kevin22 schreef:ik denk de lange slag ja om me cilinder staat namelijk 85 cm3
met die carterpakking bedoel je de plek waar je dat gaasje eruit kan halen?
ja, dat kan een boosdoener zijn, maar ook een verkeerde oliepomppakking, of nokkenasketting die naast het oliepomptandwiel ligt, of een as die net de oliepomp niet aandrijft, of een totaaaal afgesleten oliepomptandwiel,een verstopt oliekanaal gaatje in het blok(stukje vloeibare/pakking ofzo), een rubbertje tussen de kop wat het kanaal afsluit, enz enz enz.
dus wat al gezegt is door butt head, een 70cc kopje scoren bij nemeco of brink en een passend pakkingsetje bij een viertakttoko en dan allereerst het olieprobleem opsporen(gaan dubbelgelagerde kopjes wel een stuk langer mee zonder olie bij de kop(ervaring!!
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/apple_icon_evil.png)
), denk dat je dan net de 1000km aan kan tikken en dan het zelfde probleem hebt.......(maar 42 euro voor 1000km lol is toch te doen
![Wink :wink:](./images/smilies/apple_icon_e_wink.png)
).
reed zelf ook met nt-bamikopje op een 70cc blokje, en tot nu toe nooit gedonder gehad na 10.000km rijden(wel alles een beetje smeren voordat je het monteert(tip:vul het blokje gedeeltelijk via je bovenste klepdekseltje en je bent klaar met voorsmeren voor de eerste start)).
en wel het blok een paar keer spoelen met aldiolie voordat je er echte olie ingooit en echt mee gaat touren, want alugruis is een dodelijk iets voor je krukas(oliekanalen die door je kruk lopen verstoppen ermee!).