracht, maar hij zal er niet (veel) vlugger mee gaan.
Nu blijkt dus dat ik niet verder kan dan een zuiger te nemen met dome voor 50 kop,
omdat een platte anders de kleppen zal geraken.
De reden dat ik mijn 50 kopje wil blijven gebruiken zijn:
- het is in perfecte staat.
- doordat hij niet echt vlugger hoeft te gaan, blijf ik bij mijn 12mm carbu.
Moest ik nu een 70 kop monteren, dan is de inlaat ong. 20mm, terwijl de carbu maar 12 is.
Door het verlies van het venturi effect ben ik bang dat ik verlies zal hebben in hogere toeren en
hij daardoor minder goed zal rijden. (correct me if i'm wrong)
Uit de info dat ik gekregen heb van Thijs (butt head) (waarvoor dank), blijkt
dat ik een NT 70cc (GB2) nodig heb.
Maar dan dus toch met een zuiger voor 50 kop.
Mijn volgende vraag.
-Als ik dergelijke zuiger gebruik, gaat de compressie dan niet veel verhogen waardoor het geheel
sneller te warm zal worden?
Dit omdat het blokje in een C'tje nogal is weggestopt.
Bij ons het nogal heuvelachtig, en ik zou niet willen dat ik het in de prak rijd.
- Zo te zien heeft een 70 zuiger een lagere dome (lagere compressie dan een 50 type ?)
Is het dan misschien toch niet beter dat ik een full 70 kit monteer, wel met 12mm carbu.
Alvast bedankt voor de info en hulp
Jeffrey (Hondaman).
Eventjes verduidelijken.
Ik wil een platte zuiger op aanraden van Cok (van den Heuvel).
reden:
- Een AT blokje is niet van de sterkste. (ivm de "rubberen" overbrenging).
- hij rijdt nu ongeveer 50 à 55km/h, volledig standaard met 12mm carbu.
sneller hoeft voor mij niet. (Dit is met een "begrensde" cdi erin)
Bij het monteren van een platte zuiger heb ik dus een wat lagere compressie.
Wel meer kracht, maar hij zal er niet (veel) vlugger mee gaan.
Nu blijkt dus dat ik niet verder kan dan een zuiger te nemen met dome voor 50 kop,
omdat een platte anders de kleppen zal geraken.
De reden dat ik mijn 50 kopje wil blijven gebruiken zijn:
- het is in perfecte staat.
- doordat hij niet echt vlugger hoeft te gaan, blijf ik bij mijn 12mm carbu.
Moest ik nu een 70 kop monteren, dan is de inlaat ong. 20mm, terwijl de carbu maar 12 is.
Door het verlies van het venturi effect ben ik bang dat ik verlies zal hebben in hogere toeren en
hij daardoor minder goed zal rijden. (correct me if i'm wrong)
Uit de info dat ik gekregen heb van Thijs (butt head) (waarvoor dank), blijkt
dat ik een NT 70cc (GB2) nodig heb.
Maar dan dus toch met een zuiger voor 50 kop.
Mijn volgende vraag.
-Als ik dergelijke zuiger gebruik, gaat de compressie dan niet veel verhogen waardoor het geheel
sneller te warm zal worden?
Dit omdat het blokje in een C'tje nogal is weggestopt.
Bij ons het nogal heuvelachtig, en ik zou niet willen dat ik het in de prak rijd.
- Zo te zien heeft een 70 zuiger een lagere dome (lagere compressie dan een 50 type ?)
Is het dan misschien toch niet beter dat ik een full 70 kit monteer, wel met 12mm carbu.
Alvast bedankt voor de info en hulp
Jeffrey (Hondaman).
Al is de dax nog zo snel, mijn cb achterhaalt hem wel.
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: C50AT perikelen
Sorry, dikke onzin.hondaman schreef: Moest ik nu een 70 kop monteren, dan is de inlaat ong. 20mm, terwijl de carbu maar 12 is.
