20mm Carburateur op 50cc CD50 is traag

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
NIX
chaly addict
Berichten: 18899
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: 20mm Carburateur op 50cc CD50 is traag

Bericht door NIX »

Check ook even het lager van de tandwieldrager van het achterwiel.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

freetimeweb
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mar 2013 17:20
Bezit: CD50H

Re: 20mm Carburateur op 50cc CD50 is traag

Bericht door freetimeweb »

Heb de 16mm weer teruggezet, dan merk je toch wel het verschil. Aan de motor kan ik niets doen, valt onder een jaar garantie van Coos Matser. Aan de onsteking kan ik niets doen. CDI kan je toch niet verstellen? Wat betreft de versnellingsbak, dit is in mijn ogen een gewone 4bak. Wat wordt er met een korte 4 bedoeld? Nokkenas 041 is dat standaard voor een CD50 blok? En wat is een C kopje? Hoeveel Pk is een CD50 blokje eigenlijk. Ik dacht van 1,3Pk standaard, maar kan het mis hebben. Allemaal dingen, die nieuw voor mij zijn. Tweetakt is geen probleem voor mij, 4 takt is nieuw. dat is wel wennen. Bedankt voor alle goede raad...
Goed onderhoud is weinig sleutelen...
Berini Jeunesse (1964)
Honda CD50-H(1972)
Sparta Sport 3V (1973)
Zundapp C50 Super 441 (1971)

Jossvdijk
4T-MSB regular
Berichten: 461
Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
Bezit: SS50Z
Locatie: Zwolle

Re: 20mm Carburateur op 50cc CD50 is traag

Bericht door Jossvdijk »

Ik rij op een ss 50cc 20mm keihin sproeier kleiner dacht ik maar heb ook ori luchtfilter 12 42 tandwielen cdi 12v loopt makkelijk 75 en op lange stukken wil die nog wel hoger in toerem op lopen. Echt lekker rijden doet het niet dus komt 70cc op met andere carb. Volgens mij doe je dan iets niet goed

Ilja1974
4T-MSB addict
Berichten: 593
Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
Bezit: Honda Cd50 '72
Locatie: Hoorn

Re: 20mm Carburateur op 50cc CD50 is traag

Bericht door Ilja1974 »

Je hebt van Rdesign een tandwiel kitje waardoor de overgang tussen je 3e en 4e versnelling minder groot is.
Lees dat een aantal mensen het niks vinden.
Zelf was ik daar wel erg tevreden over omdat je dan net even iets meer had in de 4e versnelling.
Maar misschien heb je gewoon iets te hoge verwachtingen.
Je bent geen kleine jongen zoals ik het lees en dat heeft ook wel zijn invloed.
Misschien kun je toch nog wel wat winst halen door iets te spelen met je carburateur afstelling maar voor re rest lees ik niks raars wat het vermogen negatief zou kunnen beinvloeden.
Is jou onsteking vervroegend ?(stip niet streep op vliegwiel wel)
Of zou het kunnen dat je cdi begrenst is op een bepaald toerental(ga er even niet vanuit maar het zou kunnen )
Groetjes

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: 20mm Carburateur op 50cc CD50 is traag

Bericht door Edo »

Als je harder wil gaan op topsnelheid heb je meer vermogen nodig. Meer vermogen haal je uit allerlei zaken, maar de belangrijkste twee zijn toerental en slagvolume.

Proberen je brommer harder te laten gaan (lees: hogere top) door een vervoegende ontsteking te nemen (effectief koppel verhogen), andere nokken-as (vullingsgraad verhogen), gearing in je bak aan te passen of grotere carburateurs te plaatsen is allemaal maar marginaal.

Nu geef je zelf al aan dat je een flinke jongen bent en kort door de bocht mag gezegd worden dat 50cc'tjes niet vooruit te vloeken zijn. Ik denk dat je het beste opnieuw met Coos in gesprek kan gaan (aangezien je zelf blijkbaar niet sleutelt, no offense) om wat meer cc's te plaatsen. Die 70cc gaat geen 100 km/h lopen als je de rest van het blok standaard laat maar een leuke 70 tegen-wind in is heel reëel. Daarnaast ben je bij het stoplicht geen gevaar voor je opgefokte achterligger meer.

Just think about it voordat je nog 250 euro in allemaal kleine wijzigingen steekt die met een 70-kitje al opgelost waren.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: 20mm Carburateur op 50cc CD50 is traag

Bericht door Eric »

NIX schreef:Een 50cc met 16mm, 041 nok en 12/41 vertanding haalt met gemak de 70 en zelfs 75 met een vervroegend vliegwiel.

Als ik of jij erop zit, ja....
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

KiP
postslet
Berichten: 2438
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: 20mm Carburateur op 50cc CD50 is traag

Bericht door KiP »

als ik erop zit 65 of minder :D
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

Plaats reactie