ss opgehouden met rijden

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Kickstarter
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 jun 2013 17:33
Bezit: gezond verstand
Locatie: antwerpen

ss opgehouden met rijden

Bericht door Kickstarter »

zit met probleem, vooraleerst zal ik vertellen wat ik aan het doen was.
zat sproeiers uit te proberen, tot ik op een 80 uitkwam, en daar reed ie het beste op,
zowel stationair als rijden trok ie best goed door.
nu als volgt rijd ik blokje rond alles gaat prima, tot ie plots begint te stotteren in elke vittes en uitvalt.
na wat geklooi met de carbu start ie maar doet heel vreemd.
eerst start ie en lijkt ie vrij normaal te lopen stationair, maar eens ie warm loopt gaat het toerental zo hoog precies of ik geef vol gas :shock: duw ik mijn choke op mindert ie terug maar kan ik geen gas geven.
ik denk aan valse lucht maar ik heb net nieuwe pakkingen aan spruitstuk gestoken?
kan de carbu om zeep zijn? kan het vvv er iets mee te maken hebben of iets anders? ik weet het niet meer.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: ss opgehouden met rijden

Bericht door Jurrien »

Ik denk valse lucht. Nieuwe pakkingen zijn natuurlijk geen garantie voor een luchtdichte afslutiing. Valse lucht controleren door met vloeistof op de verdachte afdichtingsvlakken te spuiten en kijken wat er gebeurt.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Kickstarter
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 jun 2013 17:33
Bezit: gezond verstand
Locatie: antwerpen

Re: ss opgehouden met rijden

Bericht door Kickstarter »

Jurrien schreef:Ik denk valse lucht. Nieuwe pakkingen zijn natuurlijk geen garantie voor een luchtdichte afslutiing. Valse lucht controleren door met vloeistof op de verdachte afdichtingsvlakken te spuiten en kijken wat er gebeurt.
Ik heb gelijk mijn blok al ondergespoten met wd40 :) lijkt weinig te doen.
waar kan ie valse lucht trekken? ook tussen kop en cilinder?
vooraleer ik die regios open ga vijzen wil ik eerst wat zekerheid.
rare is dat ie voor een goede 300m perfect reed. :?
ik schakel terug geef gas en stotter stotter net of ie kreeg geen benzine meer.
erna stationair zo van woow dacht dat blok ging ontploffen.
choke erop en dan loopt ie net normaal.

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1852
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: ss opgehouden met rijden

Bericht door hypercub »

Sproeier losgetrild?
Life is too short for lousy coffee.

Kickstarter
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 jun 2013 17:33
Bezit: gezond verstand
Locatie: antwerpen

Re: ss opgehouden met rijden

Bericht door Kickstarter »

dat heb ik nog niet gecheckt, maar het zou me verbazen, sproeier(tje) op zich moet ik er met iets of wat kracht in draaien, doe dit op een bankvijs, dus lostrillen van deze uitgesloten het buisje waar de sproeier inzit daarentegen zet ik handvast met steeksleutel in de carbu. maar ik zal het nakijken, Zou het zo voor de hand liggen? :o zou leuk zijn.

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: ss opgehouden met rijden

Bericht door NIX »

Kijk het gewoon na in plaats van hier te proberen te bepalen of het wel of niet zo is.

Vlak verder de carb en het spruitstuk, die staan per definitie bol, ik vlak ze alleen al om te zien ze eraan toe zijn voor ik ze monteer. Stel voor de zekerheid ook de kleppen zodat die niet te strak staan.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Kickstarter
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 jun 2013 17:33
Bezit: gezond verstand
Locatie: antwerpen

Re: ss opgehouden met rijden

Bericht door Kickstarter »

NIX schreef:Kijk het gewoon na in plaats van hier te proberen te bepalen of het wel of niet zo is.

Vlak verder de carb en het spruitstuk, die staan per definitie bol, ik vlak ze alleen al om te zien ze eraan toe zijn voor ik ze monteer. Stel voor de zekerheid ook de kleppen zodat die niet te strak staan.
ben net terug uit garage, kleppen zijn gesteld, ontsteking staat juist. sproeier is niet losgetrilt, heb ook de bougie gecheckt of ie niet was losgetrilt, dit is niet zo. t had iets klein kunne wezen,
ik heb de gasnaald op het 2de bovenste gleufje gezet zoals in de faq staat.
Nu als volgt, brommer start met choke op(niet zonder choke, choke af zette en beetje gas leuteren blijft ie mooi draaien,
ik zet m in 1 en vertrek, so far so good.
schakel 2 - 3 ... blokje rond rijden doet ie precies prima al stottert ie soms lichtjes.
en dan komt het, als ik uit rijdende positie kom, knijp koppeling in of zet m neutraal, schiet ie omhoog in toeren alsof ik het gas gelijk opendraai.
Zoals je zegt nix ik zal de kop en spruitstuk eens vlak vijlen, maar dan zal ik "weeral" eerst nieuwe pakkingtjes halen.
ik vermoed toch ook valse lucht, kan bijna niet anders, bedankt om mee te denken allemaal 8-)

