C50 (0t) naar 70, niet af te stellen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: C50 (0t) naar 70, niet af te stellen

Bericht door ciebie »

Ik heb zo'n bami dax/c carburateurtje, en dat gaat als een trein.. kost niks en werkt prima

Ilja1974
4T-MSB addict
Berichten: 593
Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
Bezit: Honda Cd50 '72
Locatie: Hoorn

Re: C50 (0t) naar 70, niet af te stellen

Bericht door Ilja1974 »

Misschien kan je hier wat mee.
http://www.4taktwinkel.nl/contents/nl/p ... 0_Z2_of_K1_(2).html
Maar ik denk dat als je hier even een zoekertje plaatst je ook wel leuks zal vinden.
Succes!

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: C50 (0t) naar 70, niet af te stellen

Bericht door nielspbr »

Vreemd, de stationairsproeier(links) hoor je erin te kunnen schroeven, kijk maar naar de schroefdraad aan de onderkant. Je hebt trouwens de hoofdsproeier inclusief mengbuis eruit geschroefd(rechts).

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: C50 (0t) naar 70, niet af te stellen

Bericht door NIX »

Is het een Keihin of een bamicarb?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1403
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: C50 (0t) naar 70, niet af te stellen

Bericht door iclaudius »

nielspbr schreef:Vreemd, de stationairsproeier(links) hoor je erin te kunnen schroeven, kijk maar naar de schroefdraad aan de onderkant. Je hebt trouwens de hoofdsproeier inclusief mengbuis eruit geschroefd(rechts).
Wat je ziet is de bovenkant van de stationairsproeier, ribbels om het met een tang eruit te kunnen trekken. Er IS GEEN SCHROEFDRAAD. Een conisch stuk net boven het buisje met gaatjes past exact in de carb!
Ga gewoon op zoek naar een andere Carb,het is misschien te klein of wat dan ook, ben dat ding kotsbeu!! kost me kwauwen tijd en het trekt op niets!!!

Gebruikersavatar
ReezYard
4T-MSB addict
Berichten: 687
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
Locatie: Cheese Town (N-H).
Contacteer:

Re: C50 (0t) naar 70, niet af te stellen

Bericht door ReezYard »

iclaudius schreef: Wat je ziet is de bovenkant van de stationairsproeier, ribbels om het met een tang eruit te kunnen trekken. Er IS GEEN SCHROEFDRAAD. Een conisch stuk net boven het buisje met gaatjes past exact in de carb!
Ga gewoon op zoek naar een andere Carb,het is misschien te klein of wat dan ook, ben dat ding kotsbeu!! kost me kwauwen tijd en het trekt op niets!!!
Er is aan de stationairsproeier gerommeld! Hieronder zie je 2 Keihin exemplaren MET schroefdraad!

Afbeelding

Vermoedelijk is de schroefdraad afgedraaid om 'm pas te krijgen en geborgd met Loctite (?!?).
De originele sproeier zal er niet meer goed in passen. Mogelijk nog vast gesoldeerd kunnen worden.
Groet, ennuh...... gas zit rechts!

Afbeelding

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1403
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: C50 (0t) naar 70, niet af te stellen

Bericht door iclaudius »

ReezYard schreef:
iclaudius schreef: Wat je ziet is de bovenkant van de stationairsproeier, ribbels om het met een tang eruit te kunnen trekken. Er IS GEEN SCHROEFDRAAD. Een conisch stuk net boven het buisje met gaatjes past exact in de carb!
Ga gewoon op zoek naar een andere Carb,het is misschien te klein of wat dan ook, ben dat ding kotsbeu!! kost me kwauwen tijd en het trekt op niets!!!
Er is aan de stationairsproeier gerommeld! Hieronder zie je 2 Keihin exemplaren MET schroefdraad!

Afbeelding

Vermoedelijk is de schroefdraad afgedraaid om 'm pas te krijgen en geborgd met Loctite (?!?).
De originele sproeier zal er niet meer goed in passen. Mogelijk nog vast gesoldeerd kunnen worden.
Je zou best gelijk kunnen hebben, maar het lijkt of er bij mijn sproeier nog draad opgesneden moet worden, en toch, IN de carb zit geen enkel spoor van draad in.En omdat ik de PC carbjes gewend ben, vond ik het allemaal logisch. (die moet je er ook induwen)
Maar toch bedankt voor je upload, best interessant allemaal.
Vandaag zo'n 80KM de brommer verder ingereden, en hij loopt echt heerlijk, behalve stationair dan, de luchtschroef is dicht, dan is het rijden wel te doen, behalve in de stad(slaat steeds af).
Nu neem ik de carb maandag naar m'n werk, daar blaas ik het door met veel perslucht(is nog niet gebeurd)ik heb dus nog een sprankje hoop!! :?
Als dat niks wordt......wordt het een andere Carb (ik hoop met schroefdraad e.d.) :D

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1403
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: C50 (0t) naar 70, niet af te stellen

Bericht door iclaudius »

Tis allemaal niks geworden, teur flink uitgeblazen, maar doet steeds stom!!!
Op naar een nieuwe :D

justinvos
4T-MSB addict
Berichten: 618
Lid geworden op: 10 feb 2010 19:27
Bezit: Honda C50-H (1971)
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
Stuk schoot dat volgend jaar weer een nette C50-H moet worden. x2
Locatie: Bunnik

Re: C50 (0t) naar 70, niet af te stellen

Bericht door justinvos »

Je kunt een hankipanki Carb kopen (nieuw), maar je kunt misschien ook kijken voor een ori Keihin carb bij de viertaktschuur of Loef (2eH)...
"Je moet niet denken, denken moet je aan koeien overlaten!"

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1403
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: C50 (0t) naar 70, niet af te stellen

Bericht door iclaudius »

justinvos schreef:Je kunt een hankipanki Carb kopen (nieuw), maar je kunt misschien ook kijken voor een ori Keihin carb bij de viertaktschuur of Loef (2eH)...
Heb je helemaal gelijk in, toch ga ik nog als allerlaatste een grotere stationair sproeier proberen(nog het enigste wat me bezighoud). Maar dat is dan ook echt het allerlaatste.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1403
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: C50 (0t) naar 70, niet af te stellen

Bericht door iclaudius »

Grotere statsproeier is het ook niet :cry: ...klaar.
Op naar een andere carb :?

Plaats reactie