verschil 5bak kop

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: verschil 5bak kop

Bericht door nielspbr »

Die tapgaten in het vooronder van het middencarter?

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: verschil 5bak kop

Bericht door Eric »

Ja. Ook die op het koppelingsdeksel. Die zou wel een aftap plug kunnen zijn.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

CB-viguur
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1487
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: verschil 5bak kop

Bericht door CB-viguur »

Eric schreef:Ja. Ook die op het koppelingsdeksel. Die zou wel een aftap plug kunnen zijn.
olieleiding voor een S65
tapeinden voor onder zijn van een moddervanger, gouke heeft 'm
Zelf wil ik dat gebruiken voor een oliekoeler....ooit

Afbeelding

onno
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 aug 2011 16:09
Bezit: Honda c50 NL

Re: verschil 5bak kop

Bericht door onno »

@foto, zit daar een handshifter op !?!? Cool
In de tuin des Heeren groeien rare Peeren

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: verschil 5bak kop

Bericht door nielspbr »

Wat dacht je van een backstep(kit)?

onno
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 aug 2011 16:09
Bezit: Honda c50 NL

Re: verschil 5bak kop

Bericht door onno »

Oh, ja! Cool!
In de tuin des Heeren groeien rare Peeren

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: verschil 5bak kop

Bericht door butt head »

CB-viguur schreef:
Eric schreef:Ja. Ook die op het koppelingsdeksel. Die zou wel een aftap plug kunnen zijn.
olieleiding voor een S65
tapeinden voor onder zijn van een moddervanger, gouke heeft 'm
Zelf wil ik dat gebruiken voor een oliekoeler....ooit
die heb ik ook 8-)
Afbeelding



maar kennen jullie deze ook? die komt weer uit de partlist c50 c65
het ultime onderdeel tegen grotere tandwielen. :lol:
Afbeelding
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: verschil 5bak kop

Bericht door Eric »

Oow hell no!!
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Re: verschil 5bak kop

Bericht door h5speedje »

En zo ziet dat er gemonteerd uit..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zitten allemaal gaten in om onderhoud te plegen, best wel nasty ding
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: verschil 5bak kop

Bericht door Eric »

Ik had verwacht dat hij wat verder door zou lopen en ook een beetje een skitplate zou zijn.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Re: verschil 5bak kop

Bericht door h5speedje »

Eric schreef:Ik had verwacht dat hij wat verder door zou lopen en ook een beetje een skitplate zou zijn.
Belangrijkste functie is om de luchthapper van de cilinderkop vrij te houden; deze luchthapper blaast rijwind over de bovenkant van de verbrandingskamer..als deze koeling slecht wordt gaat alles slechter....daarom heeft bv een 5 bak kop een grotere luchthapper..
Tweede functie is natuurlijk vrij houden van de hele kop voor de gewone koeling...het zijn maar procenten....Grootste koeling is natuurlijk het carter zelf en met name de onderkant van het blok..

Nu moet ik er bij zeggen dat Honda in die jaren heel erg bang was voor vanallles en nog wat...de tandwielpomp met een veel te grote opbrengst, extreem zware dikke zuigers,Grote en extra koelribben op de meest rare plaatsen, oliekoeling door de carburateur(of noem het winterverwarming)
Veel is achterhaald, veel is lichter gemaakt en veel is achterwege gelaten...
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: verschil 5bak kop

Bericht door Eric »

En toch vind ik al die rare leidingen wel mooi.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: verschil 5bak kop

Bericht door niek is ik »

CM90 en cm91 hebben ook zo'n plaat.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: verschil 5bak kop

Bericht door Jurrien »

Goeie plaat!

Afbeelding
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: verschil 5bak kop

Bericht door butt head »

niek is ik schreef:CM90 en cm91 hebben ook zo'n plaat.
mijn c100 ook :|
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Plaats reactie