Ik rij met een 88cc alu cilinder met OT70 kop, snelle nok en vervroegend vliegwiel van Nippon Denso. Er zit een 17mm Keihin carbje op, aangesloten op het filterrubber maar dat is wel gewoon open. Pijp is ook open en breed zat. Origineel Honda 4bak blok.
Een van de problemen is dat ie niet soepel door zijn toeren heen ging. Dit leek me logisch aangezien er een 'gat' tussen hoge en midden toeren zit vanwege zowel de nok als de ontsteking (toch?) maar het liep slechter dan dat het zou moeten. Zat toen een sproeier 88 in, liep op vol gas goed maar kleurde de bougie wel een beetje zwart en op lage toeren deed ie lastig. Vooral het terugdraaien vanaf vol gas leverde hapering op, overslaande ontsteking en uitval. Vervangen door een kleinere 85, deed het beter op lagere toeren, wil nu zelfs als ie warm is soepel stationair lopen maar hetzelfde probleem met teruggaan vanaf vol gas en de bougie kleurde op vol gas wat bleek (zie foto). Ik ga zometeen even sproeiers 86 en 87 bestellen maar is het uberhaupt mogelijk om dat 'gat' en die terugvallen te dichten? Kan dit misschien aan mijn bougie liggen, dat deze te koud is? Zit een 7 in dacht ik..
Vraag me dus af of het uberhaupt mogelijk is om het blok op vol gas maximaal te laten presteren en dus van genoeg benzine te voorzien zonder dat deze op lage toeren teveel krijgt. Heeft iemand hier wat ervaring mee?
![Afbeelding](https://images.weserv.nl/?url=i.imgur.com/8dVNS.jpg)