Daytona 150 temperatuur
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 20 feb 2009 17:44
- Bezit: Honda ST50B
- Locatie: Leimuiden
Daytona 150 temperatuur
Beste ploffers,
Ik heb vandaag het nieuwe daytona blokje onder me dax geschroefd en ben een stukje gaan rijden.
Heb nou zo'n 5km rustig aan gereden maar ik heb het idee dat het blokje tandjes warm wordt.
Reed even naar het tankstation en daar was de kop al flink heet, en dit had ik niet met mijn oude
daytona blokje... (115cc)
Ik heb dezelfde carb over geschroefd een VM26 (608) met sproeier 190 en gasnaald op de middelste stand.
Kijken naar de bougie blijft nog lastig omdat ik hem natuurlijk niet mag belasten, maar hij kleurt
aardig bruin/zwart.
Ook heb ik gekeken of er olie in de kop komt, als ik hem even heb laten draaien en er een poosje later
de onderste klepdop eraf haal zit er netjes olie in.
Dus, mijn vraag... hoort dat dingetje zo warm te worden? Tijden het inrijden moet alles natuurlijk op
elkaar in gaan slijten e.d. komt daar die hitte vandaan? Merk het overigens ook aan me uitlaat, kleurt
aardig wit/blauw op dit moment...
Graag jullie ervaringen!
Ik heb vandaag het nieuwe daytona blokje onder me dax geschroefd en ben een stukje gaan rijden.
Heb nou zo'n 5km rustig aan gereden maar ik heb het idee dat het blokje tandjes warm wordt.
Reed even naar het tankstation en daar was de kop al flink heet, en dit had ik niet met mijn oude
daytona blokje... (115cc)
Ik heb dezelfde carb over geschroefd een VM26 (608) met sproeier 190 en gasnaald op de middelste stand.
Kijken naar de bougie blijft nog lastig omdat ik hem natuurlijk niet mag belasten, maar hij kleurt
aardig bruin/zwart.
Ook heb ik gekeken of er olie in de kop komt, als ik hem even heb laten draaien en er een poosje later
de onderste klepdop eraf haal zit er netjes olie in.
Dus, mijn vraag... hoort dat dingetje zo warm te worden? Tijden het inrijden moet alles natuurlijk op
elkaar in gaan slijten e.d. komt daar die hitte vandaan? Merk het overigens ook aan me uitlaat, kleurt
aardig wit/blauw op dit moment...
Graag jullie ervaringen!
Re: Daytona 150 temperatuur
Met inrijden wordt de boel wel warmer ja. Maar wat is heet? Als je je er echt zorgen over maakt zal zou ik een temperatuurmetertje in je olie steken.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Daytona 150 temperatuur
Daytona 150 kan bijna niet zonder oliekoeler (of het moet bijna vriezen.)
(de enige temperatuurmeter die past is van daytona zelf, of je moet er eentje(electronisch) in de oliestroom opnemen.)
(de enige temperatuurmeter die past is van daytona zelf, of je moet er eentje(electronisch) in de oliestroom opnemen.)
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 20 feb 2009 17:44
- Bezit: Honda ST50B
- Locatie: Leimuiden
Re: Daytona 150 temperatuur
Temperatuurmetertje besteld, ga ik eens even kijken wat het doet.
Ik zie overigens de meeste hier zonder koeler die dit blokje hebben..
Ik zie overigens de meeste hier zonder koeler die dit blokje hebben..
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Daytona 150 temperatuur
Zit er geen handleiding bij dat blok? Ik vind dat de kop en cilinder bijster weinig en kleine koelribben heeft. Vergeleken met lifan 150 tenminste. Dus in dat geval zou ik zeggen dat ze er van uit gaan dat je een koeler monteert maar dat staat vast in de manual.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Daytona 150 temperatuur
+ er zit relatief weinig olie in.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Re: Daytona 150 temperatuur
Ik had geen koeler, maar dan moet je wel iets harder rijden om dat te compenseren met rijwind
Ga heen en vereenvoudig u!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 20 feb 2009 17:44
- Bezit: Honda ST50B
- Locatie: Leimuiden
Re: Daytona 150 temperatuur
Ah, dat is een goed excuus om rap te gaan! Ik heb vandaag wel zo'n hippe takegawa temperatuurmeter gekocht, als die binnen is weet ik meer! Zal wel allemaal mee vallen denk, zolang er overal olie komt en er een beetje rijwind is zal die vast wel op z'n bedrijfstemperatuur blijven.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 30 dec 2010 20:54
- Bezit: Honda ST70
Honda C70M
Honda Varadero
Honda CBR250R - Locatie: Antwerpen[BE]
Re: Daytona 150 temperatuur
daytona 150 mag maximum 90° worden
anders gaat de nicci laag omzeep en al de rest in de motor:-)
anders gaat de nicci laag omzeep en al de rest in de motor:-)
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: Daytona 150 temperatuur
90 graden is bedrijfstemperatuur, lijkt me vrij sterk dat alles meteen naar de patat gaat als je daar boven komt
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
- Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber - Locatie: Amersfoort
Re: Daytona 150 temperatuur
150cc zonder koeler?!?!?!
Ik zou er direct een koeler op zetten, desnoods met een thermostaat als je bang bent dat het teveel koelt maar zonder koeler is er om vragen....
Ik zou er direct een koeler op zetten, desnoods met een thermostaat als je bang bent dat het teveel koelt maar zonder koeler is er om vragen....
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.
Re: Daytona 150 temperatuur
Ik weet niet hoe het met specifiek dit blok zit, maar 90 graden is natuurlijk nooit de max olietemperatuur. Vanaf 120-130 mag je je zorgen gaan maken. Bovendien, in de cilinder en cilinderkop is de olie volgens mij nog wel wat warmer dan onderin het carter.
En 150cc zonder koeler? Geldt dat ook specifiek voor dit blok? Want het is onzin dat alles met veel cc meteen een oliekoeler nodig heeft. Temperatuur is niet cilinderinhoudafhankelijk. Niet per definitie, tenminste.
En 150cc zonder koeler? Geldt dat ook specifiek voor dit blok? Want het is onzin dat alles met veel cc meteen een oliekoeler nodig heeft. Temperatuur is niet cilinderinhoudafhankelijk. Niet per definitie, tenminste.
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Daytona 150 temperatuur
Waar om vragen? Ik rij al vanaf het begin zonder koeler. No problemo.Halodax schreef:150cc zonder koeler?!?!?!
Ik zou er direct een koeler op zetten, desnoods met een thermostaat als je bang bent dat het teveel koelt maar zonder koeler is er om vragen....
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Daytona 150 temperatuur
Heb je de koelribben van je lifan al eens vergeleken met die van een daytona cilinder?