Tikkend blok

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
ernstvz94
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 feb 2011 17:51
Locatie: Dalfsen

Tikkend blok

Bericht door ernstvz94 »

Hallo,

Ik heb sinds gister een probleem met mijn Skyteam Dax (50cc).
Nadat ik mijn kleppen had gesteld en de brommer opnieuw startte bleek dat het blok ging tikken.
Ik heb daarna meteen de klep speling weer gemeten en opnieuw gesteld (inlaat 0.05 uitlaat 0.07)
Dit had geen effect. Na een lange tijd proberen wil het nog steeds niet lukken om te tik weg te krijgen.
Wat kan nog meer de oorzaak zijn van de tik in het blok?

Alvast bedankt! ;)

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1830
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Tikkend blok

Bericht door hypercub »

Speling op big-end/small-end, losse nokkenasketting, slechte nokkenaslagering.
Life is too short for lousy coffee.

NIX
chaly addict
Berichten: 18863
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Tikkend blok

Bericht door NIX »

Bij mij is het gewoon een signaal dat het blokje draait.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Tikkend blok

Bericht door Eric »

En voor het kleppenstellen tikte het blokje niet? Dan zou ik toch nog een keer gaan kijken naar de klepspeling. Ook zeker weten dat de nok/vliegwiel in de goeie positie staat als je gaat stellen.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

ernstvz94
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 feb 2011 17:51
Locatie: Dalfsen

Re: Tikkend blok

Bericht door ernstvz94 »

Nee voor het kleppen stellen was dit niet het geval.
Ik stel de kleppen gewoon op compressie (vliegwiel op T).
Ik heb 8500 Km gereden op de brommer, kan de nokkenaslagering dan al versleten zijn? of gewoon chinees?

TooCrash
4T-MSB regular
Berichten: 374
Lid geworden op: 17 mar 2007 20:23

Re: Tikkend blok

Bericht door TooCrash »

Zou het de T kunnen zijn geweest van de uitlaat/inlaat slag? (valveoverlap)de foute van de twee.
Want er is ook een T van de compessie/arbeid slag en da's dus de juiste van de twee.

ernstvz94
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 feb 2011 17:51
Locatie: Dalfsen

Re: Tikkend blok

Bericht door ernstvz94 »

Ik heb een E en een T op het vliegwiel staan.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16234
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Tikkend blok

Bericht door nielspbr »

Is die E geen F (van Fire)

ernstvz94
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 feb 2011 17:51
Locatie: Dalfsen

Re: Tikkend blok

Bericht door ernstvz94 »

Oohja een F is het :roll:
moet ik hem hierop stellen?

TooCrash
4T-MSB regular
Berichten: 374
Lid geworden op: 17 mar 2007 20:23

Re: Tikkend blok

Bericht door TooCrash »

De F is voor het stellen van de contact punten.(in geval van een CDI is de F slechts een versiering) n.b. de foute en de juiste T zijn precies 360 graden van elkaar verwijderd

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1830
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Tikkend blok

Bericht door hypercub »

NIX schreef:Bij mij is het gewoon een signaal dat het blokje draait.
Het is gewoon een signaal dat het een tikkende tijdbom is.
:D
Life is too short for lousy coffee.

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: Tikkend blok

Bericht door Mano »

hypercub schreef:
NIX schreef:Bij mij is het gewoon een signaal dat het blokje draait.
Het is gewoon een signaal dat het een tikkende tijdbom is.
:D
Al Qaida blokje
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

ernstvz94
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 feb 2011 17:51
Locatie: Dalfsen

Re: Tikkend blok

Bericht door ernstvz94 »

TooCrash schreef:De F is voor het stellen van de contact punten.(in geval van een CDI is de F slechts een versiering) n.b. de foute en de juiste T zijn precies 360 graden van elkaar verwijderd


Dus op de zelfde plek ? (180 graden denk ik )
Er staat maar 1 T op trouwens.
Kan het veel kwaad om met deze tik door te rijden.
Het is geen harde tik.

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: Tikkend blok

Bericht door Mano »

dat is lastig te bepalen van een stuk tekst, denk je dat je het getik goed kunt opnemen?
dan kunnen we het ook horen
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16234
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Tikkend blok

Bericht door nielspbr »

Een rondje krukas is toch echt 360 graden. De ene keer sta je in de top van de compressieslag, de volgende omwenteling in de klepoversnijding(inlaat opent, uitlaat sluit).

Plaats reactie