Jossvdijk
4T-MSB regular
Berichten: 461
Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
Bezit: SS50Z
Locatie: Zwolle

Re: ss opgehouden met rijden

Bericht door Jossvdijk »

Puur om het uit te sluiten loop je gaskabel even na en kijk of die nergens blijft hangen en of je de gasschuif weer goed gemonteerd hebt. Je weet maar nooit..

storzvogel
4T-MSB regular
Berichten: 290
Lid geworden op: 06 mei 2013 21:31
Bezit: CY50 1978
HD DuoGilde 1961
HD StreetBob 2010
HD Eigenbouw Coppertone
MotoGuzzi Falcone 1970
GoGo Scooter 1954

Re: ss opgehouden met rijden

Bericht door storzvogel »

breukje in de bobine?

Kickstarter
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 jun 2013 17:33
Bezit: gezond verstand
Locatie: antwerpen

Re: ss opgehouden met rijden

Bericht door Kickstarter »

Jossvdijk schreef:Puur om het uit te sluiten loop je gaskabel even na en kijk of die nergens blijft hangen en of je de gasschuif weer goed gemonteerd hebt. Je weet maar nooit..
gasschuif en kabel zijn oke, deze heb ik gecheckt, gasschuif kan je er maar op 1 enkele manier monteren anders valt ie niet tot beneden 8-) maar bedankt voor de tip.
Breuk in de bobine? zou dat het toerenverschil verklaren? denk eerder als een bobine stuk is de brommer voor geen meter meer rijd? of heb ik het mis? :)
maar goed als het kan, ik zal zaterdag ineens een nieuwe bobine kopen en deze uitwendig testen, ik sluit immers niets uit. en eentje reserve hebben liggen kan ook geen kwaad :lol:

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: ss opgehouden met rijden

Bericht door Jurrien »

Bobine is nooit de reden dat een blok plotseling in toeren schiet. :?
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Kickstarter
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 jun 2013 17:33
Bezit: gezond verstand
Locatie: antwerpen

Re: ss opgehouden met rijden

Bericht door Kickstarter »

Jurrien schreef:Bobine is nooit de reden dat een blok plotseling in toeren schiet. :?
dat dacht ik dus ook, :? bedankt voor bevestiging jurrien , kga het bij mn mengsel moeten zoeken.
en zoals NIx al zei, vlakken die boel! :mrgreen: hij heeft uiteindelijk zijn vroegere symptomen terug.
khad nieuwe pakking gestoken, twas dus even ok, en nu...

Kickstarter
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 jun 2013 17:33
Bezit: gezond verstand
Locatie: antwerpen

Re: ss opgehouden met rijden

Bericht door Kickstarter »

update en oorzaak gevonden, het zit m soms in de kleine dingen zo blijkt.
valse lucht kwam doordat de schroefdraad op de bout aan mijn spruitstuk en carbu versleten was en daardoor trilde ie los, nieuwe bout in gevezen en tot hiertoe geen verhoging in toeren meer, het gestotter komt denk ik doordat mijn benzinekraantje verstopt zit.
trok het leidingkje los en het kwam er maar al druppelend uit (zeer traag) denk toch wel dat dit normaal een stroompje moet zijn, niet? Maar als ik dan in het darmpje blaas, blaas ik er wel lekker door :shock: terwijl mn bakkie bijna vol benzine zit, iemand een verklaring hiervoor? nu ja morgen ofzo het kraantje er eens afvijzen en kijken wat voor drab mijn fuel tegenhoud.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: ss opgehouden met rijden

Bericht door Jurrien »

En als je je tankdop er af haalt? Stroomt het dan wel goed door?
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Kickstarter
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 jun 2013 17:33
Bezit: gezond verstand
Locatie: antwerpen

Re: ss opgehouden met rijden

Bericht door Kickstarter »

Jurrien schreef:En als je je tankdop er af haalt? Stroomt het dan wel goed door?
heb ik geprobeerd ook onder het rijden, en het geeft geen effect. :| daarom rijd ie de eerste 400m
goed en begint ie dan te stotteren eh.
en nadat ik geblazen heb komt er vrijwel niets meer uit. :D

Plaats reactie