Zelf een sportbuddy maken (afgerond en nieuwe foto's)

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Rene77
4T-MSB regular
Berichten: 464
Lid geworden op: 31 aug 2011 22:38
Bezit: SS50
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50
Locatie: Capelle aan den IJssel

Zelf een sportbuddy maken (afgerond en nieuwe foto's)

Bericht door Rene77 »

Vorige week ben ik begonnen met het maken van een sportbuddy. Gewoon omdat het kan maar vooral omdat ik iets wil wat ik niet zo 123 kon vinden.

Plan is dus een sportbuddy met hierin een achterlicht verwerkt. De bedoeling is een smalle strook plexiglas met 4/5 LED's verder moet het vooral een strakke buddy zijn.

Onderstaand mijn progressie tot op heden. Ik heb een plan maar in de regel is het een trail and error manier van werken :wink:

De buddy staat nog redelijk hoog en iets uit het lood maar dit heeft te maken met de tijdelijke beugel. Ik moest en zou namelijk even rijden om te checken of dit een beetje comfortabel is. Het antwoord is duidelijk, niet echt ...... Maar dat was het doel ook niet :mrgreen:
Het achterlicht moet er nog in maar dat komt als de buddy helemaal strak is, dan zal ik een sleuf zagen en de plexi ertussen fietsen.

Plan ....
Afbeelding

Ruwe vormen uit MDF, lijmen en klemmen
Afbeelding
Afbeelding

Plamuren..... veel lagen plamuren en schuren
Afbeelding

Voorlopig resultaat met laagje primer om oneffenheden beter te zien. Voorzijde van de buddy moet ook nog afgewerkt worden.
Afbeelding

Afbeelding

Plexi (3 lagen van ca 3 mm) moet nog gepolijst worden tot één geheel, LED's moeten er ook nog in. En de boel aansluiten natuurlijk.
Afbeelding
Afbeelding

Even een blokje sturen en een houten reet krijgen :mrgreen: Staat hem wel zeg ....
Afbeelding

To do; de boel weer los schroeven en de buddy echt strak afwerken, Plexi erin verwerken en LEDs aansluiten. Steun voor zadel verbeteren en een kleurtje geven. Voor een beetje comfort moet er ook nog wat foam op komen. Ik zoek nog een klein stukje redelijk stugge foam (suggesties zijn welkom). Dit moet overtrokken worden met suède is mijn idee om het racegevoel nog een beetje te benadrukken. De fiets gaat als alles goed is toch geen regen zien.

Op en aanmerkingen zijn welkom, ik zal het vervolg blijven posten. Met een beetje geluk is ie rond de ALV in Maart klaar.
Laatst gewijzigd door Rene77 op 08 mar 2012 18:05, 3 keer totaal gewijzigd.
A hard-on doesn't count as personal growth !
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Zelf een sportbuddy maken

Bericht door ciebie »

Ik zou aan de onderkant van de buddy nog een houten randje rondom maken, anders kijk je meteen 'op' de onderkant en heb je iets om het suède overheen te trekken

verder ziet het er echt best wel leuk uit:)

Christiaan
4T-MSB addict
Berichten: 689
Lid geworden op: 19 mar 2010 00:10
Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje
Locatie: Zwolle en omgeving Utrecht

Re: Zelf een sportbuddy maken

Bericht door Christiaan »

Ziet er netjes uit, lijkt me best lastig om hem ook echt netjes te maken ;p

Ik zie graag foto`s van het uiteindelijke resultaat :)

Rene77
4T-MSB regular
Berichten: 464
Lid geworden op: 31 aug 2011 22:38
Bezit: SS50
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Zelf een sportbuddy maken

Bericht door Rene77 »

Christiaan schreef:Ziet er netjes uit, lijkt me best lastig om hem ook echt netjes te maken ;p

Ik zie graag foto`s van het uiteindelijke resultaat :)
Is inderdaad een lastig klusje. Ben ook nog niet zo heel bedreven met de plamuur :| maar na dit project plamuur ik alles moeiteloos dicht :wink:

Dat randje heb ik eerder gezien bij een andere buddy, van die gele CB50 meen ik. Voor het zitje heb ik ander idee, maar om niet tegen de onderkant te kijken is nog wel een idee. Thnx !
A hard-on doesn't count as personal growth !
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: Zelf een sportbuddy maken

Bericht door Saik0 »

Waarom maak je er geen mal van? Dan kan je hem in polyester clonen :D
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

Rene77
4T-MSB regular
Berichten: 464
Lid geworden op: 31 aug 2011 22:38
Bezit: SS50
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Zelf een sportbuddy maken

Bericht door Rene77 »

Saik0 schreef:Waarom maak je er geen mal van? Dan kan je hem in polyester clonen :D
Probleem met een mal is dat ik het stuk plexi moeilijk IN de buddy kan verwerken. Los daarvan is dit een redelijke low budget manier want de mdf had ik nog liggen.
Mocht ik nou problemen krijgen met de afwerking en alles niet strak genoeg krijgen dan zal ik alsnog polyester overwegen.

Iemand nog een idee waar ik de stugge foam vandaan kan halen ?
A hard-on doesn't count as personal growth !
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object

thijsm
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 119
Lid geworden op: 10 okt 2011 12:55
Bezit: gehad:
pbr, ss50, c50, dax,
chaly, monkey
in bezit
monkey pbr motor
Locatie: bennekom

Re: Zelf een sportbuddy maken

Bericht door thijsm »

ik zou zeggen ga op zoek naar de dichts bijzijnde restaurateur of naar een meubel maken vaak kun je daar wel voor een verme handruk een stuk schuim krijgen.
opa zei altijd als het niet lukt pak je gewoon een grotere hamer

Gebruikersavatar
ReezYard
4T-MSB addict
Berichten: 687
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
Locatie: Cheese Town (N-H).
Contacteer:

Re: Zelf een sportbuddy maken

Bericht door ReezYard »

Rene77 schreef:Even een blokje sturen en een houten reet krijgen :mrgreen: Staat hem wel zeg ....
Afbeelding
Heel leuk gedaan ! Bij het bekijken van deze foto krijg in onmiddellijk nostalgische gevoelens

Afbeelding
Klaar voor het race seizoen 1998!

Afbeelding
En hier voor het seizoen 2001

Probeer het foam te pakken te krijgen bij Ruig Polyester
http://web.inter.nl.net/users/M.Ruig/index.htm

Succes verder!
Groet, ennuh...... gas zit rechts!

Afbeelding

Rene77
4T-MSB regular
Berichten: 464
Lid geworden op: 31 aug 2011 22:38
Bezit: SS50
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Zelf een sportbuddy maken

Bericht door Rene77 »

Vanmorgen een snel in Gouda gekeken voor een stukje foam en gevonden. En ..... Een heel fraai stukje suede gevonden bij een meubelstoffeerder ! Vanavond zal ik even een kiekje schieten.
A hard-on doesn't count as personal growth !
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object

yannicks90
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 168
Lid geworden op: 29 mei 2011 15:02
Bezit: honda ss
honda s90 "66
Locatie: België

Re: Zelf een sportbuddy maken

Bericht door yannicks90 »

ziet er mooi uit! heb je dat gewoon met houtlijm geplakt? :D

Rene77
4T-MSB regular
Berichten: 464
Lid geworden op: 31 aug 2011 22:38
Bezit: SS50
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Zelf een sportbuddy maken

Bericht door Rene77 »

yannicks90 schreef:ziet er mooi uit! heb je dat gewoon met houtlijm geplakt? :D
Ja dat is inderdaad houtlijm. Onderstaand nog een fotootje van de materialen die ik gisteren heb weten te scoren. Het suede komt niet lekker over op de foto ... maar in het eggie is het erg fraai. Kan niet wachten om het erop te plakken.
Bijlagen
IMG_0214.JPG
A hard-on doesn't count as personal growth !
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object

