Replica Blok onder de Honda

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Salm
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 aug 2013 10:31
Bezit: SS50Z

Re: Replica Blok onder de Honda

Bericht door Salm »

Je beseft hopelijk wel dat een compleet ander motorblok eronder doen niet plug en play is he? Als je al bang bent dat je dit blok misschien niet zelf kan repareren (wat helemaal niet erg is overigens), waarom zou je dan wel een volledig ander blok eronder willen maken?

Renier
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 jan 2014 22:30
Bezit: Honda CB50 SFX (CG125)

Re: Replica Blok onder de Honda

Bericht door Renier »

Samen met wat maten moet dat wel lukken lijkt me, het zal niet plug en play zijn maar het zal ook geen weken gaan duren lijkt me zo, al heb ik er zelf dus geen ervaring mee. Degene die de fiets zo aangepast heeft als ie nu is zou mij ook best wel moeten kunnen helpen met het eronder knutselen van een ander blok mits hij er zin en tijd voor heeft. Al zagen jullie aan het originele bericht hier al wel dat ik het niet zeker wist of het zou gaan passen, maar ik hoor niemand zeggen dat het onmogelijk is zonder het frame te hoeven verzagen (wat ik zeker niet wil gaan doen). Zal uiteraard de boel ook eens opmeten en zo eer ik het blok of de donor motorfiets aanschaf.
"She may not look like much, but she's got it where it counts. I've made a lot of special modifications myself."
-Han Solo

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Replica Blok onder de Honda

Bericht door ciebie »

Renier schreef:Samen met wat maten moet dat wel lukken lijkt me, het zal niet plug en play zijn maar het zal ook geen weken gaan duren lijkt me zo, al heb ik er zelf dus geen ervaring mee. Degene die de fiets zo aangepast heeft als ie nu is zou mij ook best wel moeten kunnen helpen met het eronder knutselen van een ander blok mits hij er zin en tijd voor heeft. Al zagen jullie aan het originele bericht hier al wel dat ik het niet zeker wist of het zou gaan passen, maar ik hoor niemand zeggen dat het onmogelijk is zonder het frame te hoeven verzagen (wat ik zeker niet wil gaan doen). Zal uiteraard de boel ook eens opmeten en zo eer ik het blok of de donor motorfiets aanschaf.
we weten nog niet eens wat voor scootert je nu hebt en welk blok er onder zit, hoe kunnen we dan ooit een zinnig antwoord geven?!

Renier
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 jan 2014 22:30
Bezit: Honda CB50 SFX (CG125)

Re: Replica Blok onder de Honda

Bericht door Renier »

ciebie schreef:
Renier schreef:Samen met wat maten moet dat wel lukken lijkt me, het zal niet plug en play zijn maar het zal ook geen weken gaan duren lijkt me zo, al heb ik er zelf dus geen ervaring mee. Degene die de fiets zo aangepast heeft als ie nu is zou mij ook best wel moeten kunnen helpen met het eronder knutselen van een ander blok mits hij er zin en tijd voor heeft. Al zagen jullie aan het originele bericht hier al wel dat ik het niet zeker wist of het zou gaan passen, maar ik hoor niemand zeggen dat het onmogelijk is zonder het frame te hoeven verzagen (wat ik zeker niet wil gaan doen). Zal uiteraard de boel ook eens opmeten en zo eer ik het blok of de donor motorfiets aanschaf.
we weten nog niet eens wat voor scootert je nu hebt en welk blok er onder zit, hoe kunnen we dan ooit een zinnig antwoord geven?!
Grotendeels is het een CB125, hier heeft ie het meeste van weg.
"She may not look like much, but she's got it where it counts. I've made a lot of special modifications myself."
-Han Solo

hotroddax
4T-MSB addict
Berichten: 701
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Bezit: Skyteam DX
C50
CT90
ST50
CRF50
ATC110
CB77
Locatie: Haarlem

Re: Replica Blok onder de Honda

Bericht door hotroddax »

Ciebie, het is een honda, wat lijkt op een CG125 met een brommerkenteken van een honda sfx scooter. Hij heeft een 2 kleps kop waar 2 kleppen zijn bijgezet en een gesealde cilinder.

Omdat zijn motorblok helemaal aan diggelen ligt(lees kering eruit en de rest is onbekend) vraagt hij hier of een bamiblok past zonder te veel aanpassingen. Omdat iemand zegt dat dat geen goedeblokken zijn gaat hij er een mtx 2 takt blok onder hangen want dat trekt sneller op als een 2 takt en daarvan weet hij wel hoe hij hem pas kan maken.

Dat snap je zelf toch ook wel?!?!?!?! :roll:
ja dit is dus het broertje van bart.

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Replica Blok onder de Honda

Bericht door Nicoscub »

Haha wat een grap dit, je kan er ook nog een origineel blok onder hangen, hoef je niks aan te passen :roll:
http://www.ebay.nl/itm/171209899760?ssP ... 1438.l2649
dat dit van mij moet komen :o
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

Renier
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 jan 2014 22:30
Bezit: Honda CB50 SFX (CG125)

Re: Replica Blok onder de Honda

Bericht door Renier »

hotroddax schreef:Ciebie, het is een honda, wat lijkt op een CG125 met een brommerkenteken van een honda sfx scooter. Hij heeft een 2 kleps kop waar 2 kleppen zijn bijgezet en een gesealde cilinder.