Door het verlies van het venturi effect ben ik bang dat ik verlies zal hebben in hogere toeren en
hij daardoor minder goed zal rijden. (correct me if i'm wrong)
Pak gewoon de dome kop. Dat compressieverhaal is van vroeger toen er Full 70 zuigers afgedraaid werden om in een 50 kop te kunnen werken. wat bij die zuigers aan dome overbleef was anderhalf keer zoveel als bij de 70 voor 50 zuigers die je nu kunt krijgen. En als je er ondanks deze info van overtuigd bent dat de dome teveel is, wat let je om de zuiger in de draaibank te zetten of zelf een vijl te pakken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 28 jan 2007 10:02
- Bezit: CF70 1974,
CB50F,
SS50 (moto)1971,
C50 (moto)1968,
C50AT1984 (uitgeleend)
amigo,
CT200 moto 1964
CB92,1961 - Locatie: West-Vlaanderen
Re: C50AT perikelen
HI,
Dank aan allen voor de snelle hulp !!!
Als ik het dus goed heb hoef ik
enkel een cilinderkit bestellen voor een C70NT (GB2) met zuiger voor 50 kop.
Klopt dit?
mvg
jeffrey
Dank aan allen voor de snelle hulp !!!
Als ik het dus goed heb hoef ik
enkel een cilinderkit bestellen voor een C70NT (GB2) met zuiger voor 50 kop.
Klopt dit?
mvg
jeffrey
Al is de dax nog zo snel, mijn cb achterhaalt hem wel.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 418
- Lid geworden op: 18 mar 2011 18:34
- Bezit: Een heuze bami monkey
- Locatie: lelystad
Re: C50AT perikelen
Mischien een opmerking die kant nog wal raakt maar toch.
Gaat die 70cc werken met die 12 mm carb er op.
Ik kocht mijn monkey met een gaar 50 cc blok en een nieuw ongebruikt 125 blok.
Toen ik de standaard carb onder de 125 schroefde reed hij eigenlijk vrijwel niet anders dan met de 50cc.
Echter met een grotere carb werd de trekkracht pas echt verhoogt(ook de snelheid maar dat is nu bijzaak)
Ik denk/vrees dat je met die standaard carb nog steeds voor je gevoel weinig extra kracht krijgt
succes
Gaat die 70cc werken met die 12 mm carb er op.
Ik kocht mijn monkey met een gaar 50 cc blok en een nieuw ongebruikt 125 blok.
Toen ik de standaard carb onder de 125 schroefde reed hij eigenlijk vrijwel niet anders dan met de 50cc.
Echter met een grotere carb werd de trekkracht pas echt verhoogt(ook de snelheid maar dat is nu bijzaak)
Ik denk/vrees dat je met die standaard carb nog steeds voor je gevoel weinig extra kracht krijgt
succes
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 31 jan 2007 13:56
- Locatie: Den Haag
Re: C50AT perikelen
Die opmerking raakt kant noch wal.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 28 jan 2007 10:02
- Bezit: CF70 1974,
CB50F,
SS50 (moto)1971,
C50 (moto)1968,
C50AT1984 (uitgeleend)
amigo,
CT200 moto 1964
CB92,1961 - Locatie: West-Vlaanderen
Re: C50AT perikelen
Hi,
Een kleine carbu zorgt ervoor dat je een mooi geheel krijgt.
Het blokje zal ook gemakkelijk af te regelen zijn.
Plaats je er een grotere op, dan bekom je de winst in de hogere toeren.
Ga je te groot, dan boet je in op souplesse en wordt het geheel heel wat moeilijker om af te regelen.
mvg
Jeffrey
Een kleine carbu zorgt ervoor dat je een mooi geheel krijgt.
Het blokje zal ook gemakkelijk af te regelen zijn.
Plaats je er een grotere op, dan bekom je de winst in de hogere toeren.
Ga je te groot, dan boet je in op souplesse en wordt het geheel heel wat moeilijker om af te regelen.
mvg
Jeffrey
Al is de dax nog zo snel, mijn cb achterhaalt hem wel.