elektrisch schema honda c110

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: elektrisch schema honda c110

Bericht door NIX »

Oja. Foto 1 is inderdaad de accu-bobine ontsteking. Excuus voor mijn verwarrende commentaar.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

joris b.
4T-MSB beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 apr 2012 12:59
Bezit: honda c110

Re: elektrisch schema honda c110

Bericht door joris b. »

ok merci, zulle we dit dan maar eens proberen en hopen dat het lukt!

hondasander
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 129
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:27
Bezit: drie rood witte, een rode, een blauwe, een zwarte, een blauw grijze
Locatie: anywhere

Re: elektrisch schema honda c110

Bericht door hondasander »

hoe gaat het met dit project?

-accu moet inderdaad goed zijn, check ook zeker hoeveel hij bijlaadt als hij loopt.
dwz anders is de gelijkrichter stuk en kan je het vergeten.

-voor je aan al deze leuke dingen begint en liefst ook voor ieder ritje; check je olie!!!
Dus echt heel belangrijk CHECK je OLIE en ververs het voor je hem probeert te laten draaien.

-vonken tussen de punten is zeer waarschijnlijk een kapotte condensator en die gaan ook meestal stuk na een lange tijd stilstand.

check de aarding van de bobine naar je blok/frame

-schakelpatroon is alle naar beneden ipv omhoog, neutraal is helemaal naar boven

-trek je koppeling uit elkaar, vaak zitten de platen goed vast na lange stilstand
If you can pick me up, then please make your car stop!
Hitching is cool!!!

bernhard
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 116
Lid geworden op: 28 jan 2007 03:58
Bezit: Honda C90 OT
Honda C90 black bitch
Honda C70 tt
SS50 Schuurvondst
Locatie: Arnhem

Re: elektrisch schema honda c110

Bericht door bernhard »

bernhard schreef:Do’s
- carbarateur schoonmaken
- klepspeling checken
- is er een vonk
- timing checken, schuurpapiertje tussen de punten halen
- bougie vervangen
- olie en luchtfilter schoonmaken/ vervangen
- keringen in de olie zetten
- eventueel draadboom controleren

- benzine uit de tank en spoelen (let op roest vorming en vieze drap) indien roestig kiezels erin goed schudden en daarna uitgebreid spoelen
- olie aftappen en vervangen
- eventueel wat ATF of kruip olie via het bougiegat in de cylinder
- eventueel wat olie in de kop via de klepdoppen
- vervolgens een stukje wandelen zonder bougie en controleren of de olie wordt rondgepompt (via klepdop) en of er geen gekke ratels/ geluiden etc zijn
- bougie erin en warm laten draaien
- olie aftappen en wederom nieuwe olie erin
- eerste kilometers rustig aan

Don’ts
- Proberen te starten/ kicken zonder eerst al het bovenstaande te doen/ controleren
- diesel in je blok gooien
- Als het apparaat loopt meteen gaan rijden (check is de remmen en andere zaken die plezierig zijn voor je eigen veiligheid)

Honda C90-OT
- ontsteking loopt via de accu, met een rotte accu is niet rijden

Staande cylinders:
- olie komt laat/ moeilijk bovenin houd hier rekening mee

Plaats reactie