koppige ss.(Schot in de zaak)

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: koppige ss

Bericht door Eric »

Ilja1974 schreef:Dit moet omdat de grondplaat gemonteerd in een oud blok een iets andere positie heeft tov het vliegwiel dan als gemonteerd in het blok waar het voor gemaakt is.
En deze info is hier ook hier op het forum terug te vinden.

Doe eens een link?
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

timd
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 229
Lid geworden op: 15 jun 2011 16:09
Bezit: Honda st50g
Locatie: Amsterdam

Re: koppige ss

Bericht door timd »

Ik heb ook verschillende elektronische ontstekingen gehad. Dat verdraaien hoefde in mijn geval alleen bij de 12V tap modellen (ik heb er zelf een streep op gelast en het zo opgelost) op een 6v tap krukas.
Wanneer ik dit trouwens niet deed werkte het allemaal ook gewoon, maar kon ik minder goed doortrekken in hoge toeren

Bij het 6v tap model (van oud singa blok) op 6v tap krukas was het gewoon plug and play . Altijd in een keer starten en rijdt als de brandweer.

Ik heb wel een keer gehad, dat er nog een vonk kwam maar dat de ontsteking (spoel) toch overleden was. Toen had ik beetje zelfde symptomen, die jij nu beschrijft.

Maar goed..

In jouw geval zou ik eerst even die kleppen in orde maken en dan kijken of het probleem verholpen is.

Jossvdijk
4T-MSB regular
Berichten: 461
Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
Bezit: SS50Z
Locatie: Zwolle

Re: koppige ss

Bericht door Jossvdijk »

Kleppen gaan we fiksen en anders nieuwe spoel der op. Ohja eerst even examens maken komende twee weken :cry:

Ilja1974
4T-MSB addict
Berichten: 593
Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
Bezit: Honda Cd50 '72
Locatie: Hoorn

Re: koppige ss

Bericht door Ilja1974 »

Heb me net het schompes gezocht maar het eerste topic waar ik het in tegen kwam was deze:
viewtopic.php?f=9&t=26622&p=474034&hili ... el#p474034
Daar heb ik het ook van en bij mijn die ik toen had maakte het een wereld van verschil uit.
Van niet goed starten en amper vermogen hebben tot een heerlijk lopend blokje.
Wat ik alleen niet snap is dat het blok eerst wel liep(slecht maar hij liep) en dat er nu helemaal niet meer.
Het zal mij niet verbazen als er straks een heel klein lullig dingetje komt bovendrijven.
Plaats anders eens een rits foto's van de situatie .
Motorblok,cilinderkop,ontsteking,cilinder noem maar op.
Wie weet kunnen we daar wat aan zien.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1403
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: koppige ss

Bericht door iclaudius »

Bij lekkende kleppen loopt geen enkele 4 takt motor!!
Mengsels (als die er al zijn) worden heen en weer geslingerd, en zal nooit aanslaan! :cry:
Ik moet m'n PC50 uitzetten door de uitlaatklep te laten lekken (via hendeltje aan het stuur)en echt; ik hoef het maar minimaal aan te raken, en het motortje stopt, of raakt alle "power" :shock: kwijt bij volgas rijden.
Overtuig je dat je kleppen absoluut afsluiten!!
Vind het wél een interessant topic, en hoop dat het goed komt.....zal best wel :wink:

Jossvdijk
4T-MSB regular
Berichten: 461
Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
Bezit: SS50Z
Locatie: Zwolle

Re: koppige ss

Bericht door Jossvdijk »

Zal ik doen echter heb ik besloten dat ik sowieso er maar een singa of anders ot kopje opzet aangezien bij deze de klepzitting al niet alles meer is, de kleppen nu alweer lekken, en er een scheurtje in de kop zit die ik net ontdekt heb. Er zit een scheurtje aan de kant van de bevestiging van kop op cilinder langs dat uitsteeksel loopt een scheurtje waar die olie lekt. het is jammer van tijd en geld als de kop toch al redelijk ver heen is. Cilinder en zuiger waren naar mijn weten goed en daarme heeft die ook gewoon altijd goed gelopen zonder rook en olie verbruik. Ik weet nog wel iemand die een 65cc top end heeft misschien is dat interessant.

