Aanlopende naaf

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
jeroenhonda
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 11 jun 2009 09:47
Bezit: Chaly en monkey z50j1
Locatie: Zwolle

Aanlopende naaf

Bericht door jeroenhonda »

Tijdens het rijden op de chaly (originele sterren) hoorde ik tijdens het uitrollen een licht schurend geluid. Nu blijkt dit dus uit de naaf te komen. Bij het openen van de naaf viel er ook er wat ijzervijzel uit. Alleen kon ik niet zien waar het nou precies aanloopt in de naaf en waar het aan kan liggen. Is iemand van jullie misschien bekend met dit probleem? Kunnen het versleten wiellagers zijn oid?

TooCrash
4T-MSB regular
Berichten: 374
Lid geworden op: 17 mar 2007 20:23

Re: Aanlopende naaf

Bericht door TooCrash »

Met Chally ben ik niet bekend, bij een ss rust de ankerplaat op de binnenste ring van een lager.
Ik kan me inderdaad voorstellen dat een versleten lager op den duur zover "doorzakt" dat de ankerplaat de naaf gaat raken, maar dan zou een shim tussen lager en ankerplaat ervoor moeten zorgen dat ze niet meer op elkaar aanlopen, en dat zou dan een duidelijke boodschap zijn dat het lager aan vervanging toe is.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Aanlopende naaf

Bericht door Eric »

Ankerplaat= aluminium
voering remtrommel: soort van metaal
rest van de ster: aluminium
lagers: staal
tussenbus: staal (kan het bijna niet zijn)

Aanlopende remschoen, speling lagers het kan allemaal. De brommer gewoon even opbokken en kijken of het wiel speling heeft door slechte lagers. Ook gewoon goed zoeken naar sporen die op aanlopen duiden.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

jeroenhonda
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 11 jun 2009 09:47
Bezit: Chaly en monkey z50j1
Locatie: Zwolle

Re: Aanlopende naaf

Bericht door jeroenhonda »

Oke thanks boys. Ga er mee bezig

Plaats reactie