Vanaf de andere kan een schroevendraaier erin steken en de afstandbus zodanig aan de kant drukken dat je de punt van de schroevendraaier tegen het lager kan zetten. Dan kan je hem eruit tikken.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Bij resulterende speling: een nieuwe naaf..oh nee, is ook zo, die zijn er haast niet meer voor SS50, dan maar een CD50 naaf..of loctite of latoenkoper.
Edit: Het lassen van de buis is echt een goed idee, lekker warm en de kracht recht op het lager.
Het lager moet naar buiten eruit en niet naar binnen. Dus dat wordt al wat lastiger met een recht stuk buis. Ook is het mij altijd gelukt met gewoon een schroevendraaier of een oude as.
Monteren doe je met een dop die ongeveer net zo groot is als de buitenste ring van het lager.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Ik keek er ook even vreemd naar, maar denk aan bijvoorbeeld een afgekeurde achteras die vanaf de remkant door de naaf steekt en vast gelast wordt aan het lager van de tandwiel zijde. Echt, das een naaf-redder.
Teveel gedoe in mijn ogen. Mep je het lager los, moet je weer gaan slijpen om die as los te krijgen vanwege het lager aan de andere kant(Of je was zo slim om de kop van die as af te slijpen). Gewoon een dikke schroevendraaier, of oude vooras(Ander kan je niet schuin genoeg gaan om grip te hebben op de binnenbus) en eventueel verwarmen.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Ieder stuk ijzer dat dun genoeg is, is geschikt om het lager even aan vast te lassen. Zo doe ik het ook met eigenwijze lagers. Het hoeft maar een cm aan de andere kant uit te steken.
Wanneer het lager aan zit op de naaf klinkt het geluid net even iets anders, het is ook een idee om met een schuifmaat alles op te meten om te kunnen controleren of dat punt berijkt is, voor het geval luisteren moeilijk, onmogelijk of minder leuk is.