Snelle vraag over carberateur, isolator en valse lucht

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Skypager
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:23
Locatie: Pijlsweerd, Utrecht natuurlijk

Re: Snelle vraag over carberateur, isolator en valse lucht

Bericht door Skypager »

Saik0 schreef:De kanalen in de carb ook helemaal schoon? Die gaatjes in de sproeierbuis ook? Gaskabel klemt niet?
Klopt. Allemaal prima.

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Snelle vraag over carberateur, isolator en valse lucht

Bericht door Edo »

Als je je carburateur even over korrel 800 (met wat water) haalt zie je snel genoeg of de flens recht of krom is. Daarna gewoon lekker vlakken tot het pasvlak weer egaal glimt.

Skypager
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:23
Locatie: Pijlsweerd, Utrecht natuurlijk

Re: Snelle vraag over carberateur, isolator en valse lucht

Bericht door Skypager »

Vandaag begonnen met het vlakken van de spruit en de carb. Met de spruit was niet zoveel aan de hand (dikke flens), maar bij de carb merkte ik op dat de 'slijtage' begon bij de schroefdraad.

Afbeelding

Daarna begon het van onder naar boven op te trekken.

Afbeelding

Ik ben door gegaan totdat heel het vlak glom. Dat heb ik gedaan door een vel schuurpapier op een glasplaat te tapen en met water de flens over het papier te bewegen.

Ik had goede hoop, maar na het monteren bleef hij echter valse lucht trekken. Met isolater en zonder isolator en met pakkingen en zonder. Heeft er iemand nog een idee? :roll:

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Snelle vraag over carberateur, isolator en valse lucht

Bericht door Eric »

Je hebt dan wel een o-ring in die gleuf gedaan? Een een o-ring in de isolator? Als je die ringen gebruikt heeft een pakking geen zin, en werkt waarschijnlijk zelfs tegen. Ik begin ook te denken dat je probleem ergens anders ligt. Zelf had ik laatst ook zo'n carburateur en die kreeg ik ook maar niet goed. De brommer liep er lekker hard mee, maar stationair afstellen ging gewoon niet.
Ook kijken of het vlotterniveau goed staat en dat de pakking van de vlotterbak niet lekt.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

bernhard
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 116
Lid geworden op: 28 jan 2007 03:58
Bezit: Honda C90 OT
Honda C90 black bitch
Honda C70 tt
SS50 Schuurvondst
Locatie: Arnhem

Re: Snelle vraag over carberateur, isolator en valse lucht

Bericht door bernhard »

bernhard schreef:Fotolijstje van de muur pakken, glas eruit en daarop met fijn schuurpapier en water je spruitstuk vlakken en niet strak aandraaien.
Niet te strak aandraaien anders mag je weer vlakken.

Skypager
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:23
Locatie: Pijlsweerd, Utrecht natuurlijk

Re: Snelle vraag over carberateur, isolator en valse lucht

Bericht door Skypager »

Eric schreef:Je hebt dan wel een o-ring in die gleuf gedaan? Een een o-ring in de isolator? Als je die ringen gebruikt heeft een pakking geen zin, en werkt waarschijnlijk zelfs tegen.
Uiteraard heb ik de o ringen erin gedaan op de goede plekken. Pakkingen geprobeert zonder o ringen, maar ik weet dat pakkingen niet horen als er o ringen zitten.
Eric schreef:Ik begin ook te denken dat je probleem ergens anders ligt. Zelf had ik laatst ook zo'n carburateur en die kreeg ik ook maar niet goed. De brommer liep er lekker hard mee, maar stationair afstellen ging gewoon niet. Ook kijken of het vlotterniveau goed staat en dat de pakking van de vlotterbak niet lekt.
De brommer is perfect rijdend de stalling ingegaan. Vlotterniveau, sproeiers, naald, allemaal goed. Vlotterbak lekt niet en stroomt ook niet over. Deze filmpjes geven volgens mij echt een valse lucht probleem aan:

http://www.youtube.com/watch?v=ye_GHIrq ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=q6BkG5cK ... e=youtu.be

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Snelle vraag over carberateur, isolator en valse lucht

Bericht door Eric »

Ja, duidelijk. Die onderste foto is niet de foto van het eindresultaat? Dus na je die foto hebt gemaakt ben je nog doorgegaan als ik de tekst goed begrijp. Onderaan ziet het vlek er goed uit, maar boven zie ik dat daar niets geschuurd is. Verder kan ik even niets verzinnen, buiten dat je misschien even andere ringen op zou kunnen zoeken. Er dan op letten dat ze benzine bestendig zijn en niet te dik.
Als je wanhopig wordt, kan je ook een beetje vloeibare pakking nemen en die om de buitenkant van de ring smeren en kijk uit voor dat kanaaltje. Maar dit is niet echt een favoriete oplossing, als het al iets oplost.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Skypager
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:23
Locatie: Pijlsweerd, Utrecht natuurlijk

Re: Snelle vraag over carberateur, isolator en valse lucht

Bericht door Skypager »

Klopt, ik ben door gegaan totdat het hele vlak glimmend was. De foto's zijn dus niet van het eindresultaat. De isolator met ring is nieuw, in de carb had ik ook al een nieuwe ring gedaan.

