c70 nokkenas???

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

c70 nokkenas???

Bericht door butt head »

ik was is aan het graven in mijn nokkenassen bakje om te kijken of er nog een leuke nok tussen zat.
nou kwam ik 41 nokkenassen tegen, JK, s65, DRP geen idee hoe ik daar aan kom maar hij heeft wel dikkere nokken als de JK.

maar ik kwam ook een andere nokken as tegen die ik niet terug kon lijden naar een type brommer waar die in hoorde te zitten.
helaas is de nokkenas ook niet meer in een top conditie door een gozer die vergeten was bij zijn ss50 blokje het olie zeefje schoon te maken. :oops: ik kon wel zeggen dat het motortje als de brandweer ging met die nok. 50cc met een 19mm en een vast vliegwiel ging met gemak over de 70 heen.

het enigste wat ik zo kan ontdekken is 32 ingegoten en 5 draaibank centers
de nokken zijn 26.20mm hoog

het gaat om de rechter nokkenas de linker is een JK
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

CB-viguur
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1487
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: c70 nokkenas???

Bericht door CB-viguur »

als het profiel van de nok een beetje tussen de JK en 041 zit, dan zou dat wel eens zo'n C70 nok kunnen zijn. Ik heb er wss ook nog ergens 1, ook met die 5 streepjes.

controleer ook vooral de nokkenaslageringen of ze niet onder de vervangingsmaat zitten :wink:

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: c70 nokkenas???

Bericht door butt head »

CB-viguur schreef:als het profiel van de nok een beetje tussen de JK en 041 zit, dan zou dat wel eens zo'n C70 nok kunnen zijn. Ik heb er wss ook nog ergens 1, ook met die 5 streepjes.

controleer ook vooral de nokkenaslageringen of ze niet onder de vervangingsmaat zitten :wink:

volgens mij heeft de nokkenaslagerring wijnig mee gekregen er van. cilinder kop waar in hij kapot is gelopen heb ik hem met een hamer uit moeten slaan. die kop is inmiddels gestraald en met een JK nokkenas heeft hij vrij weinig speling. als ik de kapot gelopen nokkenas probeer er in te drukken dan gaat hij het laatste stukje moeilijk de kop in.
als ik de nokkenas goed bekijk zit er wat aluminium aan de kant van het nokkenas tantwiel geplakt. daar zou ik dus nog is met een beetje schots brite over heen kunnen. alleen helaas zien de nokken er zelf niet meer fris uit.

volgens gouke zou er niet naar die 5 streepjes gekeken moeten worden.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: c70 nokkenas???

Bericht door niek is ik »

Is zo te zien een ot c70 nok.
Ik kijk altijd wel naar de zijkant van nokken om profielen te herkennen.

Hij lijkt me ook rijp voor de vuil bak...

En de kop zo te horen ook, althans... die lijkt me rijp voor de hj-bak.

Mijn ervaring is dat je een nokkenas baan met de minste speling(dus voelbaar) gaat horen, zeker wanneer ie warm is.
Kun je prima mee rijden, maar jou kennende ga je jezelf net zoals mij er aan ergeren, en wanneer je betere kopjes hebt liggen... waarom die niet pakken...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: c70 nokkenas???

Bericht door butt head »

niek is ik schreef:Is zo te zien een ot c70 nok.
Ik kijk altijd wel naar de zijkant van nokken om profielen te herkennen.

Hij lijkt me ook rijp voor de vuil bak...

En de kop zo te horen ook, althans... die lijkt me rijp voor de hj-bak.

Mijn ervaring is dat je een nokkenas baan met de minste speling(dus voelbaar) gaat horen, zeker wanneer ie warm is.
Kun je prima mee rijden, maar jou kennende ga je jezelf net zoals mij er aan ergeren, en wanneer je betere kopjes hebt liggen... waarom die niet pakken...

ik heb me nog nooit een c70 nok gezien dus kan hem ook moeilijk herkennen.


hoe gaar de nok is valt reuze mee de nokken zelf zijn slecht omdat ze daar een beetje in gevreten zijn.
de gleilagers zijn nog goed in een praktisch nieuwe imi ot 70 kop had hij geen speling.
in de kop waar de nok in klem is gelopen past hij inmiddels ook in maar soepel wil hij nog niet draaien.
zal wel is een foto maken hoe de nokken as er nu hij behandeld is met een beetje scots brite en een water poof schuur papiertje p1200.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: c70 nokkenas???

Bericht door niek is ik »

inderdaad, nokken zijn zelf slecht.

En het zou inderdaad een c70 nok moeten zijn.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

NIX
chaly addict
Berichten: 18863
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: c70 nokkenas???

Bericht door NIX »

Die nok mag ook deze kant op, zomaar kans dat Bart hem vervolgens in een HDD trofee verwerkt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie