Plaatsen T- Stuk

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Plaatsen T- Stuk

Bericht door Eric »

Edit: De balhoofdmoeren die ik heb, zijn net iets anders. Het lijkt er namelijk op dat die van jouw net een mm of 3 hoger is. Jij hebt zeg maar: rand, gleuf rand. Ik heb: rand gleuf.
Het aantal balletjes dat ik altijd gebruik heb ik nooit echt in de gaten gehouden. Maar ik weet wel dat als je ze lekker in het vet aan het drukken bent, dat het aan het eind net is of er nog wel een bij kan, maar dat kan eigenlijk toch niet.
Bijlagen
IMG_3780.jpg
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

wildebras
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 jul 2009 14:30
Bezit: C50DX
SS50K1
ST50G
Locatie: Arnhem

Re: Plaatsen T- Stuk

Bericht door wildebras »

Balletjes hebben dezelfde maat als op de foto van lowrider.

Ik foto's van de schalen gemaakt links is de immi en rechts is de ori honda. alle maten zijn gelijk diameter etc etc alle de honda schaal is iets dikker. Er is wel een verschil aan de zijkanten waar de kogels tegenaan zitten (zie foto)!!.
Ik heb ook een foto geplaatst met de balhoofdmoer en de schuifmaat. Eric zou jij de van jou willen meten? Ik denk dat het probleem in de balhoofdmoer zit en in de schalen.
Bijlagen
Balhoofd
Balhoofd
Verschillen in de schalen<br />Links is immi rechts is ori<br />beide=ondersteschaal
Verschillen in de schalen
Links is immi rechts is ori
beide=ondersteschaal
Links is immi setje rechts is ori (ori=ondersteschaal)
Links is immi setje rechts is ori (ori=ondersteschaal)

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Plaatsen T- Stuk

Bericht door butt head »

zo als ik het zie heb je die imi schaal gewoon verkeerd om gehad. de zo als je de foto hebt genomen had je hem gemonteerd toch. daar zie je niet een mooie goot waar de kogels in kunnen rollen. als je de andere kant(bovenkant) bekijkt dan zie je daar een mooie baan voor de kogels.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Plaatsen T- Stuk

Bericht door Eric »

Die van jou is 5mm dikker.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

wildebras
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 jul 2009 14:30
Bezit: C50DX
SS50K1
ST50G
Locatie: Arnhem

Re: Plaatsen T- Stuk

Bericht door wildebras »

Mijn balhoofdmoer is verkeerd met de 0,5 mm verschil kom ik op 0,8 mm om de moer van de stuurplaat te draaien dat moet genoeg zijn lijkt me.

Immi schalen hebben niet zo'n mooie goot als de ori honda. Waar de honda schaal vlak is heeft de immi een klein randje. Monteren kan bij deze immi maar op een manier anders kun je ook geen 21 kogels kwijt.

Ik ga de cups laten zitten en een setje ori honda schalen + balhoofdmoer bestellen en dan moet het passen.

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1380
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Plaatsen T- Stuk

Bericht door ildert »

je kunt de setjes cups en schalen beter bij elkaar laten, dus of ook de frame cups vervangen of de hele imi set gebruiken.
Als je de de juiste moer haalt, werkt de imi set ook prima trouwens!
grote klappen, snel thuis

wildebras
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 jul 2009 14:30
Bezit: C50DX
SS50K1
ST50G
Locatie: Arnhem

Re: Plaatsen T- Stuk

Bericht door wildebras »

Vandaag met de juiste balhoofdmoer was alles zo gepiept. De voorvork zit er mooi in. Ga rustig verder met het in elkaar zetten van mijn ss en dan moet hij voor de Hondadag in ieder geval klaar zijn. Iedereen bedankt voor zijn tips en hulp.

Plaats reactie