20mm Carburateur op 50cc CD50 is traag
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: 20mm Carburateur op 50cc CD50 is traag
Check ook even het lager van de tandwieldrager van het achterwiel.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 19 mar 2013 17:20
- Bezit: CD50H
Re: 20mm Carburateur op 50cc CD50 is traag
Heb de 16mm weer teruggezet, dan merk je toch wel het verschil. Aan de motor kan ik niets doen, valt onder een jaar garantie van Coos Matser. Aan de onsteking kan ik niets doen. CDI kan je toch niet verstellen? Wat betreft de versnellingsbak, dit is in mijn ogen een gewone 4bak. Wat wordt er met een korte 4 bedoeld? Nokkenas 041 is dat standaard voor een CD50 blok? En wat is een C kopje? Hoeveel Pk is een CD50 blokje eigenlijk. Ik dacht van 1,3Pk standaard, maar kan het mis hebben. Allemaal dingen, die nieuw voor mij zijn. Tweetakt is geen probleem voor mij, 4 takt is nieuw. dat is wel wennen. Bedankt voor alle goede raad...
Goed onderhoud is weinig sleutelen...
Berini Jeunesse (1964)
Honda CD50-H(1972)
Sparta Sport 3V (1973)
Zundapp C50 Super 441 (1971)
Berini Jeunesse (1964)
Honda CD50-H(1972)
Sparta Sport 3V (1973)
Zundapp C50 Super 441 (1971)
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
- Bezit: SS50Z
- Locatie: Zwolle
Re: 20mm Carburateur op 50cc CD50 is traag
Ik rij op een ss 50cc 20mm keihin sproeier kleiner dacht ik maar heb ook ori luchtfilter 12 42 tandwielen cdi 12v loopt makkelijk 75 en op lange stukken wil die nog wel hoger in toerem op lopen. Echt lekker rijden doet het niet dus komt 70cc op met andere carb. Volgens mij doe je dan iets niet goed
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
- Bezit: Honda Cd50 '72
- Locatie: Hoorn
Re: 20mm Carburateur op 50cc CD50 is traag
Je hebt van Rdesign een tandwiel kitje waardoor de overgang tussen je 3e en 4e versnelling minder groot is.
Lees dat een aantal mensen het niks vinden.
Zelf was ik daar wel erg tevreden over omdat je dan net even iets meer had in de 4e versnelling.
Maar misschien heb je gewoon iets te hoge verwachtingen.
Je bent geen kleine jongen zoals ik het lees en dat heeft ook wel zijn invloed.
Misschien kun je toch nog wel wat winst halen door iets te spelen met je carburateur afstelling maar voor re rest lees ik niks raars wat het vermogen negatief zou kunnen beinvloeden.
Is jou onsteking vervroegend ?(stip niet streep op vliegwiel wel)
Of zou het kunnen dat je cdi begrenst is op een bepaald toerental(ga er even niet vanuit maar het zou kunnen )
Groetjes
Lees dat een aantal mensen het niks vinden.
Zelf was ik daar wel erg tevreden over omdat je dan net even iets meer had in de 4e versnelling.
Maar misschien heb je gewoon iets te hoge verwachtingen.
Je bent geen kleine jongen zoals ik het lees en dat heeft ook wel zijn invloed.
Misschien kun je toch nog wel wat winst halen door iets te spelen met je carburateur afstelling maar voor re rest lees ik niks raars wat het vermogen negatief zou kunnen beinvloeden.
Is jou onsteking vervroegend ?(stip niet streep op vliegwiel wel)
Of zou het kunnen dat je cdi begrenst is op een bepaald toerental(ga er even niet vanuit maar het zou kunnen )
Groetjes
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: 20mm Carburateur op 50cc CD50 is traag
Als je harder wil gaan op topsnelheid heb je meer vermogen nodig. Meer vermogen haal je uit allerlei zaken, maar de belangrijkste twee zijn toerental en slagvolume.
Proberen je brommer harder te laten gaan (lees: hogere top) door een vervoegende ontsteking te nemen (effectief koppel verhogen), andere nokken-as (vullingsgraad verhogen), gearing in je bak aan te passen of grotere carburateurs te plaatsen is allemaal maar marginaal.
Nu geef je zelf al aan dat je een flinke jongen bent en kort door de bocht mag gezegd worden dat 50cc'tjes niet vooruit te vloeken zijn. Ik denk dat je het beste opnieuw met Coos in gesprek kan gaan (aangezien je zelf blijkbaar niet sleutelt, no offense) om wat meer cc's te plaatsen. Die 70cc gaat geen 100 km/h lopen als je de rest van het blok standaard laat maar een leuke 70 tegen-wind in is heel reëel. Daarnaast ben je bij het stoplicht geen gevaar voor je opgefokte achterligger meer.
Just think about it voordat je nog 250 euro in allemaal kleine wijzigingen steekt die met een 70-kitje al opgelost waren.
Proberen je brommer harder te laten gaan (lees: hogere top) door een vervoegende ontsteking te nemen (effectief koppel verhogen), andere nokken-as (vullingsgraad verhogen), gearing in je bak aan te passen of grotere carburateurs te plaatsen is allemaal maar marginaal.
Nu geef je zelf al aan dat je een flinke jongen bent en kort door de bocht mag gezegd worden dat 50cc'tjes niet vooruit te vloeken zijn. Ik denk dat je het beste opnieuw met Coos in gesprek kan gaan (aangezien je zelf blijkbaar niet sleutelt, no offense) om wat meer cc's te plaatsen. Die 70cc gaat geen 100 km/h lopen als je de rest van het blok standaard laat maar een leuke 70 tegen-wind in is heel reëel. Daarnaast ben je bij het stoplicht geen gevaar voor je opgefokte achterligger meer.
Just think about it voordat je nog 250 euro in allemaal kleine wijzigingen steekt die met een 70-kitje al opgelost waren.
Re: 20mm Carburateur op 50cc CD50 is traag
NIX schreef:Een 50cc met 16mm, 041 nok en 12/41 vertanding haalt met gemak de 70 en zelfs 75 met een vervroegend vliegwiel.
Als ik of jij erop zit, ja....
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!