Misschien dat dit aansluit bij het lekkende inlaat verhaal toen ik de boel weer helemaal gemonteerd had nadat ik de boel uit elkaar heb gehad en die geen valse lucht zoog wel starte ik alsnog de stationairsproeier maximaal moest indraaien om iets te blijven lopen

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1403
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: koppige ss

Bericht door iclaudius »

Is het mogelijk dat je een foto van de onderdelen plaatst.
Het is natuurlijk wél prachtig dat je iets vind, wat op je problemen lijkt!
En valse lucht is ook waar, wanneer je de stelschroef (stationair) ver moet indraaien...Meestal loopt ie dan wel. :?
Maar jou probleem van geen kik geven, vind ik erg raar!! Vandaar mijn volle interesse van dit topic.

mcc
4T-MSB regular
Berichten: 299
Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.

Re: koppige ss

Bericht door mcc »

als je ging rennen met je SS, doe je dat in 1 of 2? Ik heb zoeven het volgende meegemaakt. De brom is hopeloos verzopen. Trappen trappen, ging kick. Toen duwen in 2, geen kick. Sht...Toen duwen in 1. Na iets van 50m in 1 geduwd, begon ie te pruttelen en liep het uiteindelijk. Ik moest toen aan je denken. Probeer eens in 1 duwen als je het nog niet hebt geprobeerd.
Mvg

Jossvdijk
4T-MSB regular
Berichten: 461
Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
Bezit: SS50Z
Locatie: Zwolle

Re: koppige ss

Bericht door Jossvdijk »

vandaag eerste examen gehad. tot volgende week donderdag nog examens kopje ligt er nu af voor die lekkende kleppen. Die wou ik morgen ochtend nog wel even wegbrengen op weg naar school kijken wat coos van zijn werk vind. Dus eerste kopje maar even lek vrij en lucht vrij maken door hem nog even goed te vlakken. Vervolgens kopje er weer opzetten en kijken of er dan wat meer leven in komt. Meestal ren ik in zijn 2 zodat er iets minder vermogen op t achterwiel komt bij de koppeling op komen zodat ik niet direct op me snufferd lig.

mcc
4T-MSB regular
Berichten: 299
Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.

Re: koppige ss

Bericht door mcc »

Ja ik doe ook normaal in 2 maar zoals je ziet maakt het toch wel uit in 2 of 1. Succes met je examens.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1403
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: koppige ss

Bericht door iclaudius »

Jossvdijk schreef:vandaag eerste examen gehad. tot volgende week donderdag nog examens kopje ligt er nu af voor die lekkende kleppen. Die wou ik morgen ochtend nog wel even wegbrengen op weg naar school kijken wat coos van zijn werk vind. Dus eerste kopje maar even lek vrij en lucht vrij maken door hem nog even goed te vlakken. Vervolgens kopje er weer opzetten en kijken of er dan wat meer leven in komt. Meestal ren ik in zijn 2 zodat er iets minder vermogen op t achterwiel komt bij de koppeling op komen zodat ik niet direct op me snufferd lig.
Das ook sterk...Ik gebruik m'n C dagelijks voor naar m'n werk, en het is altijd een keer trappen en rijden...
Vanochtend deed ie niets, ja een blob in de luchtfilter...... totaal verzopen(moest ook aan dit topic denken)
Zeker 30 meter in 2 lopen rennen, en eindelijk na wat hoesten kwam er leven in. na wat zwarte rook en stank. Ik moest hem goed warm rijden eer het allemaal weer lekker liep. RRRAAARRR :shock:

Jossvdijk
4T-MSB regular
Berichten: 461
Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
Bezit: SS50Z
Locatie: Zwolle

Re: koppige ss

Bericht door Jossvdijk »

het is een virus, laat uw vrouw en kinderen voor wat het is en bescherm uw viertakt. Wellicht is hij het volgende slachtoffer

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: koppige ss

Bericht door Eric »

Als iemand het voor elkaar heeft gekregen om zijn brommer te verzuipen, loop ik hem gewoon aan in de 2, met vol gas en mijn vinger bij de koppelingshendel. Of bougie eruit en een paar keer kicken en een vlammetje bij de bougie.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Jossvdijk
4T-MSB regular
Berichten: 461
Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
Bezit: SS50Z
Locatie: Zwolle

Re: koppige ss

Bericht door Jossvdijk »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Even wat foto's van t kopje en de brommer zelf die momenteel wel erg stoffig is. Op foto 4 zit een scheurtje net langs de rand en meerdere slijpsporen?? De laatste foto is de lekkage na zo kleine 10 sec. Morgen éven bij coos langs vandaar dat ik de tuimelaars en nok er vast uitgehaald heb.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: koppige ss

Bericht door Eric »

Over dat scheurtje zou ik me niet al teveel druk om maken zolang er geen olie uit komt lekken. Die kleppen zijn flink lek en het schroefdraad is ook goed ver######..
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Plaats reactie