Rene77
4T-MSB regular
Berichten: 464
Lid geworden op: 31 aug 2011 22:38
Bezit: SS50
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Zelf een sportbuddy maken

Bericht door Rene77 »

Dit weekend weer het nodige kunnen doen aan de buddy. Resultaat is dat de verlichting nu netjes in de buddy verwerkt is en dat de boel goed aansluit op elkaar. Nu moet de buddy in de primer en moeten de kabeltjes nog weggewerkt worden.
Vanavond heb ik de verlichting zitten solderen en kwam tot de ontdekking dat ik de verkeerde soort plexi heb gebruikt :( Afgelopen jaren heb ik met behulp van plexi diverse casemods gemaakt en heb hierbij altijd fluorescerend plexi gebruikt. Met één LED kun je dan ongeveer een vierkante meter oplichten. Aangezien ik nooit met rode plexi heb gewerkt blijkt dit even anders te werken. Resultaat is op zich wel goed maar had een egaler licht verwacht ..... dan gaan we op termijn dus nog een keer over doen, nu heb ik daar even geen zin meer in. Temeer omdat ik pijn in mijn klauwen heb van het solderen (fikken een paar keer te dicht op de weerstand en draadjes gehad) en de LED's al heb geplakt in het plexi.
Foto's !
Bijlagen
Resultaat van het solderen, LED 2 en 4 (of 1, 3 en 5) kunnen als remlicht functioneren omdat deze aparte bekabeling hebben gekregen. Remschakelaar heb ik nl nog niet.
Resultaat van het solderen, LED 2 en 4 (of 1, 3 en 5) kunnen als remlicht functioneren omdat deze aparte bekabeling hebben gekregen. Remschakelaar heb ik nl nog niet.
Gaatjes boren
Gaatjes boren
Verlichting in de buddy, inmiddels gepolijst (Ja klopt ... er zit nog een oneffenheidje onder het plexi)
Verlichting in de buddy, inmiddels gepolijst (Ja klopt ... er zit nog een oneffenheidje onder het plexi)
Tijdelijke oplossing voor nummerbord .... misschien laat ik hem wel zo. Best stoer ;)
Tijdelijke oplossing voor nummerbord .... misschien laat ik hem wel zo. Best stoer ;)
A hard-on doesn't count as personal growth !
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Zelf een sportbuddy maken (update 19 feb)

Bericht door butt head »

die nummer plaat gaat er snel af liggen. helemaal als je hem ergens in een stad langs de weg zet.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Rene77
4T-MSB regular
Berichten: 464
Lid geworden op: 31 aug 2011 22:38
Bezit: SS50
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Zelf een sportbuddy maken (update 19 feb)

Bericht door Rene77 »

butt head schreef:die nummer plaat gaat er snel af liggen. helemaal als je hem ergens in een stad langs de weg zet.
Maak je geen zorgen, ik laat mijn pony niet alleen achter en al helemaal niet in de stad. Kreeg van de week wel de indruk dat ie een hoop wind vangt :D
A hard-on doesn't count as personal growth !
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object

Rene77
4T-MSB regular
Berichten: 464
Lid geworden op: 31 aug 2011 22:38
Bezit: SS50
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Zelf een sportbuddy maken

Bericht door Rene77 »

ReezYard schreef:
Rene77 schreef:Even een blokje sturen en een houten reet krijgen :mrgreen: Staat hem wel zeg ....
Afbeelding
Heel leuk gedaan ! Bij het bekijken van deze foto krijg in onmiddellijk nostalgische gevoelens

Afbeelding
Klaar voor het race seizoen 1998!

Afbeelding
En hier voor het seizoen 2001

Probeer het foam te pakken te krijgen bij Ruig Polyester
http://web.inter.nl.net/users/M.Ruig/index.htm

Succes verder!
Mooie fietsen zeg ! Wat is dat nou voor type uitlaat ? Heb ze vaker gezien volgens mij.
A hard-on doesn't count as personal growth !
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object

Plaats reactie