Ik ga morgen nog wel even verder vlakken. Anders moet ik maar een nieuwe carb kopen als dat de oplossing is. Ben het behoorlijk zat namelijk!

Purplehaze
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 jan 2011 05:58
Bezit: 125CC Honda Chaly * Honda Transalp XL600V * CBR 600 F1
Locatie: Zeist

Re: Snelle vraag over carberateur, isolator en valse lucht

Bericht door Purplehaze »

Anders "axe" proberen ipv sanex, je weet wat dat met vrouwen doet....

Purplehaze
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 jan 2011 05:58
Bezit: 125CC Honda Chaly * Honda Transalp XL600V * CBR 600 F1
Locatie: Zeist

Re: Snelle vraag over carberateur, isolator en valse lucht

Bericht door Purplehaze »

Lijkt er ook wel beetje op of je gasnaald/bus wat langzaam terug zakt. Bij mijn auto test ik altijd met een plantenspuit met water en kijk ik of hij terug zakt in toeren. Dan weet je in iig zeker of hij geen drijfgassen opzuigt via het luchtfilter.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5870
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Snelle vraag over carberateur, isolator en valse lucht

Bericht door Jurrien »

Overigens: carburateurs vlak ik gewoon met de vijl en dat werkt prima. Niks geen moeilijk gedoe met glasplaten, schuurpapier en water.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

NIX
chaly addict
Berichten: 18883
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Snelle vraag over carberateur, isolator en valse lucht

Bericht door NIX »

Prik en spuit de kanaaltjes in de carb door met Dasty. Vergeet de stationairsproeier niet. Eruit halen en doorprikken met een uitgerafelde binnenkabel. Carb huis na de dastybehandeling flink uitspoelen in heet water. Er een tijdje in laten weken werkt ook.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 938
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Snelle vraag over carberateur, isolator en valse lucht

Bericht door Ben C50 »

zit er nergens een scheurtje in het alu of in de isolator?

Skypager
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:23
Locatie: Pijlsweerd, Utrecht natuurlijk

Re: Snelle vraag over carberateur, isolator en valse lucht

Bericht door Skypager »

Purplehaze schreef:Lijkt er ook wel beetje op of je gasnaald/bus wat langzaam terug zakt. Bij mijn auto test ik altijd met een plantenspuit met water en kijk ik of hij terug zakt in toeren. Dan weet je in iig zeker of hij geen drijfgassen opzuigt via het luchtfilter.
Daar heb ik inderdaad ook aan gedacht. Ik heb de gaskabel al iets losser gezet. In principe gaat de hendel goed terug, en ook de gasnaald zakt goed als ik hem uit de carb heb, maar zal er morgen nog eens goed naar kijken. In de kabel zitten ook geen kinken etc.

Ik zal morgen ook eens testen met water. Of het luchtfilter drijfgassen van de deo inzuigen betwijfel ik. Tijdens het rijden (tussen het schakelen) heb ik ook problemen, niet alleen stationair.
NIX schreef:Prik en spuit de kanaaltjes in de carb door met Dasty. Vergeet de stationairsproeier niet. Eruit halen en doorprikken met een uitgerafelde binnenkabel. Carb huis na de dastybehandeling flink uitspoelen in heet water. Er een tijdje in laten weken werkt ook.
Carb heb ik al open gehad en de sproeiers doorgeprikt. Was nauwelijks vuil, aangezien de carb niet veel kilometers heeft gedraaid. Maar heb jij de filmpjes gezien Nix? Wat heeft het doorprikken en schoonmaken van de sproeiers en carb te maken met de valse lucht tussen carb en spruit? Ben ik even benieuwd naar.
Ben C50 schreef:zit er nergens een scheurtje in het alu of in de isolator?
Nope.

NIX
chaly addict
Berichten: 18883
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Snelle vraag over carberateur, isolator en valse lucht

Bericht door NIX »

Vaak worden er foute diagnoses gesteld. Dan lijkt een symptoom op iets wat het eigenlijk niet is.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie