Hallo techneuten, ik had even een vraagje mijn C310S geeft geen vonk, nu ben ik aan het zoeken en zie dat er iets loos is met de contactpunten, ze blijven 3/4 omwenteling gesloten na verdraaien van het vliegwiel. Het plaatje waar de punten opzitten is ook slecht af te stellen alles schuift een beetje en is niet lekker af te stellen, nu blijkt dat het 4 mm asje wat in het gat van de ontstekingsplaat moet komen 5mm is. Klopt dit en kan ik dit gat opvullen met een klein busje?
De vorige eigenaar heeft er wel mee gereden en ik ook toen ik hem kocht maar na de restauratie wilde hij niet meer starten.
Nog even een ander vraagje de groene draad met schuifklem die van de condensator en de primaire spoel komt, aan welke kant komt deze te zitten? Het boutje met diverse isolatie plaatjes zit vanaf de contactpunten door het gat en de moer aan de buitenkant, bij het afstellen zit de moer en daaronder de schuifklem bijna tegen de kern van de lichtspoel aan. Alles is wel geïsoleerd t.o.v. massa dus dat is wel ok, maar moet de moer niet aan de binnenkant zitten en het boutje van buiten af erdoor steken?
Wie helpt me even op weg
contactpunten C310S
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 01 okt 2010 16:43
- Bezit: C310S
- Locatie: Amersfoort
contactpunten C310S
Met een kleine hamer kun je geen grote klappen geven, met een grote hamer wel kleine klappen.
-
- Honda-fluisteraar
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 28 sep 2008 19:43
- Bezit: 2 x C310, TT50, C50H, 2 x SS50K3, Little Cub, CD50S Benly, Cubra Cub en Super Cub
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: contactpunten C310S
De contactpunten hebben van origine een dun asje.
Er zijn echter ook contactpunten in omloop met een dikker asje, dus denk ik dat je grondplaat al een keer is aangepast op deze versie.
Gewoon een setje scoren dan kun je deze ook beter afstellen.
De draad zit aan de buitenkant van de punten met de moer vast.
Maar zolang de isolatie klopt kun je hem natuurlijk monteren zoals je wilt.
Er zijn echter ook contactpunten in omloop met een dikker asje, dus denk ik dat je grondplaat al een keer is aangepast op deze versie.
Gewoon een setje scoren dan kun je deze ook beter afstellen.
De draad zit aan de buitenkant van de punten met de moer vast.
Maar zolang de isolatie klopt kun je hem natuurlijk monteren zoals je wilt.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 01 okt 2010 16:43
- Bezit: C310S
- Locatie: Amersfoort
Re: contactpunten C310S
Hallo Klaas bedankt voor de info, maar ze hebben het gat in de grondplaat al 5mm gemaakt dan blijft het 4mm asje zwabberen. Maar ik heb dat al opgelost door een busje te maken van 0.5mm dik blik dat heb ik om het 4mm asje heen gevouwen en dat voldoet prima.Klaas schreef:De contactpunten hebben van origine een dun asje.
Er zijn echter ook contactpunten in omloop met een dikker asje, dus denk ik dat je grondplaat al een keer is aangepast op deze versie.
Gewoon een setje scoren dan kun je deze ook beter afstellen.
De draad zit aan de buitenkant van de punten met de moer vast.
Maar zolang de isolatie klopt kun je hem natuurlijk monteren zoals je wilt.
Ik had de (5.5mm) moer aan de buitenkant zitten maar dan loopt hij tegen de lichtspoel aan als ik de punten stel, zal het boutje eens omdraaien zodat de moer aan de binnenkant komt dan heeft ie meer ruimte dat is lastiger aandraaien maar lijkt me beter. De punten zijn nog goed vandaar dat ik nog geen nieuwe koop want die zijn reten duur zag ik bij Leertouwer, daar kun je originele kopen voor 42 euro en dat vind ik iets te gortig.
Met een kleine hamer kun je geen grote klappen geven, met een grote hamer wel kleine klappen.