Omdat zijn motorblok helemaal aan diggelen ligt(lees kering eruit en de rest is onbekend) vraagt hij hier of een bamiblok past zonder te veel aanpassingen. Omdat iemand zegt dat dat geen goedeblokken zijn gaat hij er een mtx 2 takt blok onder hangen want dat trekt sneller op als een 2 takt en daarvan weet hij wel hoe hij hem pas kan maken.

Dat snap je zelf toch ook wel?!?!?!?! :roll:
Wacht eens even.. om de een of andere reden was ik onder de indruk dat MT(X) blokken ook viertakt waren, maar dit schijnt het geval niet te zijn. Echter zou ik een tweetakt blok niet erg vinden, of weten jullie nog goeie niet te dure viertakt blokken van 125cc (het liefste van Honda, als er zoiets bestaat)?
"She may not look like much, but she's got it where it counts. I've made a lot of special modifications myself."
-Han Solo

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Replica Blok onder de Honda

Bericht door Jurrien »

Ja een blok van een cg125 schijnt wel aardig betrouwbaar te zijn
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Salm
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 aug 2013 10:31
Bezit: SS50Z

Re: Replica Blok onder de Honda

Bericht door Salm »

Renier schreef:
hotroddax schreef:Ciebie, het is een honda, wat lijkt op een CG125 met een brommerkenteken van een honda sfx scooter. Hij heeft een 2 kleps kop waar 2 kleppen zijn bijgezet en een gesealde cilinder.

Omdat zijn motorblok helemaal aan diggelen ligt(lees kering eruit en de rest is onbekend) vraagt hij hier of een bamiblok past zonder te veel aanpassingen. Omdat iemand zegt dat dat geen goedeblokken zijn gaat hij er een mtx 2 takt blok onder hangen want dat trekt sneller op als een 2 takt en daarvan weet hij wel hoe hij hem pas kan maken.

Dat snap je zelf toch ook wel?!?!?!?! :roll:
Wacht eens even.. om de een of andere reden was ik onder de indruk dat MT(X) blokken ook viertakt waren, maar dit schijnt het geval niet te zijn. Echter zou ik een tweetakt blok niet erg vinden, of weten jullie nog goeie niet te dure viertakt blokken van 125cc (het liefste van Honda, als er zoiets bestaat)?
Man man man, je weet niet eens over wat voor een blok je het hebt en je wilt het er zomaar onder leggen..?
Bamiblokken zijn gewoon prima voor een tijdelijke oplossing of een langdurige oplossing als je niet te veel geld uit wilt geven
Een mtx of dergelijk blok pasmaken gaat een grote huilbui en teleurstelling worden

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Replica Blok onder de Honda

Bericht door Nicoscub »

Mijn advies is even deze brommer/motor/scooter te laten staan en onderzoek doen naar wat mogelijk is en niet hier op het forum lukraak maar vragen gaan stellen!
En ja Jurrien een cg125 blok met 20000km is heel betrouwbaar mits er netjes mee omgegaan is en hij netjes onderhouden is :roll:
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

KiP
postslet
Berichten: 2438
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: Replica Blok onder de Honda

Bericht door KiP »

waarom niet? mijn auto heeft 178000 gelopen en ook nog betrouwbaar, dus 20000 lijkt me een prima kilometerstant
en waarom ga je er per definitie vanuit dat het blok slecht is onderhouden?
zo als sommige bami verketteren verketer jij origineel lijkt het wel?
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Replica Blok onder de Honda

Bericht door Jurrien »

Nicoscub schreef: En ja Jurrien een cg125 blok met 20000km is heel betrouwbaar mits er netjes mee omgegaan is en hij netjes onderhouden is :roll:
Jeuzes, het is een grapje. Omdat hij er nu een cg125 blok onder heeft zitten en niet eens weet wat er nou precies kapot is en wel begint over een ander blok. Vandaar. De tering. :roll:

Trouwens, wel oppassen met een Hondablokje die nog maar 20.000 km gereden heeft, die zit nog in z'n inrijperiode.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Replica Blok onder de Honda

Bericht door Nicoscub »

Jurrien schreef:
Nicoscub schreef: En ja Jurrien een cg125 blok met 20000km is heel betrouwbaar mits er netjes mee omgegaan is en hij netjes onderhouden is :roll:
Jeuzes, het is een grapje. Omdat hij er nu een cg125 blok onder heeft zitten en niet eens weet wat er nou precies kapot is en wel begint over een ander blok. Vandaar. De tering. :roll:

Trouwens, wel oppassen met een Hondablokje die nog maar 20.000 km gereden heeft, die zit nog in z'n inrijperiode.
Leuke grapjes heb jij toch :lol:
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

Renier
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 jan 2014 22:30
Bezit: Honda CB50 SFX (CG125)

Re: Replica Blok onder de Honda

Bericht door Renier »

Maar goed, naast het half afkraken van mijn ideeen als iemand die hier geen ervaring mee heeft, hebben jullie nog suggesties of zou als het repareren te duur word of te lang gaat duren een bamiblok echt de beste tijdelijke oplossing zijn? Met in het achterhoofd gehouden dat ik wel een raceje met een 70/80cc tweetakt scootertje of twee zou willen kunnen winnen.
"She may not look like much, but she's got it where it counts. I've made a lot of special modifications myself."
-Han Solo

NIX
chaly addict
Berichten: 18902
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Replica Blok onder de Honda

Bericht door NIX »

JA DAT IS NU AL 10X GEZEGD!!!
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie