Niet meer starten
Niet meer starten
Hallo
Ik heb onlangs carburator van mijn pc50 uiteengehaald en nu alles terug geinstalleerd. Eens een trap gegevens en starte meteen. Maar ik zat met een probleemp waardoor al mijn benzine weg liep langs de overloop. Dit heb ik nu onder controle gekregen en starte ook weer meteen. Nu wou ik een dag later wat gaan rijden en de carburator afstellen, maar nu start deze helemaal niet meer.
Benzine komt nog toe in de carburator, maar de motor geeft geen kik meer. Heeft iemand een idee waar dit nog aan kan liggen of waar ik naar kan kijken voor dit op te lossen?
Alvast bedankt
Ruben
Ik heb onlangs carburator van mijn pc50 uiteengehaald en nu alles terug geinstalleerd. Eens een trap gegevens en starte meteen. Maar ik zat met een probleemp waardoor al mijn benzine weg liep langs de overloop. Dit heb ik nu onder controle gekregen en starte ook weer meteen. Nu wou ik een dag later wat gaan rijden en de carburator afstellen, maar nu start deze helemaal niet meer.
Benzine komt nog toe in de carburator, maar de motor geeft geen kik meer. Heeft iemand een idee waar dit nog aan kan liggen of waar ik naar kan kijken voor dit op te lossen?
Alvast bedankt
Ruben
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Niet meer starten
heb je het bougietje al schoon gemaakt?
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
Re: Niet meer starten
Ja dat heb ik geprobeerd.Na een dag wachten zou dit ook niet een probleem mogen zijn volgens mij.
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Niet meer starten
Nog eens eerst de sproeiers goed doorprikken en een reserve bougie pakken. Check of de bougie ook vonkt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: Niet meer starten
Heb je je vlotternaald misschien vervangen?
Ik had hetzelfde probleem met mijn PC!
Een verkeerde naald erin gedaan met een rubber kopje, die geeft dan geen lekkages meer, maar er komt maar matig of geen benzine in je vlotterkamer.
Ik had hetzelfde probleem met mijn PC!
Een verkeerde naald erin gedaan met een rubber kopje, die geeft dan geen lekkages meer, maar er komt maar matig of geen benzine in je vlotterkamer.
Re: Niet meer starten
Nee, deze is nog hetzelfde (als ik aftapschroef uit mijn vlotterkamer haal komt er nog voldoende benzine door).
Re: Niet meer starten
Bougie geeft vonken, dus dat lijkt mij al inorde. Wat kan er dan nog mis gaan bij zo een brommer?
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: Niet meer starten
Is de vlotterhoogte nog in orde?
Vlottertje wegnemen, en de beide lipjes (waar vlotter tegen duwt) moet bij omgedraaide carbu zo'n 7mm meten.
7 mm tussen de pasrand (pakkingrubber) en de plaats waar vlotter tegen duwt>>>>>bij omgekeerde carbu.
Of is misschien het O ringetje van je hoofdsproeier geknapt.
Vlottertje wegnemen, en de beide lipjes (waar vlotter tegen duwt) moet bij omgedraaide carbu zo'n 7mm meten.
7 mm tussen de pasrand (pakkingrubber) en de plaats waar vlotter tegen duwt>>>>>bij omgekeerde carbu.
Of is misschien het O ringetje van je hoofdsproeier geknapt.
Re: Niet meer starten
Alle rubbertjes in de carburator zijn vervangen (en heeft ook even gestart met rubbers op zijn plaats). Ook laatst nog even nagekeken en was nog allemaal inorde. Of de afstand precies 7 milimeter is weet ik zo niet, heb ik niet nagekeken. Is wel nogal vreemd dat dit zou verbuigen terwijl de deze er niet uit is geweest.
Het niet meer starte is van ene op andere dag gebeurt. Zal het toch eens meten voor de zekerheid, maar lijkt mij al heel vreemd.
Het niet meer starte is van ene op andere dag gebeurt. Zal het toch eens meten voor de zekerheid, maar lijkt mij al heel vreemd.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: Niet meer starten
Vind het wel een raar probleem.
Geeft ie dan helemaal geen kik, met starten?
Blijft je klep-lichter niet een beetje hangen?
Vonkt ie wel op tijd? Kwaliteit van de vonk matig? vliegwiel los geweest? probleem met (meestal) verlater.?
Zo had ik (even wat anders) een plotseling startprobleem met een vespa ciao, had er zelfs een ander blok onder gedaan, en nog niet starten!!! later zag ik iets geels uit de uitlaat komen (klein rotpijpje)...weet je wat het euvel was? Een soort bijen-nest in de uitlaat!!! en zorgde voor een dichte uitlaat.
Nu weet ik dat je echt ALLES na moet lopen, om erachter te komen waarom ie niet wil aanslaan.
We komen er wel uit, hou ons maar op de hoogte!!!!
Geeft ie dan helemaal geen kik, met starten?
Blijft je klep-lichter niet een beetje hangen?
Vonkt ie wel op tijd? Kwaliteit van de vonk matig? vliegwiel los geweest? probleem met (meestal) verlater.?
Zo had ik (even wat anders) een plotseling startprobleem met een vespa ciao, had er zelfs een ander blok onder gedaan, en nog niet starten!!! later zag ik iets geels uit de uitlaat komen (klein rotpijpje)...weet je wat het euvel was? Een soort bijen-nest in de uitlaat!!! en zorgde voor een dichte uitlaat.
Nu weet ik dat je echt ALLES na moet lopen, om erachter te komen waarom ie niet wil aanslaan.
We komen er wel uit, hou ons maar op de hoogte!!!!
Re: Niet meer starten
Doet helemaal niks. Lijkt mij precies toch steeds op een benzine probleem, maar vindt daar maar niks. Is er een manier om te testen of carburator genoeg benzine geeft?
- ReezYard
- 4T-MSB addict
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
- Locatie: Cheese Town (N-H).
- Contacteer:
Re: Niet meer starten
Check of de bougie nat wordt!gerits schreef:Doet helemaal niks. Lijkt mij precies toch steeds op een benzine probleem, maar vindt daar maar niks. Is er een manier om te testen of carburator genoeg benzine geeft?
Oftewel starten met de bougiekabel van de bougie af.
Bougie eruit en kijken of ie nat is.
Als dat zo is dan weet je zeker dat ie benzine krijgt.
Sterkte van de vonk al gecheckt?
Dus niet alleen of de bougie vonkt, maar of de vonk ook sterk genoeg is.
Succes!
Groet, ennuh...... gas zit rechts!
Re: Niet meer starten
En dat de vonk mooi BLAUW en mooi tussen de elektroden en dus niet naar het schroefdraad. Ook misschien de afstand tussen de elektroden meten(nageldikte).
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1856
- Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
- Locatie: Amsterdam
Re: Niet meer starten
Dat is heel erg afhankelijk van je nagels Eric
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: Niet meer starten
Stelt ie ook z'n kleppen mee hoor!Saik0 schreef:Dat is heel erg afhankelijk van je nagels Eric