vloeibare pakking

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
leon de klein
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 jan 2007 19:21
Locatie: Werkhoven

vloeibare pakking

Bericht door leon de klein »

ik heb van dat ornaje achtige vloeibare pakking maar op de tube staat niet hoe lang dit moet drogen voor i kweer kan rijden?
weet iemand hoe lang dit moet drogen?

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Bericht door Jurrien »

Volgens mij moet je het er gewoon tussensmeren en kan je er gelijk mee rijden. Door de hitte van het blok hard het dan uit.

Maar dat weet ik eigenlijk niet meer zeker.

Gaat het nog over je XL500 kop?
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Dezelfde Jasper
chalykiller
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door Dezelfde Jasper »

Ik dacht een dagje uit laten harden.

leon de klein
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 jan 2007 19:21
Locatie: Werkhoven

Bericht door leon de klein »

nee niet over de kop van de xl.
toen ik de deksel van de kop erop zette bij de x lhad ik bij de nokkenas heel weinig vloeibare pakking gedaan dus nu lekt er een klein beetje olie langs een kopje van een van de boutjes bovenop het deksel.
ik wou niet weer het hele blok eruit halen om die deksel weer opnieuw te plakken.
maar een klein beetje pakking onder de kop van dat boutje smeren.

hondaa48
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 186
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:37
Locatie: Ede

Bericht door hondaa48 »

hard vanzelf uit. soort lijm, maar er is meteen mee te rijden. zolang je het maar niet op, of rond je cilinder ofzo gebruikt heb.. ( door de hitte toch niet mogelijk )

laat het een uurtje of twee staan voor de zekerheid?!

Groet, Paul
"ons kent ons"
PBC bv.

ruben
4T-MSB regular
Berichten: 251
Lid geworden op: 17 feb 2007 23:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door ruben »

op de verpakking van mijn blauwe vloeibare pakking staat dat deze na 12 uur "hard" is en na 24 uur gevulcaniseert.
dus volgens mij kun je het na 12 uur monteren, en nu 24 uur ermee rijden.

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1380
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Bericht door ildert »

bij die bout hoort een koperen ring, geen vloeibare pakking.
grote klappen, snel thuis

Spirit of '69
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 69
Lid geworden op: 08 feb 2007 08:22
Locatie: P'end

Bericht door Spirit of '69 »

Cool,nog iemand met een 'zware'' xl!

Afbeelding
Afbeelding

leon de klein
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 jan 2007 19:21
Locatie: Werkhoven

Bericht door leon de klein »

ildert schreef:bij die bout hoort een koperen ring, geen vloeibare pakking.
Dat klopt die zat er ook onder maar er lekte nog wat onderdoor.
Maar het is nu opgelost

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1380
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Bericht door ildert »

ok...bij die bout hoort een nieuwe koperen ring dan :mrgreen:
grote klappen, snel thuis

SBloke
4T-MSB regular
Berichten: 470
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
Bezit: BMW R1100GS
Locatie: Nijmegen

Bericht door SBloke »

vloeibare pakking
na één uur uitgehard
na 24 uur voertuig weer te gebruiken (wil je het netjes doen althans...)

aldus de verpakking van mijn pakkingtube.

en zoals Ildert al aangeeft, een vers koperen ringetje gebruiken, kosten niet eens zo gek veel.
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!

plofkop
Moderator
Berichten: 777
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: SS50 KO en een Chaly
Locatie: Amsterdam

Bericht door plofkop »

Koperen ring die niet meer wilt moet je ff zo aanpakken...

kijk of de ring recht is, desnoods sla je hem ff recht en dan hou je hem in een gasvlam tot hij gloeit... ff onderdompelen en weer monteren.

SBloke
4T-MSB regular
Berichten: 470
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
Bezit: BMW R1100GS
Locatie: Nijmegen

Bericht door SBloke »

plofkop schreef:Koperen ring die niet meer wilt moet je ff zo aanpakken...

kijk of de ring recht is, desnoods sla je hem ff recht en dan hou je hem in een gasvlam tot hij gloeit... ff onderdompelen en weer monteren.
Voordat er hier ongelukken gebeuren. Ik neem aan dat het onderdompelen in koud water moet gebeuren....
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!

Plaats reactie