Laatste heeft een maatje van mij ook een SS gekocht. We hebben er toen een 70cc setje op gezet en 19mm carb.
Het blokje loopt opzich prima, maar in de derde versnelling dan gaat die soort 'hikken'. Het blokje gaat steeds ietsjes hoger in touren alleen tegelijkertijd voel je ook meer weerstand.(voelt net alsof je licht remt.)
Ik heb zo'n probleem nog nooit gehad, weet ook even niet waar ik moet zoeken.
Kleppen, onsteking staan goed.
Iemand ideeën?
Haperend/hikkende SS in derde versnelling
Re: Haperend/hikkende SS in derde versnelling
In de 4e rijd hij wel gewoon soepel?
3e versnelling is namelijk vaker kapot bij een 4bak.
3e versnelling is namelijk vaker kapot bij een 4bak.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 06 sep 2009 02:06
- Bezit: Honda SS50 k3
Honda C50
Honda CB350f - Locatie: Noordwijkerhout
Re: Haperend/hikkende SS in derde versnelling
4e is wel gewoon goed.. het is echt alleen in ze 3. in ze 1 en 2 trekt die hem gewoon goed door.
Maar ik geloof dat de vorige eigenaar er een nieuwe versnellingsbak in had gedaan. Zou kunnen dat dat niet helemaal goed is gegaan.
Maar ik geloof dat de vorige eigenaar er een nieuwe versnellingsbak in had gedaan. Zou kunnen dat dat niet helemaal goed is gegaan.
Re: Haperend/hikkende SS in derde versnelling
Zou kunnen ja. Of het is gewoon niet gebeurd.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Haperend/hikkende SS in derde versnelling
lijkt het of hij dan uit de versnelling komt?
dan kan het goed zijn dat je een kromme schakel vork hebt. dan merk je tijdens het rijden en je wil gas geven dat hij uit de versnelling schiet dan weer in de versnelling en er weer uit zo gaat dat door tot je in de 4 schakelt.
een kromme schakel vork kan je oplopen door een versnellings bak te monteren in een blok als het niet goed in de vrij of in een versnelling staat. en dan het blok gewoon onbenullig dicht draaien
dan kan het goed zijn dat je een kromme schakel vork hebt. dan merk je tijdens het rijden en je wil gas geven dat hij uit de versnelling schiet dan weer in de versnelling en er weer uit zo gaat dat door tot je in de 4 schakelt.
een kromme schakel vork kan je oplopen door een versnellings bak te monteren in een blok als het niet goed in de vrij of in een versnelling staat. en dan het blok gewoon onbenullig dicht draaien
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 06 sep 2009 02:06
- Bezit: Honda SS50 k3
Honda C50
Honda CB350f - Locatie: Noordwijkerhout
Re: Haperend/hikkende SS in derde versnelling
Ja er zat een oude versnellingsbak bij de extra onderdelen, maarja dan nog weet je het niet zeker inderdaadEric schreef:Zou kunnen ja. Of het is gewoon niet gebeurd.
Ja het voelt een beetje net alsof je je koppeling steeds heel even een klein beetje inknijpt.butt head schreef:lijkt het of hij dan uit de versnelling komt?
dan kan het goed zijn dat je een kromme schakel vork hebt. dan merk je tijdens het rijden en je wil gas geven dat hij uit de versnelling schiet dan weer in de versnelling en er weer uit zo gaat dat door tot je in de 4 schakelt.
een kromme schakel vork kan je oplopen door een versnellings bak te monteren in een blok als het niet goed in de vrij of in een versnelling staat. en dan het blok gewoon onbenullig dicht draaien
Maar als je een kromme schakelvork hebt, kan het dan zo zijn dat je daar alleen in de derde versnelling last van hebt?
Re: Haperend/hikkende SS in derde versnelling
Op de 3e versnelling zitten 2 nokjes. Als de hoeken van die nokjes rond worden, dan glijdt het tandwiel uit de versnelling en dan voelt het aan of je de koppeling indrukt omdat hij zeg maar in een vrij komt te staan. Ook loopt dit tandwiel tegen de vork te duwen waardoor deze ook weer sneller slijt en de pinnen vinden dit ook niet leuk.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Haperend/hikkende SS in derde versnelling
ja maar dan komt hij echt uit de versnelling.beebs schreef:Ja er zat een oude versnellingsbak bij de extra onderdelen, maarja dan nog weet je het niet zeker inderdaadEric schreef:Zou kunnen ja. Of het is gewoon niet gebeurd.
Ja het voelt een beetje net alsof je je koppeling steeds heel even een klein beetje inknijpt.butt head schreef:lijkt het of hij dan uit de versnelling komt?
dan kan het goed zijn dat je een kromme schakel vork hebt. dan merk je tijdens het rijden en je wil gas geven dat hij uit de versnelling schiet dan weer in de versnelling en er weer uit zo gaat dat door tot je in de 4 schakelt.
een kromme schakel vork kan je oplopen door een versnellings bak te monteren in een blok als het niet goed in de vrij of in een versnelling staat. en dan het blok gewoon onbenullig dicht draaien
Maar als je een kromme schakelvork hebt, kan het dan zo zijn dat je daar alleen in de derde versnelling last van hebt?
als je rustig rijd dan merk je niets. zo dra je gas geeft merk je echt dat hij heel abrupt uit de versnelling schiet en er weer in komt.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
Re: Haperend/hikkende SS in derde versnelling
Kapotte 3 geeft hetzelfde effect...
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 06 sep 2009 02:06
- Bezit: Honda SS50 k3
Honda C50
Honda CB350f - Locatie: Noordwijkerhout
Re: Haperend/hikkende SS in derde versnelling
Binnenkort maar even van binnen bekijken dan..
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:00
- Bezit: Qa50K0
Z50A '76
Z50G '88
ST70G '76
ST70E '88
SS50Z
SS50K0
SS50M
C50L
C50H
C90E
S90
CF70
ATC110
ATC125M
XL600R
CB750 K1
VTR1000F
FZR1000 - Locatie: Overlangel
Re: Haperend/hikkende SS in derde versnelling
Het wil nog wel eens helpen de vulring naast je 3e versnellingstandwiel te verplaatsen naar de andere kant van het tandwiel. Tussen je 3 en 4 zit dan alleen nog een circlip.Waardoor de nokken verder in elkaar grijpen.
Nieuwe vorken/pennen en tandwiel is natuurlijk de beste oplossing, maar ik heb in mijn jonge jaren menig 4- bakje "gerekt"met deze oplossing.
Nieuwe vorken/pennen en tandwiel is natuurlijk de beste oplossing, maar ik heb in mijn jonge jaren menig 4- bakje "gerekt"met deze oplossing.