Ach.... om maar even wat toe te voegen... Ik heb allerlei verschillende types olie gebruikt, Castrol, Repsol e.a. maar gewoon volle toeren rijden wordt de olie gewoon 110 gr. C. Ik kan me niet voorstellen dat dat verkeerd is. En voor diegene die zeggen dat de koppeling niet slipt als de olie zo heet/warm is, dat doet hij wel. Die olie is net water op die temperatuur, reken maar dat die natte koppeling geen vat meer heeft. Bij volle toeren overschakelen van z'n 2 naar zijn drie, als die olie 100 gr plus is, slipt de koppeling bij mij gewoon door... En nee, strakker zetten van de koppeling helpt niet, het achterwiel draait al mee met het kickstarten! Honda blok btw
firestone schreef:8) Is het Mineraal/Halfsynteet of Full Syntetische olie, maakt ook uit
Scheelt niet veel. Synth neemt iets minder warmte op, dus dan lijkt je blokje koeler, maar het is alleen de olie die minder heet is. Je kop en cilinder zijn des te heter.