Zadel

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Chappy
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:30
Locatie: Veghel

Zadel

Bericht door Chappy »

Zijn er verschillende schanieren voor een zadel voor de c50? Op mijn oude frame paste mijn zadel schanier wel, maar omdat er gaten in dat frame zaten heb ik een ander hard frame gekocht alleen past dat schanier er nu niet op.

Het gaat dus om dit ding:
Afbeelding
Afbeelding

Chappy
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:30
Locatie: Veghel

Bericht door Chappy »

Overigens heb ik ook nog een kleine vraag en vind het nutteloos om daarvoor een nieuw topic aan te maken dus post ik die hier ook maar.

Welke van de twee benzineleidingen aan een c50 tank is de reserve?
Afbeelding

Henk Veen
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
Bezit: C50c C50dv Novio
Locatie: Veenendaal

Bericht door Henk Veen »

Voor zover mij bekend zijn er 2 soorten, bij OT zit het scharnier achter en bij TT/NT zit het scharnier voor.
Reserve: die waarvan je het pijpje in de tank ziet is NIET de reserve. Of gooi anders een beetje benzine in de tank en kijk uit welk slangetje het komt.

Chappy
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:30
Locatie: Veghel

Bericht door Chappy »

Henk Veen schreef:Voor zover mij bekend zijn er 2 soorten, bij OT zit het scharnier achter en bij TT/NT zit het scharnier voor.
Reserve: die waarvan je het pijpje in de tank ziet is NIET de reserve. Of gooi anders een beetje benzine in de tank en kijk uit welk slangetje het komt.
Het schanier boven op de afbeelding heb ik ook, dus achter. Alleen past hij niet op het frame wat ik nu heb. Ik weet ook niet welk type C frame het is (wel met losse tank), alleen dat alles past behalve dat schanier. Of ik moet iets fout doen, maar wat zou ik dan niet weten.

Edit: Het frame is achter te breed zodat het schanier niet op de juiste gaten kan.

Edit 2: Ik meen mijn probleem gevonden te hebben. Na wat foto's van andere C's bekeken en vergeleken te hebben ben ik er achter dat ik een c70 frame heb. Het schanier dat ik nodig heb is dus ook voor een c70, die achter bij dat schanier en veer ophaning wat breder is, denk ik.

Zoals het schanier bij de onderstaande C, die is breder dan het schanier dat ik heb. Op het onderstaande schanier kun je ook knipperlichten op aansluiten, wat bij mijn schanier ook niet kan.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Chappy op 21 apr 2007 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Chappy
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:30
Locatie: Veghel

Bericht door Chappy »

Is er iemand die mijn tweede edit kan bevestigen? Het is namelijk meer speculatie dan echt weten, aangezien ik mijn oude frame niet meer heb kan ik het zelf niet vergelijken. Als ik inderdaad zo'n C70 zadelsteun nodig heb, waar zijn die te koop? Ik kon namelijk nergens op internet een zadelsteun vinden, noch voor de c50 noch voor de c70.
Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ik denk dat jij een Engels scharnier hebt. NL C's zijn smaller op de achterveren en de knippers zitten op het achterspatboard. Niet op het scharnier. Maar ik heb er zelf nooit 2 naast elkaar bekeken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

firestone
4T-MSB addict
Berichten: 504
Lid geworden op: 15 mar 2007 21:19
Bezit: Een 4 tal 4 wielers en een paar 2 wielers ;-)
Locatie: Tussen Boutjes en Moeren

Bericht door firestone »

:D origineel zit er op de reserve benzineleiding/slang een rode streep :?
https://honda-gangers-gooi-vechtstreek.weebly.com/

Broem,broem
SS50 K3, SS50 K1, C50 h, CD50 h, CB50 J, C320A, C310A, P50, PC50, PF50, MonkeyR, SH50

Chappy
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:30
Locatie: Veghel

Bericht door Chappy »

NIX schreef:Ik denk dat jij een Engels scharnier hebt. NL C's zijn smaller op de achterveren en de knippers zitten op het achterspatboard. Niet op het scharnier. Maar ik heb er zelf nooit 2 naast elkaar bekeken.
Klopt, ik heb vanochtend nog wat meer foto's bekeken van zowel nl C's als Engelse C's. En ik moet nu inderdaad een Engels schanier hebben omdat daar de veerophangpunten wat verder naar buiten staan evenals de achterste gaten in het frame waarop het schanier gemonteerd zit.

Alleen waar moet ik die dingen vinden? Wat is de juiste benaming voor die dingen en/of partnummer? Ik heb de site van Loef en Rovaza door gespit en niks kunnen vinden en op cms ook niks.

Ik ben er ondertussen uit welke slang voor de reserve is en welke niet. Bedankt :D
Afbeelding

Willem-Jan-
4T-MSB addict
Berichten: 543
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
Locatie: Ommen

Bericht door Willem-Jan- »

Je kan altijd een topic bij gevraagd neer planten en marktplaats in de gaten houden .

Plaats reactie